KarlJohan
Hög fart utjämnar hinder.
- Gick med
- 1 Nov 2003
- Hoj
- Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Markus skrev:Schysst liv.![]()
Va? Får man inte vara förbannad längre?
Då vill inte jag vara med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Markus skrev:Schysst liv.![]()
pogo skrev:Jasså? Det visste jag inte! Nåja, vi vilket fall, smarta livsformer har endast funnits i den där nano sekunden. Så utvecklingen bör vara densamma för andra livsformer, alltså är ju chansen fortfarande ganska nära noll att andra livsformer har möjlighet att ta sig till oss.
Chris Ash skrev:..
"En vanlig missuppfattning är att kunskap genom tro (uppenbarad) är mindre tillförlitlig än kunskap genom förnuft (vetenskaplig). Ofta är den dock mer tillförlitlig, vilket bla visar sig genom att den vetenskapliga ursprungssynen hela tiden ändrats, medan Bibelns legat fast i över 2000 år."
Chris Ash skrev:www.genesis.nu är en ganska intressant sida om man vill veta vad kreationister har för uppfattning om saker och ting.
Edit, kolla speciellt in FAQ:en...
"En vanlig missuppfattning är att kunskap genom tro (uppenbarad) är mindre tillförlitlig än kunskap genom förnuft (vetenskaplig). Ofta är den dock mer tillförlitlig, vilket bla visar sig genom att den vetenskapliga ursprungssynen hela tiden ändrats, medan Bibelns legat fast i över 2000 år."
http://www.catholicintl.com/epologetics/articles/science/geochallenge.htmStortryne skrev:Några små detaljer har ju faktiskt korrigerats. Som att jorden inte är platt. Och att solen (och allting annat) inte kretsar runt jorden. Det kom kyrkan på redan ... Hmm.. var det på 70-talet? Det var hur som hellst en bra bit in på 1900-talet.![]()
Nötter hela högen :kocko
Självklart finns möjligheten att det finns andra livsformer, jag är säker på att det har funnits eller kommer finnas. Den chansen är nog riktigt stor... Men som sagt, om man antar att alla liv uppstår på samma sätt som här, är nog chansen att liv som existerar samtidigt som oss, betydligt mindre... Men de är ju vad jag tror!Chris Ash skrev:Även om vi antar att utvecklingen är exakt densamma för andra livsformer så finns det fortfarande möjligheten att det livet uppstått tidigare i universums historia på en annan plats. De skulle alltså kunna ligga miljoner, eller miljarder år för oss.
Men visst, chansen är väldigt nära noll att någon skulle kunna ta sig till oss med de transportmedel som vi känner till.
fast vi har ju pengar iaf...
Pyton skrev:Alltså borde det just i detta nu komma oändligt många superdupersnabba rymdraketer farande och landa utanför mitt fönster. Men det gör det inte.
oakbeach skrev:Tycker du ditt bord du har datorn på är rakt för att vattenpasset visar det?
Nej, det är högst troligt en början på en cirkel. Tänk i stora banor.
Mickez77 skrev:

|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |