Skänk en tanke......

Har lämnat ett litet bidrag.
Har vi råd att leka med motorcyklar så har vi råd att stötta våra med människor också.

Bikerbitch skrev:
Verkligen inte. Men du vet inte ens om jag har satt in pengar eller inte. Jag skrev bara att jag verkligen hoppas att ministrarna bidrar på något sätt.
Jag menade inte att låta som det heller. Förlåt.

Jag tycker vi borde skänka mer. Det här är andra välgörenhetssaken jag skänkt till i hela mitt liv, och jag kommer att fortsätta.

Skulle fler skänka en hundring då och då hade det varit mycket bättre (tror jag).

Sorry om det lät fel :(

Bikerbitch skrev:
Vad jag menar är att deras löner är sjukt höga så dom skulle lätt kunna avvara ett par kronor utan att det märks.

Jo, jag förstod vad du menade.
Det jag undrade över var varför just politiker som yrkesgrupp skulle skänka pengar.
Taxiförare som kör eget tjänar oxå bra tex. Eller krogägare.

Självklart ska man försöka att jämna ut värdens orättvisor på bästa möjliga sätt. Men att använda en stor naturkatastrof till att gnälla på andras löner tycker jag är lite illa.

Victor skrev:
Jo, jag förstod vad du menade.
Det jag undrade över var varför just politiker som yrkesgrupp skulle skänka pengar.
Taxiförare som kör eget tjänar oxå bra tex. Eller krogägare.
Självklart ska man försöka att jämna ut värdens orättvisor på bästa möjliga sätt. Men att använda en stor naturkatastrof till att gnälla på andras löner tycker jag är lite illa.

Raring, det var en simpel åsikt. Jag hoppas att dom bidrar med något.

Har i alla fall vara duktig och tänt ljus från helal min familj...och vi har alla i familjen bidrage med en summa pengar till alla där nere.
Hemskt att så många svenskar har drabbats.

Håller med BB att de i regeringen, VD:ar, Kungahuset och en hel hög väl avlönade personer och företag akn bidraga med större summor så att dom får all hjälp dom behöver där nere.
(och då är ju egenföretagare och dyligt med räknade)

Ljuset tänt... Har blivit väldigt tagen av det här, svårt att sova till och med, varit på öarna som näms i Thailand..... Tragiskt är bara förnamnet :(

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti