Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack, du lyckades roa bittra transan på min bekostnad, det bjuder jag självklart på!
Fast ww2 handlade om att försvara sitt eget land. Nu handlar det om att angripa ett grannland av anledningar som fortfarande inte är riktigt klarlagda. Acceptansen för höga förluster borde vara mindre nuJa sett med amerikanska ögon är rysska förlusttakten ohållbar men sett med rysska ögon är den ur ett historiskt perspektiv försumbar, mindre än 600000 man / år. Jämför WW2, de ryska förlusterna uppskattas till 23 miljoner (USA ca 0,5 miljon) 23 Miljoner motsvarar
på 5 år ~4,6 miljoner / år eller 8 ggr så stora förluster som 600000 man / år på dagens Västfront sett som Ryssland ser det. Och det verkar ju inte vara de bäst utbildade och högst betalda ryssarna som stupar, snarare motsatsen, se inlägg # 18870
View attachment 515786
![]()
World War II casualties - Wikipedia
en.wikipedia.org
Tack, du lyckades roa bittra transan på min bekostnad, det bjuder jag självklart på!![]()
Du får läsa självVad har USA gjort runt utbildningen menar du?
Stoppat terrorism? Ja det var ju dåligtDu får läsa själv
![]()
harward trump – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Afghanistaninvasionen inleddes 1979 under Leonid Brezhnev som avled 1982I WWII så offrade "Sovjetunionen" främst folk som dom inte tyckte om, som Ukrainare t.e.x.
Det är IOFS samma nu, men nu offrar dom soldater från andra regioner dom skiter i.
..........
Men jämför man förlustsiffrorna med dom i Afghanistan så tyckte befolkningen att det var ohållbart redan när förlustsiffrorna efter flera år var uppe i vad dom nu förlorar på 14 dar i Ukraina
Jag såg också att Putin vägrade att byta nordkoreanska fångar i senaste utväxlingen, han vill inte ha tillbaka dom, Nordkorea vill inte ha tillbaka dom heller, så nu hade Sydkorea erbjudit sig att ta emot dom
Ryssland idag
Citat:![]()
The Russian novels brainwashing teens into enlisting
Teenagers and young men are being pulled into patriotic fervour by ‘Z literature’ which delivers the message they should fight for Russiawww.telegraph.co.uk
View attachment 516022
På uppgång? Det där träcket har toppat listorna i Ryssland i ett årtionde vid det här laget.A new sinister genre of nationalistic fantasy fiction is on the rise in Russia, targeting the country’s most impressionable demographic.
Otroligt att en bok toppar listorna i 10 år. Dom listorna är nog inte mycket att hänga i julgran.På uppgång? Det där träcket har toppat listorna i Ryssland i ett årtionde vid det här laget.
Larvigt överdrivna på ett sätt som är närmast komiskt.
Inte en bok, utan en hel genre av Russia Stronk propagandaböcker som skrivs på beställning av regeringen.Otroligt att en bok toppar listorna i 10 år. Dom listorna är nog inte mycket att hänga i julgran.
AI gjorda, gjorda av partiet !? Välj själv !
Alla bombningar i Ukraina är terror-bombningar.Det här känns omöjligt att stödja
Ännu en terrorbombning i Ukraina: Flera döda
View attachment 516044
Absolut, men kolla in i whataboutism tråden om du är sugen, "han hade klänning först!"Det här känns omöjligt att stödja
Ännu en terrorbombning i Ukraina: Flera döda
View attachment 516044
Absolut, men kolla in i whataboutism tråden om du är sugen, "han hade klänning först!"
![]()
Kan det ju vara men det verkar ju väldigt konstigt att ha civila som mål, jag hade väntat mig mer av någon som ville vara med i EU och NATO samt finansieras av bla svenska skattebetalare.Kan det vara så att sprängningarna av järnväg i rysland för att bryta deras militära logistik-kedjor är en följd av att rysland bedriver terrorbombning av civila i Ukraina?
Ja det stämmer, bra noterat!Alla bombningar i Ukraina är terror-bombningar.
Kan det ju vara men det verkar ju väldigt konstigt att ha civila som mål, jag hade väntat mig mer av någon som ville vara med i EU och NATO samt finansieras av bla svenska skattebetalare.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |