Skänk en tanke......

Tycker sånt där mest är ett sätt för vissa att lätta sitt samvete och få känslan av att dom gjort nåt fint när dom i själva verket inte gjort nånting alls. Ingen bryr sig om ljus på en hemsida. Vill man hjälpa till så skänker man bidrag.

Så tycker jag iaf.

Last edited:
TurboJugend skrev:
Tycker sånt där mest är ett sätt för vissa att lätta sitt samvete och få känslan av att dom gjort nåt fint när dom i själva verket inte gjort nånting alls. Ingen bryr sig om ljus på en hemsida. Vill man hjälpa till så skänker man bidrag.

Så tycker jag iaf.

Bra sagt, ge bidrag till röda korset 020-213 213 o hjälp flodvågens offer!
www.redcross.se

Försökte nyss skänka 100:-, men det var nått fel på servern, försöker igen senare när jag sovit. :)

Kunde varit nån närstående som var där, och just nu behövs det friskvatten för att sjukdomar inte ska spridas.

Seså, skänk nu! :)

Vilket kaos. För 3 veckor sedan var jag i Khao Lak. Det finns inte kvar längre!
Sänder en tanke till alla drabbade, turister som lokalbefolkning.

MVH Martin

Trodde inte att jag kände någon där, och så kollar man Expressen/Aftonbladet och ser att Pigges fru har dött och att hans små barn är försvunna!!! :gråta

Jag hoppas verkligen att folk gör mer än bara tänder ljus på hemsidor, de behöver verklig hjälp där nere, även om tanken är god att hedra offren..

Jag hoppas verkligen att dom högsta hönsen i riksdagen tar en bit av deras löner och skänker till röda korset. Eller varför inte knugen.

Fin tanke av passagen att kunna tända interaktiva ljus för att hedra offren.

Dock tror jag att det i detta fallet är oändligt mycket bättre att bidra med rena pengar via någon av hjälporganisationerna.

Passade på att sätta in lite pengar på radiohjälpens konto, (pg. 901950-6, märkt asien) i samband med att jag ändå betalade månadens räkningar.

Att bidra med pengar via någon seriös organisation gör skilldnad för de drabbade.

Bikerbitch skrev:
Vad jag menar är att deras löner är sjukt höga så dom skulle lätt kunna avvara ett par kronor utan att det märks.
För mig märks inte en 100-lapp hit eller dit iaf, gör det det för dig?

stoffer skrev:
För mig märks inte en 100-lapp hit eller dit iaf, gör det det för dig?

Verkligen inte. Men du vet inte ens om jag har satt in pengar eller inte. Jag skrev bara att jag verkligen hoppas att ministrarna bidrar på något sätt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT