Skäligt pris KTM 950 ADV?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag förstår varför folk vill ha 950 istället för 990. Så mycket mysigare gång med förgasare. Men själv föredrar jag sprut trots att det är "sämre" för körbarheten.
Tar man hand om en 950 kommer man ha en kär vän resten av livet. Jag har en av de sista 990 innan abs och tycker mig själv passat in den perfekt mellan förgasare och tönt-elektronik som kom senare.

Priserna kanske fortsätter upp eller inte. Spelar ingen roll för mig. Sånna här hojar görs inte längre och de är bra.

En 890 adventure med minimum av elektronik hade kanske också funkat men tror inte en sån kommer att komma.

Är inte ktm fanboy. Men ännu inte hittat ett annat märke som bygger roligare hojar.

Men angående priser. Det är helt enkelt många gubbar med gott om pengar och utrymme i garaget som har dessa. Jag har suttit och hållt på en BMW E30 också om jag hade haft platsen. Men motorcyklar tar mindre plats.
 
  • Gilla
Reaktioner: 888

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja det verkar ju som att just dessa hojar blir kvar - LÄNGE - hos ägarna, som dessutom lägger många mil på dem, och det betyder ju något. :)

Fasen, man kanske borde prova en?
 

Snöskoter

Medlem
Gick med
2 Jan 2015
Ort
Umeå
Hoj
Zephyr 750
Ja det verkar ju som att just dessa hojar blir kvar - LÄNGE - hos ägarna, som dessutom lägger många mil på dem, och det betyder ju något. :)

Fasen, man kanske borde prova en?
Nej nej, KTM är jättedåliga! Om du ser någon till salu så tipsar du mig först och främst... sålde min Z750 nyss och det är min dröm genomföra afrika trip till Joburg via västafrika rutten! I don't care if I end up on potato phone recording my own beheading by boko haram!
 
  • Gilla
Reaktioner: 888

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag kan prova en, men KÖPER en gör jag när dylika hojar är helt ute... i år skall man köpa japancustoms och touringhojar med några år på nacken.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top