Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Under antiken, en period som varade mellan ca år 1000 f.v.t till 476 f.v.t, blev Kosovo först styrt av grekerna och därefter romarna. Under medeltiden var Kosovo centrum för det serbiska riket."Vilken är ursprungsbefolkningen i Kosovo?
Vem som startade kriget har väldigt lite att göra med vad jag sa så vet inte varför du drar upp det. Men vill du diskutera det vidare är du välkommen att starta en ny tråd på ämnet så vi inte vidare glider från ämnet Rysslands krigsbrott i Ukraina som den här tråden handlar om.

Om man hoppar över vilka härskare som varit. Vilka folkgrupper bodde där?"Under antiken, en period som varade mellan ca år 1000 f.v.t till 476 f.v.t, blev Kosovo först styrt av grekerna och därefter romarna. Under medeltiden var Kosovo centrum för det serbiska riket."
Om man hoppar över vilka härskare som varit. Vilka folkgrupper bodde där?
Fattar inte vad man bråkar om Är det religiösa motsättningar?
Av vad jag förstått så var det inte några direkta motsättningar i just Kosovo. Dom startade när USA/NATO bröt loss Kosovo från Serbien. Jag var där för ett gäng år sedan. Jävligt bråkigt. Och nu på sistone är det värre än någonsin efter att Pristina tillsatt icke demokratiskt tillsatta borgmästare och politiker i norra Kosovo. Där dom som bor ser sig som serber och ingenting annat. NATO har några av sina största militärbaser på klotet i just Kosovo.
Hade serbernas omilda behandling av bosnier kanske i alla fall något med saken att göra?NATO ville ha baser på Balkan. Det var därför man gjorde som man gjorde mot Serbien och det var den direkta orsaken till att man bröt loss Kosovo. Med EU’s goda minne också. Trots att inte Kosovo är med i EU så är Euro’n Kosovos officiella valuta. Knasigt.
Det var lite därför jag undrade om vilka som ursprungligen bodde i området. Var det "bosnier" eller "serber"?Hade serbernas omilda behandling av bosnier kanske i alla fall något med saken att göra?
Hade serbernas omilda behandling av bosnier kanske i alla fall något med saken att göra?
Det var lite därför jag undrade om vilka som ursprungligen bodde i området. Var det "bosnier" eller "serber"?
På wikipedia står det att NATO bombade civila mål.
Vad fan. Är det sant så räcker det som enda parameter för att säga nej till medlemskap. Det är barbarer som våldför sig på civila.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Expo![]()
”Värdegrundstimeout” – Högerextremister i försvaret
Rysslands invasion av Ukraina gör att allt fler söker till Hemvärnet. För högerextremister har militär träning och utbildning alltid lockat och trots försvarets hårda säkerhetskontroller så lyckas ändå hemvärnsaktiva med antidemokratiska åsikter ta sig in.expo.se
Varför du ens försöker förneka detta förstår jag inte. Men lycka till med det. Det är säkert ett recept till framgång i livet. Sovdags, som sagt.![]()

Somali-town hälsar Magda ?https://sv.wikipedia.org/wiki/Expo
Det här är väl ett typiskt exempel på främlingsfientlighet och rasism (nazism) i Sverige ?
View attachment 490381
Men med tanke på att socialdemokraten https://sv.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Björck![]()
Boende i Hässelby: ”Bor vi i Afghanistan eller?”
SvD på plats – maktlöshet i Hässelby efter morgonens detonation i radhus.www.svd.se
motion om SIFR så befolkas väl Sverige till 100 % av nazister ?
För förslaget om SIFR antogs av samtliga riksdagens partier med acklamation.

Jag har ju förvisso sagt att det är dags för Europa att ha ett dugligt försvar länge, och att det här är något som EU och vänner borde kunna reda ut själva utan USA, men jag tror nog att USA fortfarande har ganska stora mängder gammal materiel som måste skrotas eller användas, och som de kan skicka till Ukraina för mindre pengar än vad det skulle vara att börja skrota.Då är det dags för Väst-Europerna att börja försvara sig själva ?
View attachment 490407
![]()
Congress didn't include funds for Ukraine in its spending bill. How will that affect the war?
When U.S. lawmakers approved a spending bill Saturday that averted a widely expected government shutdown, the measure didn’t include the $6 billion in military assistance that Ukraine said it urgently neededwww.independent.co.uk

Ficktjuv som varit framme ?
View attachment 490408
Kom inte över från Polen till Ukraina. Hur står det still med förhandlingsförmågan ?
Jag har tagit mig in i både Schweiz och Tyskland med en annan persons pass, (fått fel svenskt pass på "hotellet" i Frankrike. I Schweiz märkte varken jag eller polisen nått, i Tyskland: I habe eine Ausweiz aber es ist nist meine ..... följ av telefon till hotellet och så hittades en lösning 24 timmars papper att lämna in Travemunde.
England, hade tagit mit gamla pass, men med körkort och "gott uppförande" gick det också....
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |