Sharia-tråden, eller Halal de luxe

Jaja, yada-yada.
bonny är duktig på att raljera :lol
Tja, man ska ju göra det man är bra på!

Jag har dessutom väldigt svårt att ta ditt, och framförallt Sancho Panchas, försök att vara humanister och försvarare av svaga grupper på allvar. Jag tror inte att ni fixar att sälja in den till någon på SH. Å ännu mer skrattretande blir det när ni vill få Korvis, Ankan, mig och andra att framstå som rasister eller supportrar till terrorism, förtryck eller våld.

Jag tror att jag talar för samtliga av oss när jag, precis som de gjort tidigare, säger att vi fördömer all form av våld och förtryck riktat mot någon baserat på en grupptillhörighet. Men det har ju inte gått in innan så det kommer nog knappast att gå in denna gången heller.

Så för min del finns bara raljerandet kvar...

God helg!

Skall vi slå våra påsar ihop och höja "en pilsner" till en platta öl till den av dem som hittar inlägg från någon av oss där vi angriper judar för att de är judar eller på annat sätt uttrycker något som kan anses antisemitiskt. (Nej, att kritisera israels förehavanden är inte antisemitism)

Inga problem. Vi kan inte förlora. :):fakta

Skall vi slå våra påsar ihop och höja "en pilsner" till en platta öl till den av dem som hittar inlägg från någon av oss där vi angriper judar för att de är judar eller på annat sätt uttrycker något som kan anses antisemitiskt. )

(Jag gillar inte dina tafatta försök att blanda bort korten här. Det är ingen som på allvar tror att Ankan är som du.)

Den stora massans tystnad kan vara nog så illa. Förstår du överhuvudtaget den meningen?

Du svarar inte på mina frågor förresten. Ser du ofta att gäng med svenskar ger sig ut och knackar muslimer utanför moskéer? Va?

(Nej, att kritisera israels förehavanden är inte antisemitism)

Att, som du, konsekvent kritisera Israel för allt de gör men samtidigt aldrig nämna mycket värre saker andra länder gör tycker jag nog luktar lite antisemitism faktiskt. Varför tar du inte bara och erkänner ditt inneboende hat? Nu framstår du mest som skenhelig.

Last edited:
Att, som du, konsekvent kritisera Israel för allt de gör men samtidigt aldrig nämna mycket värre saker andra länder gör tycker jag nog luktar lite antisemitism faktiskt. Varför tar du inte bara och erkänner ditt inneboende hat? Nu framstår du mest som skenhelig.

Att påstå att korvgubbe konsekvent kritiserar Israel för allt de gör är att ljuga.
Att folk ljuger gör att man tappar förtroende för dem.
Att man skulle bli antisemit pga saker man INTE säger är också en lögn.

Den stora massans tystnad kan vara nog så illa. Förstår du överhuvudtaget den meningen?

Jadå, förstår det mycket väl.
Tror jag skrev det i en tråd redan 2005.
korvgubbe skrev:
In your dreams....

Den stora massan håller käften... det är ju det riktigt sorgliga faktumet.. Oavsett om det gäller diskusisonen med "utmedpackarna" eller annars...

Martin Luther King uttryckte det allt för väl:
"Det är inte de få människornas ondska som är det största problemet utan den stora massans tystnad och likgiltighet"!

:krama

Det är inte jag som har problem med förståndet. :)

Edit:
Och om det kanske gör att blodkärlen i dina tinningar överlever ett tag till så kan jag citera mitt nästa inlägg, från samma tråd, från 2005 där jag fortfarande pratar om "massans tystnad":

korvgubbe skrev:
.. situationen gäller inte bara när det rör sig om nazism... det gäller även situationer när t.ex muslimska ledare/förespråkare hyllar terror, då är det nog många som håller tyst i de egna leden...

Last edited:
Bara för att man skrivit något betyder det i och för sig inte att man lever som man lär. Det känns faktiskt inte som om korvgubbe, bonny m.fl. bryr sig ett dugg om att vi har flyktingströmmar från Sverige. Om så är fallet, visa det gärna lite tydligare genom att ta avstånd från den totalitära lära som sprider sig över världen som ämnar utrota judarna. Så länge vartannat inlägg handlar om att försvara förövarna är det lite svårt att ta oron på allvar faktiskt.

Att kritisera Israel till förtmån för terrororganisationer är förstås inte antiemtiskt men att kritisera muslimer för deras dagliga övergrepp mot mänskligheten i snart all världens länder är synnerligen islamofobiskt(tm). :D

Varför inte se verkligheten... Det är inte antisemitiskt att kritisera Israels övergrepp. Det här heller inte islamofobiskt att kritisera islamister eller muslimska terrorister. Du lever väl inte kvar i den svartvita tiden?:)

Bara för att man skrivit något betyder det i och för sig inte att man lever som man lär. Det känns faktiskt inte som om korvgubbe, bonny m.fl. bryr sig ett dugg om att vi har flyktingströmmar från Sverige. Om så är fallet, visa det gärna lite tydligare genom att ta avstånd från den totalitära lära som sprider sig över världen som ämnar utrota judarna. Så länge vartannat inlägg handlar om att försvara förövarna är det lite svårt att ta oron på allvar faktiskt.

Ett närmast identiskt svar började formulera sig i mitt huvud innan jag läste ditt inlägg så jag nöjer mig med att ge dig ett plus.

Det var just detta jag ville få fram med min provokation. Dubbelmoral och skenhelighet som visar upp sitt allra fulaste tryne.

Varför inte se verkligheten... Det är inte antisemitiskt att kritisera Israels övergrepp. Det här heller inte islamofobiskt att kritisera islamister eller muslimska terrorister. Du lever väl inte kvar i den svartvita tiden?:)

Är det islamofobiskt att bli förbannad på deras hucklen då? Eller att bli förbannad på alla särskilda krav som ställs hela tiden "i religionens namn"?

Last edited:
  1. Det är inte antisemitiskt att kritisera Israels övergrepp.
  2. Det här heller inte islamofobiskt att kritisera islamister eller muslimska terrorister.

Det finns inget i de uttalanden vi inte är överens om. Frågan är tyvärr inte så enkel då vi har ett socialdemokratiskt kommunalråd som deporterar judar via sin invällda väljarbas.

Ja, vi hade ju en annan känd antisemit som inte var antisemit plötsligt som numera sitter häktad för att beställt hem "Arbeit Mach Frei"-skylten, han hade inte hellet "förstått" något. Till Ilmars belackares nackdel kan man ju säga att varken C eller FP är ett dugg bättre så vad fan gastar de om? Och Ilmar verkar ha tryckt till nollan Federley i intervjun du länkar till:

Vem är Fredrick Federley? Är det han som uppträdde som transvestit häromdagen, han hette något kvinnonamn väl?

:lol :rofl

Ja, Ursula ska hålla käft. Han är en del av problemet. :fakta

Är det islamofobiskt att bli förbannad på deras hucklen då? Eller att bli förbannad på alla särskilda krav som ställs hela tiden "i religionens namn"?

Jag vet inte vad som är islamofobiskt om jag skall vara ärlig. En fobi är ju ett psykiatriskt sjukdomstillstånd, och jag tror i ärlighetens namn inte att man är psykiskt sjuk om man inte gillar hucklen.

Jag tycker det är en direkt förolämpning att kalla människor för islamofober. Det är kort sagt ett jävla uttryck. Förmodligen är inte ens den mest inkrökte rasist islamofob. Osäker inför det främmande kanske, men knappast psykiskt abnorm.

För att besegra fienden Markus måste du lära dig tänka som fienden...

Ungefär såhär ser det ut i muslimernas/vänsterpakcets tomrum bakom pannbenet.

"Jag känjner mej krenkt nu och tycker att alla som säger emot mig eller på något sätt inte håller med mig "missbrukar yttrandefriheten" och att det därför för vidtas stränga åtgärder för att få tyst på dessa rasistiska antisemistiska och främlingsfientliga element. Jag själv är såklart immun och får säga exakt vad jag vill, kalla folk för rasister och kränka andra, särskilt judar eftersom min åsikt och mina värderingar är de rätta." och alla de som inte tycker som jag är inte värda smutsvatten

Efter att ha konstaterat detta inser du snart att det är totalt meningslöst att försöka debattera utan det är bara att skaka på huvvet och gå vidare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten

För att besegra fienden Markus måste du lära dig tänka som fienden...

Ungefär såhär ser det ut i muslimernas/vänsterpakcets tomrum bakom pannbenet.

"Jag känjner mej krenkt nu och tycker att alla som säger emot mig eller på något sätt inte håller med mig "missbrukar yttrandefriheten" och att det därför för vidtas stränga åtgärder för att få tyst på dessa rasistiska antisemistiska och främlingsfientliga element. Jag själv är såklart immun och får säga exakt vad jag vill, kalla folk för rasister och kränka andra, särskilt judar eftersom min åsikt och mina värderingar är de rätta." och alla de som inte tycker som jag är inte värda smutsvatten

Efter att ha konstaterat detta inser du snart att det är totalt meningslöst att försöka debattera utan det är bara att skaka på huvvet och gå vidare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten

Hur besegrar man fienden genom att skaka på huvudet och gå vidare? Verkar smartare med en rejäl keftsmel.

Jag skulle aldrig kunna prata med en sådan där, de gånger jag hamnat i handgemäng har det varit om mer triviala ting än att någon vill utrota mig. :gnissla På sin höjd kan man spotta åt dem eller visa sin avsky med en enkel men ack så föraktande blick. :)

– Inom islam är det inte något tvång för en kvinna att bidra till försörjningen, säger Alia.

No shit Sherlock! :lol
Får vi inte bete oss som vi vill tar vi bidragen istället.
:mattias

Apropå ämnet som nyss diskuterades, socialdemokraternas deportering av judar, här är en fniss-grej - Ilmar är numera också krenckt. :lol

– Hotbilden är allvarligare än någonsin efter Weylers utspel mot mig och påminner nu mycket om månaden innan Olof Palme mördades, säger han till Resumé.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reepalu-overvager-polisanmalan_4353867.svd

Den som vill skicka ett tack-mail till antirasisten Svante Weyler gör det på svante@weylerforlag.se

Sharia-kraven haglar tätt. :D

En 21-årig kvinna från Eskilstuna har JO-anmält polisen efter att ha suttit i en av polisens celler förra helgen.

Kvinnan som är kurdisk muslim hade svept om sig en filt och förklarade att hon behövde sin huvudbonad och bad polisen att inte titta på henne. Enligt henne hade polisen förklarat att lagen stod över religionen, och att man ändå skulle ta kort på henne utan bonad.

Kvinnan skriver till JO att polisen efter att tag kom tillbaka i sällskap med en kollega, att en av dem drog av henne filten och att de därefter tillsammans slet ut henne ur cellen.

”Jag tycker att dom ska respektera mig som kvinna och muslim. Dom kunde ha låtit mig haft min sjal och haft en kvinna som varit med mig.”, skriver kvinnan till JO

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.643522

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...