Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
sandstream skrev:
Men var det inte han som klotade konstant i Faster och haltade runt på kryckor eller blandar jag ihop honom med någon från "Hem till gården"?

Ja, McCoy körde sönder sitt ben ordentligt i en vurpa, så illa att man trodde han skulle vara borta för alltid. Men vurpkung för en vurpa vetifan om man är..
Kommer inte riktigt ihåg McCoys vurpa, men har för mig det var på försäsongsträningen eller nåt.
Var Doohan en krashkung för att han höll på att förlora benet?

oFFkeFF Kommer inte riktigt ihåg McCoys vurpa skrev:
Japp Estoril om jag inte missminner mig. Det mest irriterande var att McCoy hade dominerat försäsongsträningarna det året. Efter vurpan hittade han aldrig riktigt tillbaka till storformen tyvärr.

Gard skrev:
Det sier du bestandig :D Hvorfor kan ikke DU komme med info tidligere :fatta!
hehe, för att då får jag ju inte veta nått mer sen, det är ju i förtroende, tystnadslöfte.

Testtider från Qatar.

1. Troy Corser AUS Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 2min 0.44 secs
2. Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999 2min 0.88 secs
3. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 999 2min 1.2 secs
4. James Toseland GBR Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR 2min 1.76 secs
5. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 2min 1.92 secs
6. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 2min 1.97 secs
7. Karl Muggeridge AUS Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR 2min 2.18 secs
8. Andrew Pitt AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 2min 2.65 secs

---------------------
2005 Qatar WSBK - 26/02/2005:
Lap record: Troy Corser AUS Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K5 2min 1.244secs

Superpole: Regis Laconi ITA Ducati Xerox 999F05 2min 1.593secs

Fastest race lap: Sebastian Gimbert FRA Yamaha Motor France-Ipone YZF R1 2min 1.852secs
---------------------
2005 Qatar MotoGP - 01/10/2005:
Pole position: Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro 1min 56.917secs

Fastest race lap: Nicky Hayden USA Repsol Honda 1min 57.903secs

Under 2 minuter idag för Corser och Bayliss.
Bayliss kan nog bli farlig nästa år, 15e plats i MotoGP och 2a snabbast på testerna i WSBK, hoppsan :D

Qatar test - day two:

1. Troy Corser AUS Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 1min 59.17 secs
2. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 999 1min 59.4 secs
3. Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999 2min 0.48 secs
4. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 2min 0.64 secs
5. Karl Muggeridge AUS Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR 2min 0.68 secs
6. James Toseland GBR Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR 2min 0.9 secs
7. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 2min 1.5 secs
8. Andrew Pitt AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 2min 1.8 secs
9. Steve Martin AUS Foggy Petronas Racing FP1 2min 3.1 secs

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=5&nid=122937

Last edited:
mera nordiskt:
Team Intermot Czech Klaffi signs up a Dane

The registration of teams and riders for the 2006 World Supersport Championship continues unabated.
It has just emerged that the Nicolai Sorensen, from Denmark, will be riding one of the Honda CBR 600 RRs for Team Intermot Czech Klaffi at the beginning of the next season. The name of his team mate has not yet been announced.
The team from the Czech Republic, which will be supported by Klaus Klaffenboch’s team, will also be competing in the European Superstock 600 Championship.
The rider chosen for this job is the young Czech Jan Prudik. The bike, of course, will be another Honda, with the same colours as the Supersport bike.

jag tror fett på Lanzi, wsb mäste -06, motogp för ducati 07.

Riktigt fett med Nicolai också i VM, han är grymt jäkla snabb vilket han visat när han körde 250.

Alla tvåtaktsförare verkar hamna i Supersport 600 VM till slut, när är det dags för Watz?

Chris Ash skrev:
Alla tvåtaktsförare verkar hamna i Supersport 600 VM till slut...
Skägget ?
unsure.gif

Kul att Suzuki behåller sin form inför nästa år.
Var lite rädd att årets avslutning var början på en tråkig nästa säsong men så verkar det ju inte vara :banana

Jag gillar Lanzi, från privat- till "fabriks"team på några veckor och sedan är han med och "slåss" i toppen :tummenupp

Bara ca 2.2 sekunder som skiljer mellan Capirex pole och Corsers träningstid på en bana som tar nästan 2 minuter att åka. Grymt!

Tror ni att WSBK-hojarna kommer att göra anspråk på varvrekorden om några år eller kommer 800:orna ligga en bit före hela tiden?

R2 skrev:
hehe, för att då får jag ju inte veta nått mer sen, det är ju i förtroende, tystnadslöfte.
Men skaffa en anonym användare då och delge oss alla hemlisar :D

sandstream skrev:
Tror ni att WSBK-hojarna kommer att göra anspråk på varvrekorden om några år eller kommer 800:orna ligga en bit före hela tiden?

Men skaffa en anonym användare då och delge oss alla hemlisar :D
motogp kommer alltid vara snabbare, bättre däck om inte annat talar för det.

anonym och skvallra, nej nej..

sandstream skrev:

Det räckte ju tidigare med 500cc tvåtakt för att åka fortare än 1000cc'arna :D

Skämt åsidå, nej, jag tror aldrig att dorna kommer gå med på regler som gör att det går långsammare än i superbike. Dessutom tror jag man kommer tjäna på att få mindre roterande massa i cyklarna, och det tror jag de kommer vinna mer i varvtid på än bara ren effekt.

R2 skrev:
anonym och skvallra, nej nej..
Berätta för mig så kan jag skvallra :D
oFFkeFF skrev:
Skämt åsidå, nej, jag tror aldrig att dorna kommer gå med på regler som gör att det går långsammare än i superbike. Dessutom tror jag man kommer tjäna på att få mindre roterande massa i cyklarna, och det tror jag de kommer vinna mer i varvtid på än bara ren effekt.
Det skulle ju onekligen vara en enorm prestigeförlust för Dorna men de som driver WSBK kanske ser sin chans 2007 och tillåter ännu mer trimning och lättning av WSBK-hojarna.

sandstream skrev:
Berätta för mig så kan jag skvallra :D
Det skulle ju onekligen vara en enorm prestigeförlust för Dorna men de som driver WSBK kanske ser sin chans 2007 och tillåter ännu mer trimning och lättning av WSBK-hojarna.

Tror varken team eller Flammini har råd med några sådana utsvävningar. Sen är det ändå fortfarande fabrikerna som bestämmer vilken serie man satsar hårdast i.
Prestigen ligger i motoGP.

sandstream skrev:
Med tanke på att de har gjort reglerna så att det ska bli mindre kostsamt så lär det ju inte hända, dessutom är inte Pirellidäcken tillräckligt bra.

Gustav O skrev:
Med tanke på att de har gjort reglerna så att det ska bli mindre kostsamt så lär det ju inte hända, dessutom är inte Pirellidäcken tillräckligt bra.

MotoGP kommer ju antagligen åka minst 55:or till sommaren ändå....

Pirellidäcken ska tydligen ha tagit ett stort steg framåt på slutet.

Gustav O skrev:
Steve Hislop hade väl banrekord på Donington för några år sedan?

Japp 2002 åkte han fortare med en Ducati 998RS än Rossi på RCV211V.

Troy Corser har haft varvrekordet på Phillip Island 96-97 nån gång.

Sen är ju aldrig väderförhållandena de samma när SBK och MotoGP körs - så riktigt rättvisa blir sällan banrekorden - vare sig upp eller ner.

QATAR TEST - DAY 2

The second day of World Superbike testing at the desert circuit of Losail in Qatar saw both Ducati Xerox Team riders Troy Bayliss and Lorenzo Lanzi make substantial progress on their Ducati 999 machines.

In this three-day test, scheduled from 4 to 6 December, the Ducati Xerox Team is concentrating exclusively on tyre testing for the championship's one-make supplier Pirelli and suspension set-up work in collaboration with Öhlins on new front forks and rear shocks.

Both riders, who set their times on race tyres, improved on yesterday, in particular Troy Bayliss, who is starting to really get to grips with his new bike. The Australian was one of just two riders who managed to get under the two-minute mark, the other being 2005 champion and fellow countryman, Troy Corser (Suzuki). Bayliss knocked almost two seconds off his lap time to end up second quickest, despite a harmless crash on the last lap of his final run of the day. Troy set a particularly good pace, considering the condition of his left wrist, and the time of 1'59.60 he recorded towards the end of the day is also significant seeing as the track was slower in the afternoon.

"I'm really happy with today, the track was perfect and we made a lot of progress," declared Troy. "The 999 still feels similar to the Ducati Superbikes I rode a few years back, although the tyres are different. Pirelli have made a big step forward and I'm really getting used to them now. I tested a lot of fronts today and we've managed to get a lot of good information for the opening race here in February. Tomorrow I'll continue working with the tyres and then I'll do a long-run after lunch to finish off the test."

Lorenzo Lanzi concluded today's session one hour before the end after suffering the effects of yesterday's crash. Even though he was unable to get under the two-minute mark, Lanzi shaved a few tenths off his time to end up third quickest rider of the day.

"Yesterday was much better than today but all things considered I'm quite pleased with my performance today," commented Lorenzo. "I'm still in a bit of pain after yesterday's crash, in which I scraped my right arm and bruised my back and right shoulder. Today we made a major change to the bike however and I hope to improve tomorrow."

Unofficial Times
1. Corser (Suzuki) 1'59.17
2. Bayliss (Ducati Xerox) 1'59.40
3. Lanzi (Ducati Xerox) 2'00.48
4. Kagayama (Suzuki) 2'00.64
5. Muggeridge (Honda) 2'00.68
6. Toseland (Honda) 2'00.90
7. Haga (Yamaha) 2'01.50
8. Pitt (Yamaha) 2'01.80
9. Martin (Petronas) 2'03.10

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul