Ska man vara orolig för Ryssland?

Utarmat uran är faktiskt jättefarligt och det är JÄTTEDÅLIGT att USA skickar det till Ukraina för användande i sina M1or. Källa: TASS.

Utarmat uran är jättebra när ryssarna använder det i projektiler till sin T-80. Källa: TASS

Nä det var en bekräftelse på vad Wiseguy skrev, du kan va trygg med att jag inte har mycket till övers för ryska krokodiltårar i val av bestyckning.
Nej jag bara konstaterar att artikeln verkar korrekt men det var ett himla ståhej när Aftonbladet skrev något bakom betalvägg tidigare i veckan.

Nej jag bara konstaterar att artikeln verkar korrekt men det var ett himla ståhej när Aftonbladet skrev något bakom betalvägg tidigare i veckan.
Om det nu ska vara en artikel som gemene man ska förstå så är det tungmetallerna som skulle vara problematiska. Men löpet blåser på med radioaktivitet. Visst, alfa-partiklar ingår men de penetrerar inte ens den mest tunnhudade av journalister. Således är den i teorin korrekt men dravel i praktiken.
Återigen är media känslor och inte skinntorrt. Vilket skulle visas.

Om det nu ska vara en artikel som gemene man ska förstå så är det tungmetallerna som skulle vara problematiska. Men löpet blåser på med radioaktivitet. Visst, alfa-partiklar ingår men de penetrerar inte ens den mest tunnhudade av journalister. Således är den i teorin korrekt men dravel i praktiken.
Återigen är media känslor och inte skinntorrt. Vilket skulle visas.
Vet inte vilken artikel du refererar till, det står ju tydligt att radioaktiviteten är ofarlig.

Jag såg bara rubriken, läser inte Aftonbladet så noga. Var rubriken fel?
ukr_10-jpg.489124

Tja, dom verkar vilja påskina att det är väldigt radioaktiva "granater" som skickas

Jag såg bara rubriken, läser inte Aftonbladet så noga. Var rubriken fel?
Är den typen av radioaktivitet problemet? Svar nej. Det är mer dödligt med själva pilprojektilens kinetiska energi. Du fattar nog själv att click-baits är av ondo om du vill.
Därav: Dravel. Bröd och skådespel åt folket. Ät inte av det, i all välmening.En sensationell rubrik är fan mer skadligt än alfastrålning…

De flesta nya brandvarnare har en fotocell istället för en radiometer.
Fan vet om inte 5G nätet går djupare in under huden ändå.
Så då var båda artiklarna rätt alltså? Bara så jag hänger med, är lite nyvaken.

?
Lika rätt som att många dog med covid.

inte nödvändigtvis av covid. Men det är ju rätt i sak.

Men 99% av befolkningen tolkar det annorlunda är just rätt i sak…

Fan vet om inte 5G nätet går djupare in under huden ändå.

Lika rätt som att många dog med covid.

inte nödvändigtvis av covid. Men det är ju rätt i sak.

Men 99% av befolkningen tolkar det annorlunda är just rätt i sak…
Jag är nöjd så, allt var rätt men det var tydligen fel på "99%" av läsarna, trots att det i SvD stod att radioaktiviteten var ofarlig.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back