Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
View attachment 485157
Kom då, era töntar. Att ryssen och stenkastarvänstern har samma tankegods är inte förvånande. Ser nazister i varje mening och vägskäl. Töntar.
De direkta hoten funkade ju inte, så nu är det dags för indirekta hot.
Also, "diversant"? SAOL har inte ens det ordet. Blandar ryssen ihop tyska och svenska månne?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Antingen ljuger västmedia i översättningen eller så gör ryssarna medvetet det tydligt att de själva ljuger.

Här påstår en rysk-ukrainsk lokal ledare (eller snarare påstås han påstå, jag kan inte ryska) att hans område är relativt oskadat av vattenmassorna från dammen. Genom fönstret bakom honom ser man ett torg som helt uppenbart är totalt dränkt i minst en meter vatten vilket gör det omöjligt att resten av stan är relativt oskadad.

Jag vägrar tro att ryssarna är så här korkade, de har ju uppenbart gjort korkade saker när de inte kan få ihop olika order och viljor men här hade räckt att killen/kameran hade stått åt ett annat håll så att fönstret inte syntes vilket uppenbart inte bryter mot någon order, det är antingen medvetet eller så är inte översättningen vad det påstås. Men vilket? Och om det inte är översättningen, är det den här lokala ledaren som vill exponera att ryska ledningen ljuger, eller är det ryska ledningen som beordrad att det ska framgå att det är en lögn, som om de vill berätta att vi säger vilka lögner vi vill, även uppenbara och ni kan inte göra ett skit åt det?

Inget unikt för Ukraina. Det räcker med att åka till Göteborg för att hitta politiker som inte tycker det är något problem med att marken vid Göta älv står under vatten.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Be careful what you wish for. De har kärnvapen och en galen ledning, töntar eller ej.
Att det inte är så klokt, om man vill ta över landet och ta vara på dess resurser, går ju inte att tillämpa på Stockholm om man vill ha jordbruksmark i Cherson?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att det inte är så klokt, om man vill ta över landet och ta vara på dess resurser, går ju inte att tillämpa på Stockholm om man vill ha jordbruksmark i Cherson?

Jag tror att bunkerdespoten högaktningsfullt skiter i hur användbart land han erövrar, annars skulle han inte ge order om att förvandla allt till minerade åkrar och grus där soldaterna drar fram, eller spränga en dam så att matjorden spolas bort och sedan lämnar regionen helt utan bevattningsmöjligheter.

Det är inte för att puttler själv vill bruka marken, han vill bara äga den
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Be careful what you wish for. De har kärnvapen och en galen ledning, töntar eller ej.
Tja, nån gång får man ju syna bluffen. Annars kan han vifta med kärnvapen gång på gång och varje gång flytta sina gränser västerut kilometer för kilometer tills även min by råkar ha blivit ryskt historiskt område.

Ryssarna själva har med glädje exporterat vapen till varenda konflikt som USA har varit med om. Inte fan har de erkänt sig vara en del av varje terrordåd där terroristerna har viftat med en AK47a. Nu gråter de krokodiltårar för att de för en gångs skull i ett legitimt militärt angrepp (de är ju själva anfallande part) har fått utländskt vapen mot sig, denna gång på eget territorium. Vilket är lite lustigt, för de anser ju sig ha annekterat stora delar av östra Ukraina där det pågår konflikt och Ukraina har samma pansarskott, vilket enligt rysk lag borde vara lika mycket värt. Eller ser de inte ens själva de annekterade områdena som ryska?
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror att bunkerdespoten högaktningsfullt skiter i hur användbart land han erövrar, annars skulle han inte ge order om att förvandla allt till minerade åkrar och grus där soldaterna drar fram, eller spränga en dam så att matjorden spolas bort och sedan lämnar regionen helt utan bevattningsmöjligheter.

Det är inte för att puttler själv vill bruka marken, han vill bara äga den
Ja, alltså, när 3-dagarsspecialoperationen inleddes var det nog för att de ville ha alla godbitar för eget bruk, men nu på dag 470 av 3-dagarsspecialoperationen verkar de mest bara vilja se till att ingen annan får dem heller.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Be careful what you wish for. De har kärnvapen och en galen ledning, töntar eller ej.
Absolut. Det har kärnvapen. Men jag är samtidigt ganska övertygad om att även om Putler är mer än lovligt skruvad i huvudet så är han tillräckligt smart för att kunna räkna ut att om han skulle börja använda kärnvapen så ökar risken för att fler länder lägger sig i aktivt blir ganska mycket större.
Och jag tror inte att han skulle använda kärnvapen mot ukraina eftersom han gärna vill ha det som sitt territorium och få tillgång till jordbruksmark samt en del olje och gaskällor.
Så jag tror att det är i väldigt hög grad tomma ord.
Han är nog medveten om att graden av paria skulle öka exponentiellt om dom skulle ta till det och det skulle med största sannolikhet äventyra hans fortsatta styre i Ryssland (Och troligen hans fortsatta liv)
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
De är tydligen orcher, de våldtar och skändar. Varför skulle man vilja ha hit dom?

Så en liten passus ifrån min sida. Om man säger "Kom då, era töntar" så hoppas jag att det inte är hit till mig man menar.
Jag vill inte ha krig. Jag vill däremot gärna ha min familj levande och min sambo och syster icke-våldtagna även i framtiden.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu när den mera aktiva fasen av kriget är igång så lär vi få se många sådana här rapporter åt båda hållen. Speciellt eftersom det tar längre tid att få bekräftade information och för man behöver hålla inne med informationen.


Sådana här problem fanns ju inte under WWII. Där kunde man få vänta några dagar innan någon tidning skrev något.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De är tydligen orcher, de våldtar och skändar. Varför skulle man vilja ha hit dom?

Så en liten passus ifrån min sida. Om man säger "Kom då, era töntar" så hoppas jag att det inte är hit till mig man menar.
Jag vill inte ha krig. Jag vill däremot gärna ha min familj levande och min sambo och syster icke-våldtagna även i framtiden.
Du förstår att för dem att traska över Östersjön och genom Norge/Finland så kommer de ha försvunnit från jordytan innan de når svenskt farvatten eller land. En stor jäkla råttfälla helt enkelt..
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Vem skev ”töntjävlar” förutom du?

Ju snabbare de ryska styrkorna trycks bort desto bättre. Så.
Bara jag. Du har rätt, du skrev töntar, inte töntjävlar. Inte för att det gör någon skillnad för mitt argument. Eftersom du bemöter det på den nivån så antar jag att min poäng gick fram.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top