shit asså nu babblar dom kreationism på burken!!

EisernPferd

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
2006 blir det höjj helvete
vilka jävla stollar som huserar just nu på svt, satan!. diskussionen handlar om att "gud" tydligen skapade allt en gång för länge länge sen ujj ujj (typ 6000 år har dom fabricerat ihop.. say no more), o sen ska dom tydligen tuta i alla skolungar att gud har skapat människan... på biologitimmarna!!! herrejävlar vilka urblåsta lirare det finns i detta land, kan vi inte deportera dom till danmark eller usa spelar ingen roll egentligen bara dom åker väck fortast möjligast. jag säger att dom är väck, jag säger vetenskap, jag säger evolution, jag säger dinosaurier. jag säger fuck god becuse he never existed in the first place.. det finns inget tvivel här hoppas jag, såvida du inte behöver nåt att tro på då.. i din lilla otrygga osäkra värld pheewww

universum är oändligt stort alltså finns det en öändligt stor chans att det finns liv på våran planet (och på andra) o allt det är just en slump i kombination med den kemiska sammansättningen på denna planet+ avstånd till en värmekälla. "intelligent design" my ass, sällan skådat mumbo jumbo :mad: vad tycker ni??

Min teori är att i början fanns bara en låda med en navel i. Men som alla vet är en låda ett begränsat utrymme och snart var den överfull med navelludd vilket sprängde lådan (Big Bang) och skapade världen.

Men din teori var bra den å.

Ingen som hörde carolla på hundra höjdare igår?, fan va mysigt religon e :rolleyes:

universum är oändligt stort alltså finns det en öändligt stor chans att det finns liv på våran planet...

Men om det nu finns oändligt många planeter med liv på borde det finnas oändligt många planeter med gröna rymdfigurer som uppfunnit en superdupersnabb rymdraket. Alltså borde det just i detta nu komma oändligt många superdupersnabba rymdraketer farande och landa utanför mitt fönster. Men det gör det inte.

Alltså är inte rymden oändlig och gud finns. :confused:

Eller? :va

EisernPferd skrev:
vilka jävla stollar som huserar just nu på svt, satan!. diskussionen handlar om att "gud" tydligen skapade allt en gång för länge länge sen ujj ujj (typ 6000 år har dom fabricerat ihop.. say no more), o sen ska dom tydligen tuta i alla skolungar att gud har skapat människan... på biologitimmarna!!! herrejävlar vilka urblåsta lirare det finns i detta land, kan vi inte deportera dom till danmark eller usa spelar ingen roll egentligen bara dom åker väck fortast möjligast. jag säger att dom är väck, jag säger vetenskap, jag säger evolution, jag säger dinosaurier. jag säger fuck god becuse he never existed in the first place.. det finns inget tvivel här hoppas jag, såvida du inte behöver nåt att tro på då.. i din lilla otrygga osäkra värld pheewww

universum är oändligt stort alltså finns det en öändligt stor chans att det finns liv på våran planet (och på andra) o allt det är just en slump i kombination med den kemiska sammansättningen på denna planet+ avstånd till en värmekälla. "intelligent design" my ass, sällan skådat mumbo jumbo :mad: vad tycker ni??

Jag säger att du har rätt!
Ok, om man behöver religion för att ens liv suger balle i övrigt så må så vara. Men släpp fan inte in tokarna i skolan! :mad:

Så länge man inte försöker övertyga någon annan om att ens syn på religion är rätt, så är det väl ok.

Pyton skrev:
Men om det nu finns oändligt många planeter med liv på borde det finnas oändligt många planeter med gröna rymdfigurer som uppfunnit en superdupersnabb rymdraket. Alltså borde det just i detta nu komma oändligt många superdupersnabba rymdraketer farande och landa utanför mitt fönster. Men det gör det inte.

Eller så kanske det inte FINNS några gröna gubbar som har tekniken att resa så långt. Det är inte precis en månfärd vi pratar om, det är sjuka avstånd i vårt universum, avstånd som är svåra att greppa.
Eller så kanske rymdgubbarna är så högt utvecklade att de har insett att det inte finns någon mening att ta kontakt med andra livsformer...eller så är de uppbyggda på helt annat sätt som oss, de kanske inte vet att de vet...eller så...

Två saker är säkra iaf, rymden är oändlig och gud finns inte. :hihi

Pyton skrev:
gröna rymdfigurer som uppfunnit en superdupersnabb rymdraket

visar de sina über feta prylar blir vi knäckta, vi kan ju inte ens bygga sånadär så vi kan åka dit där de finns :fyllisar

McFille skrev:
det är sjuka avstånd i vårt universum, avstånd som är svåra att greppa.

gröningar tycker nog att det är friska avstånd :rolleyes:

kolla! :skrämd
de skjuter atombomber på sin egen planet :dummer

Markus skrev:
Borde väl gälla evolutionsteorin också?

....eller varför inte göra som den ende forskaren i panelen föreslog.

Man presenterar båda teorierna och därefter går man igenom på vilka grunder man finner stöd för dessa teorier. Jag gissar att schemat skulle se ut som följande:

Lektion 1: Skapelseberättelsen
- Bibel och "Gud" säger att det är så! punGt

Lektion 2-4: Evolutionslära
- Denna vecka pratar vi om Darwin och hans teorier

Lektion 4-12: Evolutionslära
- Dessa lektioner talar vi fossil och kol 14 o.s.v.

Lektion 12-20:
- Universum, big bang, planetbildning o.s.v.

Lektion 20 - (hur många biologilektioner har vi på oss?)

o.s.v. o.s.v.

Jag tycker inte att man skall lägga ner nån tid till att grubbla över det, nu är vi här och om vi kommit hit för 6k år sen eller 6m år ser känns som det kvittar.

Bara att gilla läget med andra ord.

Gud skapade Angola Stunt Crew för att föra den kristna läran till motorcyklister. Jesus älskar oss men hatar IgniteMC :mad:

eisbaer skrev:
Gud skapade Angola Stunt Crew för att föra den kristna läran till motorcyklister. Jesus älskar oss men hatar IgniteMC :mad:

Halleleluja prisad vare herren ,du talar sanningens ord:Bugar

Jesus älskar oss,må våra bakdäck räcka i evigheter.

Last edited:
Markus skrev:
Det finns nog både en och annan som kan prata om Bibeln längre än så där, hur länge har en del söndagspredikat tror du?
:hihi

Jag sa inte att någon skulle stå å mässa bibeln.. Jag sa att man skulle lagga fram vilka bevis och vilka stöd man har i forskning o.s.v. för sina påståenden. Skolan skall väl ändå vila på vetenskaplig grund?

Det långa mässandet om bibeln/koranen/buddah och gubbarna får man ta på religionen. Ska man undervisa i biologi så är det ju de vetenskapliga stöden man ska presentera och av någon underlig anledning tror jag evolutionsläran har mer kött på benen....

Boris skrev:
Bara att gilla läget med andra ord.

Tycker det låter som en klockren inställning!

Judar å palestinier ogillar varandra. Palestinier spränger sig själva och judarna skjuter raketer från helikopter. Så ser det ut, finns ingen anledning att grubbla om varför.

Islamisterna vill spränga USA.. så ser det ut.. Gamla anektodeter kan är väl inte intressanta?

Fasiken... skolan kommer ju kunna halvera utbildningstiden.. Vi presenterar dagsläget, säger åt kidsen att gilla läget sen är det bara till å ge sig ut i arbetslivet! De jobbar fler år. mer skattepengar, bättre välfärd och allt blir så mycket bättre!

:tummenupp

Pyton skrev:

Din svaga punk är just att rymden är oändlig. Det finns alltså oändligt mycket plats för de här gröna typerna att husera på. Gröngubbstätheten i universum blir då oändligheten delat med oändligheten, och det talet går inte att definiera med jordisk matematik (för tillfället).

EisernPferd skrev:
jävla stollar
urblåsta lirare
väck fortast möjligast
jag säger att dom är väck
sällan skådat mumbo jumbo

vad tycker ni??

Det känns som att det är lönlöst att gå in i en diskussion när du har dessa förutfattade meningar. Flaimbait! :fatta!

Edit: PunGt!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back