Silly Season WSBK/SS

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Chris Ash skrev:
Hmmm men var det inte samma motor i sista 998:an som i 999:an?
Den versionen som privatteamen hade var samma spec som sista 998:an som Chili hade så därför kunde de köra med den motorn i gamla chassiet. Ducati var måttligt roade. :hihi
 
Chris Ash skrev:
Hmmm men var det inte samma motor i sista 998:an som i 999:an?


Tror det.... med x antal förbättringar... men är det samma typkod lär man väl få använda den kanske...... eller?
 
Axxexs skrev:
Regis Laconi till PSG-1 Kawasaki om min babelfish översatte rätt från italienska sidan. Kommer testa på Valencia 14-15/11.
Det går sakta men säkert neråt för den gode Laconi.
 
Gustav O skrev:
Det går sakta men säkert neråt för den gode Laconi.

Världen är inte rättvis,
han har varit snabbare än Toseland både 2004 och 2005
men vurpande och skador har saboterat allt.

2004 när Toseland blev världsmästaretog han 7 segrar mot Toselands 3 2004. Toseland tog 9 andraplatser!
Det är roligare att se en kille som satsar på segern än en som samlar poäng,
så hoppas att Kawa får fram en bra hoj åt honom
(och att Bussei då kör den andra kwaken förståss)
 
gthyni skrev:
Världen är inte rättvis,
han har varit snabbare än Toseland både 2004 och 2005
men vurpande och skador har saboterat allt.

2004 när Toseland blev världsmästaretog han 7 segrar mot Toselands 3 2004. Toseland tog 9 andraplatser!
Det är roligare att se en kille som satsar på segern än en som samlar poäng,
så hoppas att Kawa får fram en bra hoj åt honom
(och att Bussei då kör den andra kwaken förståss)
Jag håller med. Skulle jag välja skulle jagta Laconi före Toseland alla dagar i veckan.
 
Niklas C skrev:
Kanske det! Men... det viktigaste! Vem är snyggast av dom?
SVårt att säga. En eldig fransos med lite utstående öron eller en blek britt?

laconi.jpg

toseland.jpg
 
Dagens WSBK-tider från träningarna på Valencia.

1. Lanzi (Ducati Xerox) 1.35:7
2. Bayliss (Ducati Xerox) 1.36:1
3. Kagayama (Suzuki) 1.36:3
4. Haga (Yamaha) 1.36:6s
5. Muggeridge (Honda) 1.36:9
6. Walker (Kawasaki) 1.37:0
7. Pitt (Yamaha) 1.37:2
8. Nieto (Kawasaki) 1.37:3
9. Toseland (Honda) 1.37:5
10. Laconi (Kawasaki) 1.39:7
 
Neutral skrev:
Vad kör de på för hojar nu? -05 eller -06?
bilderna på toseland tyder på -05
och så måste ju de nya hojarna homologiseras, det är troligen inte gjort ännu.
 
Neutral skrev:
Vad kör de på för hojar nu? -05 eller -06?

Var första testet med dom nya däcken som ska användas nästa år. Så årsmodellen på hojarna var nog inte så viktigt då! Skulle gissa att alla hade '05:or?
 
Yamaha Motor France utökar med ytterligare en förare.
Shinichi Nakatomi kommer köra tillsammans med Abe och Gimbert.

Nakatomi joins three-man Yamaha Motor France squad

18/11/2005

Yamaha Motor France will enter the 2006 Superbike World Championship with a three-rider line-up that sees former Japanese 250cc champion Shinichi Nakatomi join the team's 2005 riders Norick Abe and Sebastien Gimbert.

Twenty-seven-year-old Nakatomi is an experienced R1 pilot, having ridden for Yamaha's YSP Racing Team in the Suzuka Eight-hour and Japanese JSB1000 championship since switching to four-strokes in 2003. Having never raced outside his native Japan, Nakatomi is looking forward to the adventure of racing in the world championships, experiencing the western culture and racing the YZF-R1 at world level.

Yamaha Motor France's squad will again be run by experienced tuner Martial Garcia, whose company is responsible, in conjunction with Yamaha's Japanese headquarters, for the development of Yamaha's YEC racing kit parts development programme for the YZF-R1 and YZF-R6. The team expects to use these parts as the base of their 2006 machines and will use the series as well as an opportunity to test and develop the 2007 range of customer race parts.

Completing the squad are Abe and Gimbert, both of whom are looking to improve on their Superbike rookie seasons in 2005. Experienced Grand Prix rider Abe ended his first superbike season in 13th place but, having learned the circuits and the characteristics of the YZF-R1 and championship controlled Pirelli tyres, is looking to become a regular feature in the battle for podium finishes in 2006. Gimbert suffered an injury-plagued 2005 campaign but showed his speed early in the year with a lap record in Qatar and a sixth place in Valencia. The Frenchman will again also feature in Yamaha Motor France's squad at the classic 24-hour races of Le Mans and Bol d'Or.

Shinichi Nakatomi
"Although I still haven't finished the big task of winning the All-Japan JSB1000 title on the YZF-R1, I am going to start a new next season in world superbike and try to focus everything I have learned over the past three years with Yamaha and do the best I can. I don't intend to use my first year in the championship just as a year for learning. I intend to go out there and race aggressively, and I hope to be up there in the race for the championship."

Norick Abe
"This year was my first season racing in the world superbike series and there was a lot that I had to learn. But now, with this season of experience behind me, I am anxious to work on improving the things I wasn't able to do in the off-season and during the season this year so that I can approach the coming season better prepared. Our overseas tests will begin in December and my first aim is to do the best preparation possible during these tests."

Sebastien Gimbert
"I am looking forward to a second year in world superbikes and also staying with the Yamaha Motor France team. My leg injury weakened my performances last season but now I am fully fit and feeling strong. The experiences of myself and the team will allow us to go to each circuit with invaluable knowledge and I believe that we can give a greater representation of our abilities."
 
Yes

JAAA!!! :) :)
Sökte runt häromdan men hittade inget besked, tack gustav, Abe är kvar :Bugar

För övrigt när jag lugnar ner mig och släpper idoldyrkan lite, så tror jag Lanzi kommer vara mycket stark 2006.
På Assen gick jag runt banan på träningen och kollade, Lanzis aggresivitet och kontroll var mycket imponerande att se, mördande kontroll, magiskt.
(samma gåshud fick jag av att se Kirk McKarthy på Philip Island 1994, speedwayställ i 200+ kruvor)
Abe och jag snackar speedmetal...
 

Bifogat

  • abe.jpg
    abe.jpg
    31.2 KB · Visningar: 125
På Yamahas hemsida stod det att det var första testet med nya Öhlins sättningen...

Yamaha Motor Italia riders Noriyuki Haga and Andrew Pitt were on track yesterday at a two day test at Valencia circuit, arranged by championship tyre supplier Pirelli for its official development teams.

Running time was limited after Monday’s action was washed out due to heavy rain. Pitt was one of only four riders to brave the conditions, completing just a handful of laps on the slippery surface.

Day two saw the arrival of sunshine but the track failed to dry out in the morning, leaving just three hours of dry running. Both riders ran their R1s in virtually the same specification they finished the 2005 season with, the main evolutions being updated Ohlins suspension, which was tested for the first time, and some new specification tyres from Pirelli.




Andrew Pitt
Despite the limited running time, both riders were comfortably faster than their times from April’s race. Haga concluded the test with the fourth fastest time of the 12 riders present, a 1'36”6, while Pitt was seventh fastest with a 1'37”2. Lorenzo Lanzi (Ducati) was fastest overall with a 1’35.7.

Team Coordinator Massimo Meregalli commented: “The bad weather reduced the time available and we were only able to get through a small amount of the work we’d planned. However it went well and this test has given us the opportunity to work with three new team members and for them to become familiar with our working practices. Next we have a test in Qatar early next month where we hope to have more track time. We ended the 2005 championship growing in confidence and for 2006 our intention is to be one of the main challengers for the championship title.”
 
Tycker Abe var rätt blek den här säsongen och det vore kul om han kunde få upp farten till nästa säsong.

Lanzi blir garanterat giftig!
 
För första gången sedan Yanagawas tid (och knappt då) tror jag Kawa har i toppen att göra nästa år. Walker har i år visat att det gick att köra styggt fort även på nuvarande ZX10an. Nästa version lär inte vara sämre, PSG verkar vara ett mycket seriöst team och Walker, Laconi och Nieto kommer nog kunna plocka ett par vinster!
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top