har inte så mkt faktisk kunskap, men delar gärna med mig av erfarenheten =)
Började på en 2v 800 cc ducati från 05. ryckig som satan tyckte jag, väldigt tydlig "av-på- känsla på gasen och kopplingen känndes rätt mekanisk. kunde kännas lite "tung" att köra, i motorn. nästan analog, fin när man väl rullade i 40+
testade kusinens kawa z1000 -08, shit, vilken mjuk gång! kände knappt att motorn va på, å gången var riktigt mjuk och steglös, imponerad. bil-aktig karaktär. nyare bil, lite audi typ.
nuvarande gixern, ska tydligen sitta ett helsystem på, som den inte är mappad för. nu pratar vi mer porsche/ferrari-råhet. motorgången i sig är mjuk och smidig, men allt (gasspelet, kopplingen, växlarna, kraftöverföringen) är väldigt rappt och exakt, nästan lite hårt.
DOCK
har jag märkt en markant skillnad bara de få gångerna jag varit ute med nya hojen sen den köptes i oktober, jag har börjat kompensera för dom där små marginalerna och lärt mig vid vilket mekaniskt input av som hojen gör vad. detta har lett till att jag kan få den att gå riktigt fint om jag tänker till lite å anstränger mig
Så jag tror att om saker inte blir bättre efter ett par mil på ny hoj där du kör å lär känna den, då kan det va bra att börja felsöka/mappa om.
Började på en 2v 800 cc ducati från 05. ryckig som satan tyckte jag, väldigt tydlig "av-på- känsla på gasen och kopplingen känndes rätt mekanisk. kunde kännas lite "tung" att köra, i motorn. nästan analog, fin när man väl rullade i 40+
testade kusinens kawa z1000 -08, shit, vilken mjuk gång! kände knappt att motorn va på, å gången var riktigt mjuk och steglös, imponerad. bil-aktig karaktär. nyare bil, lite audi typ.
nuvarande gixern, ska tydligen sitta ett helsystem på, som den inte är mappad för. nu pratar vi mer porsche/ferrari-råhet. motorgången i sig är mjuk och smidig, men allt (gasspelet, kopplingen, växlarna, kraftöverföringen) är väldigt rappt och exakt, nästan lite hårt.
DOCK
har jag märkt en markant skillnad bara de få gångerna jag varit ute med nya hojen sen den köptes i oktober, jag har börjat kompensera för dom där små marginalerna och lärt mig vid vilket mekaniskt input av som hojen gör vad. detta har lett till att jag kan få den att gå riktigt fint om jag tänker till lite å anstränger mig
Så jag tror att om saker inte blir bättre efter ett par mil på ny hoj där du kör å lär känna den, då kan det va bra att börja felsöka/mappa om.
Last edited: