Ska bygga om min Bulldog

mer kort

nya baklampan tänd.
82.jpg

Switchar till att slå på och av allt bling bling
81.jpg

Bara det blåa i bakljuset
78.jpg

hörru mannen..jag såg nå fördjävla fett på en bulldog här i stan..om du inte sett de förr ska jag kolla om jag kan få nå kort på det..
hade 2 st k&n filter, en på varje sida..stack ut tokmycke o dom va stora..såg nå sååååå fett ut..
bara en ide till dit bygge :tummenupp

sen hade den massa lädergrejer på tank sadel o framkåpa som såg lite coolt ut oså :)

http://www.dot-e.dk/news/produkt/dot/ProBes.2003-09-04.1523

här var de k&n

Last edited:
Kul att du säger det =) håller redan på med övergången mellan luftfiltret och förgasaren. kommer bli sjukt

kolla med den killen som hade bulldogen vart han köpt övergången ! köper man det på den norska eller danska sidan eller va fan det va kostar det paketet typ 5500:- tok dyrt. och man fick inte köpa bara övergången o jag har ju redan luftfiltrena! mvh Jocke

Smallstone skrev:
Kul att du säger det =) håller redan på med övergången mellan luftfiltret och förgasaren. kommer bli sjukt

kolla med den killen som hade bulldogen vart han köpt övergången ! köper man det på den norska eller danska sidan eller va fan det va kostar det paketet typ 5500:- tok dyrt. och man fick inte köpa bara övergången o jag har ju redan luftfiltrena! mvh Jocke

denna hoj står på yamaha center i sundsvall..
ring o hör med dom, dom kanske vet :)

jäääklar vad coolt baklyse :Bugar

kan bli jobbigt när haffa får se d bara... haffa hatar blåa ljus om d inte sitter på hans bil..

Läckert bygge!! Hoppas du drar neråt Halmstad nångång i sommar så vi får se den.

En tanke angående muskelbils liknelsen, en kompressor skulla sitta som en schmäck på en twin. Då kan du få liiiite mer än de 80hk/106nm som det pratades om tidigare i tråden. Fast f..n vet om kardanen klarar effekten.

J

Last edited:
snedskev skrev:
jäääklar vad coolt baklyse :Bugar

kan bli jobbigt när haffa får se d bara... haffa hatar blåa ljus om d inte sitter på hans bil..

det är därför jag har batmobil bling bling knappar under tanken =)

VR-8 skrev:
Läckert bygge!! Hoppas du drar neråt Halmstad nångång i sommar så vi får se den.

En tanke angående muskelbils liknelsen, en kompressor skulla sitta som en schmäck på en twin. Då kan du få liiiite mer än de 80hk/106nm som det pratades om tidigare i tråden. Fast f..n vet om kardenen klarar effekten.

J

större delen av min släkt bor i halmstad så det lär du få göra! =)

Ska bli kul att se den när den blir klar. Ser ut att bli fin fin! :)

VR-8 skrev:
2039642
En tanke angående muskelbils liknelsen, en kompressor skulla sitta som en schmäck på en twin. Då kan du få liiiite mer än de 80hk/106nm som det pratades om tidigare i tråden. Fast f..n vet om kardanen klarar effekten.

J

Jag har för mig Yamaha har samma kardan i alla sina hojar, dvs, samma som i V-Maxen :)

Ialla fall så när Glen ,som trimmade min (det var min som hade 80/106), letade efter en med annan utväxling till sin trimmade V-Max med Nox så hittade han inga andra från Yamaha... hehe...

Den som sitter på Bullen bör hålla för mer än vad motor delarna håller för.

Jag letade faktiskt efter lämplig kompressor till min när jag höll på som mest, men, om jag kommer ihåg rätt var det lite krångligt med att få till drivningen (av kompressorn) smidigt, men det finns säkert större utbud idag. Har ju blivigt lite vanligare med tvångsmatade hojar :)

hohooo! cool tank :yoparty
tro du komma få en yberfighter.

de enda jag skulle kunna klanka på är framljuset men de e därför jag aldrig gillat de där. :)

sen om du skulle få upp dämparna så :drool

har du funderat på det?

Back