shit asså nu babblar dom kreationism på burken!!

pogo skrev:
Jasså? Det visste jag inte! Nåja, vi vilket fall, smarta livsformer har endast funnits i den där nano sekunden. Så utvecklingen bör vara densamma för andra livsformer, alltså är ju chansen fortfarande ganska nära noll att andra livsformer har möjlighet att ta sig till oss.

Även om vi antar att utvecklingen är exakt densamma för andra livsformer så finns det fortfarande möjligheten att det livet uppstått tidigare i universums historia på en annan plats. De skulle alltså kunna ligga miljoner, eller miljarder år för oss.

Men visst, chansen är väldigt nära noll att någon skulle kunna ta sig till oss med de transportmedel som vi känner till.

www.genesis.nu är en ganska intressant sida om man vill veta vad kreationister har för uppfattning om saker och ting.

Edit, kolla speciellt in FAQ:en...

"En vanlig missuppfattning är att kunskap genom tro (uppenbarad) är mindre tillförlitlig än kunskap genom förnuft (vetenskaplig). Ofta är den dock mer tillförlitlig, vilket bla visar sig genom att den vetenskapliga ursprungssynen hela tiden ändrats, medan Bibelns legat fast i över 2000 år."

Last edited:
Chris Ash skrev:
..

"En vanlig missuppfattning är att kunskap genom tro (uppenbarad) är mindre tillförlitlig än kunskap genom förnuft (vetenskaplig). Ofta är den dock mer tillförlitlig, vilket bla visar sig genom att den vetenskapliga ursprungssynen hela tiden ändrats, medan Bibelns legat fast i över 2000 år."

Gott och se att det lönar sig att göra sig av med alla de där jobbiga kritikerna! Konservatism åt folket!

Chris Ash skrev:
www.genesis.nu är en ganska intressant sida om man vill veta vad kreationister har för uppfattning om saker och ting.

Edit, kolla speciellt in FAQ:en...

Några små detaljer har ju faktiskt korrigerats. Som att jorden inte är platt. Och att solen (och allting annat) inte kretsar runt jorden. Det kom kyrkan på redan ... Hmm.. var det på 70-talet? Det var hur som hellst en bra bit in på 1900-talet. :huvet
Nötter hela högen :kocko

Chris Ash skrev:
Även om vi antar att utvecklingen är exakt densamma för andra livsformer så finns det fortfarande möjligheten att det livet uppstått tidigare i universums historia på en annan plats. De skulle alltså kunna ligga miljoner, eller miljarder år för oss.

Men visst, chansen är väldigt nära noll att någon skulle kunna ta sig till oss med de transportmedel som vi känner till.
Självklart finns möjligheten att det finns andra livsformer, jag är säker på att det har funnits eller kommer finnas. Den chansen är nog riktigt stor... Men som sagt, om man antar att alla liv uppstår på samma sätt som här, är nog chansen att liv som existerar samtidigt som oss, betydligt mindre... Men de är ju vad jag tror! :)

på tal om nötter
lyssnade på P1 idag, Åke Green, homoprästen, i intervju.
satt och skrattade så tårarna rann, helt otroligt vilken blåsningen en sånn människa gått på.

Finns att ladda ner eller lyssna på här:http://www.sr.se/p1/diverse/appdata/studioett/lyssna_popup.htm
men det e ju såklart realplayer, men har ni så lyssna, skrämmande och roligt.

EDIT, 16 sändningen idag måndag 28nov

att va förbannad är ju "min grej".. the chicks love it :tuttar :tuttar

neanderthal. bill hicks heter snubben tror det är klippt från "revelations" tyvärr dog bill hicks ett år eller så efter det. han knarkade ganska mycket och har därför sett sanningen och han är nog ganska trött/avtrubbad/härdad skulle jag gissa på. lätt en sevärd show alla gånger

universum är ca 13,7 miljarder år gammalt. jag tror att det finns minst lika avancerade livsformer på andra planeter som här, det vore lustigt annars, dom skulle tex kunna va kiselbaserade o börjat sin civilication för 10 miljarder år sen vem vet. sen kan det va väldigt långt bort dit, flera mil. så våra teleskop inte kan se dit med bra skärpa, och även om vi nu skulle kunna det så kan det ju va en planet för 100 miljoner år sen vi ser på. mycket kan ju hända på den tiden. religion tex.. för o inte tala om den tid det skulle ta o åka dit, u dont wanna know.. det är inte säkert att andra varelser kan ta sej nån stans heller jag menar fysikens lagar gäller väl för dom också antar jag (såvida inte dom har ett fuskkort utdelat av gud, gå 7 rutor istället för en...)

jag tror iofs att om det funnits utomjordingar i närheten så hade dom inte brytt sej om oss så värst mycket, bara ta ett titt på vad vi sysslar med här egentligen, dvs inget vettigt, vi har ihjäl varandra o sabbar planeten så fort vi kan thats it, vafan skulle dom vilja ha kontakt med oss för?? få ett skott i pannan eller.. smaka lite kärnvapen kanske :7peta fast vi har ju pengar iaf...

På tal om universum och oändlighet...

Universum, oändligt för att vi vet så lite om det?
Vet vet inte ens vilket plan rymden finns, euklides plan(E^3), sfär(S^3) eller hyperboliskt(H^3).
Därav vet vi inte ens vad som är rakt i rymden.

Tycker du ditt bord du har datorn på är rakt för att vattenpasset visar det?
Nej, det är högst troligt en början på en cirkel. Tänk i stora banor.

Oändligheten, vet vi inte heller någon om.
Det finns en större, ja större oändlighet än en annan oändliget. Eller?

Q = q/p då q och p tillhör alla naturliga heltal. Alltså oändligt många bråktal.

1/1 1/2 1/3 osv
2/1 2/2 2/3 osv
3/1 3/2 3/3 osv
osv osv osv osv
osv osv osv osv

Vi har alltså OÄNDLIGT många bråktal.

Säg att du äger alla dessa tal, vilket gör dig oändligt rik.

Ge mig då ett irrationellt tal så som 2^(1/2), PI, eller e. Det går inte, pga de kan inte skrivas som en kvot av heltal och får en icke kontinuerlig decimalutveckling. Alltså är de irrationella talen oändligt många ggr flera.

Det FINNS alltså en större oändlighet än bråktalens oändlighet. Bevisat.

Känns så härligt tänka på att Euklides sammanställde större delen av dagens geometri för 2300år sedan och vi vet inte särskilt mycket mera idag om geometri.

Last edited:
Pyton skrev:
Alltså borde det just i detta nu komma oändligt många superdupersnabba rymdraketer farande och landa utanför mitt fönster. Men det gör det inte.

Jo det gör det :fakta

http://www.exopolitics.com/

a speech made by Hellyer in September in Toronto in which he warned that "UFOs are as real as the airplanes that fly over your head.''

Hellyer said he is concerned the United States is preparing weapons for use against the aliens and could get the whole world into an "intergalactic war.'' According to Hellyer, the Americans' interest in returning to the moon is in part based on the desire to build a forward military base there.

oakbeach skrev:
Tycker du ditt bord du har datorn på är rakt för att vattenpasset visar det?
Nej, det är högst troligt en början på en cirkel. Tänk i stora banor.

:corn

Mickez77 skrev:

Försminska dig 10^9999999grr och förflytta dig till en pingisboll med samma gravitationskraft så kommer saker även på den se ut att vara raka. Ditt bord ÄR en början på en cirkel. Förläng ditt bord 10^6ggr, ställ dig på månen och titta så ser du hur cirkeln har påbörjats runt jorden. Eller, zooma in sjukt mycket på en sfär så kommer den punkten se realtivt rak ut.

Dock vet vi inte vilket plan rymden befinner sig i, därför vet vi inte vad som är "rakt". Vi kan åka runt i vilka olika mönster helst (sett från en yttre dimension) när vi tror oss åka rakt fram i rymden.

Det här är allt annat än popcorn :pannkyss

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back