Det var jag.
80 hästar och 106 Nm uppmät på slangen blev det till slut.

Sitter på jobbet nu så jag har inte tillgång till alla roliga detaljer.
(Kortfattat, Titan helsystem, borrad till 1200+ cc, ny kamaxel, K&N filter, port job, höjd compresion (hmm, 11.3 - 1 blev lite för bra... så, om du funderar på detta så råder jag dig till att hålla dig under 10-1 - bara en mag känsla, så om någon mekaniker har bättre siffror så lyd dem, dock så pallar inte Bullens startmotor med 11.3-1 ... så jag satte in en V-max starter...

) Hmm... kommer inte ihåg övrigt...
I alla fall, FÖRUTOM bling blinget så vill jag rekomendera Smallstone att fixa framdämparna!
Det var på min "nästa sak att fixa" lista, men hux flux stog där en splirrans ny XR650R i mitt garage där det stog en BT1200 (

) dagen innan...
Nu kommer jag inte ihåg längre, men tror att det fanns Öhlins progresiva dämpare till den, för ca 1000 lappen (+ jobb + olja). Dem plus en liten tillfixning av dämparna så får man en relativt billig och väldans (!) bra uppgradering av Bullens vägegenskaper.
Jag skulle nog oxå ta en titt på det nya insuget till 05ans BT, det ser större ut, och med nya K&N filter så tror jag du vinner på det, så vidare det inte är för dyrt.
Lunch dags.!!
PS. fler bilder!! DS.