Shinko DOT 2006 F-005

det är tillverkat 2006. Då kan du lika gärna köpa ett färskt från se för 845:- inkl frakt

Har fått bekräftat via mejl att 2006 är tilv året. Lite gammalt kanske. Är det ett 1000 mila däck eller 300?

Då går det bort. Vilka är klibbiga ca 300 mil?

003 soft eller ultrasoft.

vad ska du ha däcken till? ett gatdäck fungerar bäst på gata då det jobbar bäst mellan 50-80 grader, vilket är ganska lätt att nå. ett däck för bana jobbar oftast mellen 80-130 grader. detta når du inte på gatan vilket gör att du inte har maximalt grepp.

På¨bilen har jag provat toyo 888. De funkar även "kalla" på gatan. Skall testa om bridgestone battlax bt-002. De har gått en del bana. Frågan är om jag har mod att pressa mcdäck som bil däck.... Funkar det inte så blir det "1000miladäck".
Menar du att shinko 003 är halare om de är för kalla? Gummit i bt-002 känns mjukare än "1000miladäck".
Har shinko 003 och liknande någon benämning? Typ bildäckens "r-däck"(ex toyo 888).

På¨bilen har jag provat toyo 888. De funkar även "kalla" på gatan. Skall testa om bridgestone battlax bt-002. De har gått en del bana. Frågan är om jag har mod att pressa mcdäck som bil däck.... Funkar det inte så blir det "1000miladäck".
Menar du att shinko 003 är halare om de är för kalla? Gummit i bt-002 känns mjukare än "1000miladäck".
Har shinko 003 och liknande någon benämning? Typ bildäckens "r-däck"(ex toyo 888).

detta är intressant. Ett shinko 003 är grymt mjukt men det jobbar under ett annat temperaturspann, precis som ett mjukt däck ska göra. Det är inte halare än några andra kalla däck och det går att använda på gatan men det är först på bana som det är i sitt rätta element.

Det är en vanlig missuppfattning då många kör med "bandäck" på gatan. efter en stund känner de på däcket och tycker det är varmt och ger mycket grepp men i själva verket så har inte däcket börjat jobba än. Lägg handen på en 80 gradig platta och jämför.

Ställ dig frågan varför de använder däckvärmare på slicks. det är ju mjuka däck

Hur det är med bildäck vet jag inte

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back