Ska bygga om min Bulldog

Den blev ju skitsnygg!! :yoparty

Jag tänker ju vara olika alla andra och säga att fixa avgas puffarna först
innan du fixar USD. (Altså, vinkal upp dem en massa mer :) )

Som på bilden (Fast det är en tillfixad TLS)
TLS1.jpg

Burncycle från TLZ. :)

Om du bara vill ha bättre framgafflar så är det billigare att skimsa om dem och slänga in Öhlins progressiva fjädrar - ca 1000+ lappen för fjädrarna. Skimsningen kostar en slant till det.
Men du slipper sjögången :tungan
Detta var min plan när jag helt plötsligt bytten min mot en annan hoj...

:hej

dyno

vart tänker du bänk köra hojen??
vad kostade lacken o vart gjordes den??
du får åka med på falkenbergsbanan någon gång!!

mvh MARKUS

Jocke

dukeIIfbg skrev:
2157447 vart tänker du bänk köra hojen??
vad kostade lacken o vart gjordes den??
du får åka med på falkenbergsbanan någon gång!!

mvh MARKUS

Den kommer faktiskt bänkas i Falkenberg av nån som hetter Robert eller nått sånt. hört att han ska va duktig. den är lackad av Chrisdesigns.se pris ligger runt 14,000:-

Kul att du gillar det. Jocke

Grymt jobb du har gjort med hojen! Grattis!!! :Bugar

En liten fundering bara..
:rolleyes:

När jag satt på Yamahas fatbarstyre och kellerman styrändsblinkers åkte jag på ett märkligt jordningsfel. Jag jordade blikersarna i styret med hjälp av dom medföljande spröten, men nåt blev fel..
Kompisar påpekade att jag hade fyrblinkers lite då och då, men så fort jag tittade funkade det naturligtvis. :tungan Jag anade ugglor om ett långvarande skämt, men dom hade faktiskt rätt.
Om jag blinkade och sedan kopplade ur, så slutade framblinkern att blinka och båda bakblinkers började blinka. Jag vet att det låter helt felkopplat, men jag tror inte att det var det.
Felet avhjälptes genom att jag drog jordningskablar och jordade vid lyktan istället. :tungan

Så prova om du törs!

Mycket fin tråd, tack för det!

Lyckat och stilfullt bygge! :tummenupp
Gillar färgen skarpt, en hugger i samma lack vore inte fel som ngn sa.
Sedan vinkla upp rykrören, skulle göra ditt bygge ännu coolare :cool:

Bulleboy skrev:
2161448
Felet avhjälptes genom att jag drog jordningskablar och jordade vid lyktan istället.
Wirekoppling? Om det är wire så lär ju dom ju plockat jorden genom kopplingswiren när handtaget var intryckt. Sedan när du drar in det så kanske det inte är lika god kontakt genom handtaget längre. På bilderna så tyckte jag att det såg ut som att styret sitter i gummibussningar i kronan och då blir det ju inte mkt jord genom styret.
Mao, så hade det kanske räckt att jorda styret i överfallen eller liknande. Så slipper man böka ut tampar hela vägen ut till styrändarna.
//Tobbe

Hej kul att ni gillar bygget.
Jag viste att det inte gick att jorda i styret så jag lödade på en minus kabel på spröten och drog med den till orginalkontakten så funkade allt perfekt direnkt, =) men tack för tipsen

Bulleboy skrev:
2161448 Grymt jobb du har gjort med hojen! Grattis!!! :Bugar

En liten fundering bara..
:rolleyes:

När jag satt på Yamahas fatbarstyre och kellerman styrändsblinkers åkte jag på ett märkligt jordningsfel. Jag jordade blikersarna i styret med hjälp av dom medföljande spröten, men nåt blev fel..
Kompisar påpekade att jag hade fyrblinkers lite då och då, men så fort jag tittade funkade det naturligtvis. :tungan Jag anade ugglor om ett långvarande skämt, men dom hade faktiskt rätt.
Om jag blinkade och sedan kopplade ur, så slutade framblinkern att blinka och båda bakblinkers började blinka. Jag vet att det låter helt felkopplat, men jag tror inte att det var det.
Felet avhjälptes genom att jag drog jordningskablar och jordade vid lyktan istället. :tungan

Så prova om du törs!

Mycket fin tråd, tack för det!

Om jag kommer ihåg rätt så är styret gummiupphängt, och när du kopplar bryter du jordningen :tungan

:hej

Det är mycket möjligt att ni har rätt angående gummiupphängningen, verkar rimligt allafall.
Har dock för mig att jag provade med att koppla ihop stryet direkt med minuspolen.. Skit samma, kablarna dragna och bullen till salu!

Det viktiga: Blinkersarna är jävligt snygga och syns apbra!
Dock dyra, men vad gör man inte..

Mamma mia! skrev:
2164147 Det är mycket möjligt att ni har rätt angående gummiupphängningen, verkar rimligt allafall.
Har dock för mig att jag provade med att koppla ihop stryet direkt med minuspolen.. Skit samma, kablarna dragna och bullen till salu!

Det viktiga: Blinkersarna är jävligt snygga och syns apbra!
Dock dyra, men vad gör man inte..

Vad ska det bli istället för en Bulle ? MT-01 kanske ?

Smallstone skrev:
2164381 Vad ska det bli istället för en Bulle ? MT-01 kanske ?

En dröm som jag haft länge.. Aprilia SL1000 Faclo.

Fick nys om den redan under mitt första mc-år, 2003. Sen dess har jag haft ett par bilder på burken som jag har dreglat över titt som tätt, och nu i vår upptäckkte jag att dom hade rasat i pris!
Fattar inte riktigt varför bara.. :confused:

Ny går runt 120' (för en -05 allafall,tills vidare ligger modellen på is) och nu kan man köpa begagnat under 50'.
Jag slog till helt enkelt! :banana

Känns sådär att överge bullen, det är en grym hoj! Grym! 2500 trevliga mil på den, avverkade på 2 somrar.. :D

Men ett som är säkert är att jag aldrig kommer att överge twinmotorn, fast för evigt. :kär

...och av med toppkåpan så har du en ny "bulldog" :D. Den ser trevlig ut men det hade varit skoj att sedan utan kåpa.

Smallstone skrev:
2172434 kör du båda samtidigt ? =)
Vilken gillar du bäst ? iof dum fråga ! =)

Det är ju alltid roligt med krut. Falcon är chippad till 138hk (påstås det.., 118 orginal) och väger 190kg, så det är ju skillnad från bulllen.

Inget ont om bullen, men det var dags att byta. Prova nåt nytt.

Jag va och hälsade på Rikard på R-G engineering, och där va den och jag
gillade va jag såg :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC