Ska bygga om min Bulldog

Tooby skrev:
Hej!
Angående lyset fram, Var köpte du dom? Pris? Har du haft någon fundering på att sätta dom på höjden ala KTM Duke?

hej hej!
jo testade faktiskt att sätta dom som du menade men det blev bättre som dom sitter nu (enligt mig iallafall :) )

Jag köpte dom på Valen custom i Varberg dom kostade typ 1100:- :cdevil
 
Tack för informationen. Angående lamporna, det är det sköna när man bygger själv - man får bestämma. Själv har jag vissa funderingar på en lampa som är monterad lite åt sidan (se bild).
Länk: www.firestartergarage.it
 

Bifogat

  • v11_ciclope.jpg
    v11_ciclope.jpg
    71.5 KB · Visningar: 441
Nä...Jag har inte startat någon tråd för min SRX. Jag är ganska ny på forumet och min lilla hoj får inte riktigt den uppmärksamhet den borde (familj, hus och barn...). Jag hoppas att jag kommer igång lite senare i år.
 

Bifogat

  • srx_800_600.jpg
    srx_800_600.jpg
    90.9 KB · Visningar: 403
Tooby skrev:
Nä...Jag har inte startat någon tråd för min SRX. Jag är ganska ny på forumet och min lilla hoj får inte riktigt den uppmärksamhet den borde (familj, hus och barn...). Jag hoppas att jag kommer igång lite senare i år.

en fet usd gaffel på den där sen så e den hårdrock :yoparty
 
Om du ska ha backspeglar så skulle det enligt mitt tycke vara snyggast med en enda kromad styrändsmonterad spegel på vänstra sidan, för att ge lite retrokänsla åt bygget.
Kul initiativ :tummenupp
 
ViktorW. skrev:
Om du ska ha backspeglar så skulle det enligt mitt tycke vara snyggast med en enda kromad styrändsmonterad spegel på vänstra sidan, för att ge lite retrokänsla åt bygget.
Kul initiativ :tummenupp

jo funderade på det men där kommer ju kellerman styränds blinkers i varje sida! går det att lösa ändå ? andra alternativ ?
 
Nalken skrev:
Angående trimmning så var det väl någon här på forumet som satsade mycket tid på att skrämma upp sin bulldog.
Kommer tyvärr inte ihåg vem personen var? någon som vet?

Undrar hur den skulle se ut med en nyare sporthojsrumpa typ honda eller gixxer..


Det var jag. :)

80 hästar och 106 Nm uppmät på slangen blev det till slut. :)
Sitter på jobbet nu så jag har inte tillgång till alla roliga detaljer.
(Kortfattat, Titan helsystem, borrad till 1200+ cc, ny kamaxel, K&N filter, port job, höjd compresion (hmm, 11.3 - 1 blev lite för bra... så, om du funderar på detta så råder jag dig till att hålla dig under 10-1 - bara en mag känsla, så om någon mekaniker har bättre siffror så lyd dem, dock så pallar inte Bullens startmotor med 11.3-1 ... så jag satte in en V-max starter... :lol ) Hmm... kommer inte ihåg övrigt...


I alla fall, FÖRUTOM bling blinget så vill jag rekomendera Smallstone att fixa framdämparna!
Det var på min "nästa sak att fixa" lista, men hux flux stog där en splirrans ny XR650R i mitt garage där det stog en BT1200 ( :hihi ) dagen innan... :tungan

Nu kommer jag inte ihåg längre, men tror att det fanns Öhlins progresiva dämpare till den, för ca 1000 lappen (+ jobb + olja). Dem plus en liten tillfixning av dämparna så får man en relativt billig och väldans (!) bra uppgradering av Bullens vägegenskaper.

Jag skulle nog oxå ta en titt på det nya insuget till 05ans BT, det ser större ut, och med nya K&N filter så tror jag du vinner på det, så vidare det inte är för dyrt.

Lunch dags.!!

PS. fler bilder!! DS.
 
PutteLiten skrev:
tror att det fanns Öhlins progresiva dämpare till den, för ca 1000 lappen (+ jobb + olja). Dem plus en liten tillfixning av dämparna så får man en relativt billig och väldans (!) bra uppgradering av Bullens vägegenskaper.


Dessa Öhlinare! mer info tack ? progresiva dämpare, vad menas med det ? är i början av min mc karriär så det hade vart kul med lite info =) mer bilder e på g
 
Oj, såg att jag kanske var lite otydlig. Men det var altså bara fjädrarna som jag menade. Inte hela gaffeln.
Progressiva fjädrar betyder i korthet att de blir gradvis hårdare ju hårade de belastas. :va Hmm, jag är kass på att förklara...

Mitt bästa tipps är att kolla med Yamaha Center I Göteborg (om det finns något) eftersom Yamaha äger Öhlins, så borde de ju veta :)
Det var Yamaha Center i Helsingborg som hjälpte mig.
Jag kommer inte ihåg 100 om fjädrarna var specifika för BT'n (troligen inte) men de fanns fjädrar som passade i / på Bullen.
Om inte Yamaha Center kan hjälpa dig så borde en verkstad som kan justera (bygga om inuti, inte skruva på intällningarna utan på) framdämpare hjälpa till.
Det viktigaste är inte att det står "Öhlins" på fjädrana. Det finns många bra tillverkare.
En bra ombygnad av en standard framgaffel kan göra underverk för en hoj (lite mindre bling än guldiga dämpare, men mer pengar till bensin... hehe)
Räkna med ca 1000 lappen för fjädrarna och ytterligare 1000 lappen för ombygnad. Väl investerade pengar om du frågar mig då jag aldrig gillade den mjuka framgaffeln Bullen har. (fråga pris innan du beställer natrurligtvis, mina prisuppgifter är några år gammla...)

Fjädring är tyvärr inte mitt bästa ämne. Jag räknar mig själv som dåligt påläst....

--- Det är nu alla fjädrings experter från Göteborg kommer in och adderar sina kunskaper och dirigerar dig till rätt ställe... :hihi ---


Lycka till!! :)

(PS. jag hade bara titan slip-on nu när jag tänker på det... helsystem hade ju varit najs.... :tungan DS )
 
mer på g! mycket slöjdande blir det.
 

Bifogat

  • DSC00242-2.jpg
    DSC00242-2.jpg
    87.2 KB · Visningar: 197
  • DSC00246-2.jpg
    DSC00246-2.jpg
    119 KB · Visningar: 214
  • PICT0193-2.jpg
    PICT0193-2.jpg
    132.9 KB · Visningar: 304
Last edited:
Hej!
Kul att följa din tråd. Delarna ser bra ut och du verkar ha bra tillgång på maskiner.
 
mer mer mer mer

Tooby skrev:
Hej!
Kul att följa din tråd. Delarna ser bra ut och du verkar ha bra tillgång på maskiner.

kul att du uppskattar tråden, Tack.

Mer händer ikväll
 

Bifogat

  • Picture 191-2.jpg
    Picture 191-2.jpg
    138.2 KB · Visningar: 272
Eloxering åt alla!!

Dom som kör Bulldog ser säkert dom svart Eloxerade detaljerna ?
och ja. hon kan ju få drömma iallafall! :squid

Tooby skrev:
Lyset blir bra. Kan du fixa någon hel bild på hojjen, gärna lite framifrån.


har inte fått tanken och dom andra grejerna från lack men jag kan ta ett kort snett framifrån ändå om du vill se. fixar det ikväll. J
 

Bifogat

  • Picture 189-2.jpg
    Picture 189-2.jpg
    139.4 KB · Visningar: 302
  • Picture 192-2.jpg
    Picture 192-2.jpg
    140.1 KB · Visningar: 532
Smallstone skrev:
det låter som en idé!!!

Du kanske skulle kunna vinkla upp ljuddämparna lite? Tror det skulle ge ett tuffare stuk. Original så ser det ut lite som om de hänger ner i bakkant. Vore snyggt om de åtminstone gick i linje med tailen.

Hoppas det var otydligt nog... :hihi

För övrigt är det en kanontråd som jag snubblade över idag. :tummenupp Får tipsa far som kör Bulldog. :)
 
PutteLiten skrev:
Det var jag. :)

80 hästar och 106 Nm uppmät på slangen blev det till slut. :)
Sitter på jobbet nu så jag har inte tillgång till alla roliga detaljer.
(Kortfattat, Titan helsystem, borrad till 1200+ cc, ny kamaxel, K&N filter, port job, höjd compresion (hmm, 11.3 - 1 blev lite för bra... så, om du funderar på detta så råder jag dig till att hålla dig under 10-1 - bara en mag känsla, så om någon mekaniker har bättre siffror så lyd dem, dock så pallar inte Bullens startmotor med 11.3-1 ... så jag satte in en V-max starter... :lol ) Hmm... kommer inte ihåg övrigt...


I alla fall, FÖRUTOM bling blinget så vill jag rekomendera Smallstone att fixa framdämparna!
Det var på min "nästa sak att fixa" lista, men hux flux stog där en splirrans ny XR650R i mitt garage där det stog en BT1200 ( :hihi ) dagen innan... :tungan

Nu kommer jag inte ihåg längre, men tror att det fanns Öhlins progresiva dämpare till den, för ca 1000 lappen (+ jobb + olja). Dem plus en liten tillfixning av dämparna så får man en relativt billig och väldans (!) bra uppgradering av Bullens vägegenskaper.

Jag skulle nog oxå ta en titt på det nya insuget till 05ans BT, det ser större ut, och med nya K&N filter så tror jag du vinner på det, så vidare det inte är för dyrt.

Lunch dags.!!

PS. fler bilder!! DS.


Ungefär hur mkt kostade allt detta? För att få ut 80 ynka hk och 106nm, lite "hur mycket man än borstar en gris" varning tycker jag.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top