Sharia-tråden, eller Halal de luxe

Hade du haft så dålig läsförståelse som kojjven påstår så hade du ALDRIG förstått att det stod läsförståelse där. Mao, motbevisad :D

Ja djävlar! Jag hade fel, Stuff är ju ett regelrätt geni!

My bad!

Flåt Stuff! :krama

Och du Stuff, kan du inte komma tillbaka till Irantråden?! Vill så gärna höra hur du får det till att vara människorättsorganisationernas fel att Israel och USA ännu inte valt att utplåna 70 miljoner människor.

Last edited:
Och du Stuff, kan du inte komma tillbaka till Irantråden?! Vill så gärna höra hur du får det till att vara människorättsorganisationernas fel att Israel och USA ännu inte valt att utplåna 70 miljoner människor.
Läsförståelse är uppenbarligen applicerbart även i den tråden. Det är nästan lite sött hur du desperat försöker vrida och vända på allt för att inte så tydligt framstå som korkad :krama.

Svenskarna måste ha världsrekord i acceptans för slöja :näsblod

Sju av tio vill inte ha anställd med slöja

På frågan om hur de ser på religiösa kläder som *slöja och turban svarar sju av tio att de helst *inte vill att de anställda ska bära dem.
– Siffran är anmärknings*värd. Det är inte olagligt att svara i en enkät, men om företagen agerade utifrån det i samband med en anställning skulle de nästan säkert riskera att bryta mot lagen, säger *Torbjörn Andersson, chef för arbetslivsenheten på diskrimineringsombudsmannen, DO.
Det enda undantaget *lagen ger för att stoppa reli*giös klädsel är då säker*heten äventyras, till exempel när det gäller turban i stället för hjälm i en gruva.

Frågan till företagarna: Hur ser du på att anställda har synliga attribut som religiöst *betingade klädesplagg (såsom slöja, turban)?
Otänkbart: 40 procent.
Helst inte: 32 procent.
Inga synpunkter: 28 procent.
Källa: SEB:s Företagarpanel

Så säger lagen
Lagen förbjuder *arbets*givaren att diskriminera på grund av religion, och tvingar också företaget
att arbeta aktivt mot att förebygga att diskriminering sker.

http://www.metro.se/2010/02/09/52111/foretagare-inga-slojor-pa-arbetet/

Last edited:

Bra inlägg.

Det här sammanfattar väl på det stora hela min ståndpunkt:
"Att vägra hälsa genom handtryckning är inte straffbart, ej heller att insistera därpå. Det är däremot uppenbart orimligt att tvinga företag att anställa någon som döljer sitt ansikte för eller vägrar hälsa på företagets kunder på i Sverige vedertaget sätt."

Bra inlägg.

"Att vägra hälsa genom handtryckning är inte straffbart, ej heller att insistera därpå. Det är däremot uppenbart orimligt att tvinga företag att anställa någon som döljer sitt ansikte för eller vägrar hälsa på företagets kunder på i Sverige vedertaget sätt."
kommenist!!1

Bra inlägg.

Kände inte kvinnan sig kränkt av att han inte hälsade??

Alla dessa lagar som ska skydda diverse minoriteter var nog väl menade till en början, men nu är det ju bara löjligt. Jävla mjukis-dagis ni lever i!

Mesar.

Har du gått påbyggnadskursi Rub it in on Europeanseller? :mad:

En sak är säker, när/om jag flyttar till Sverige igen så ska jag driva förslag på införande av egenhändigt utvalda amerikanska lagar. Får jag inte bära vapen på stan blir jag krenct, skriver insändare om rasistiska påhopp, startar en skyddad verksamhet för andra amerikanska "offer" med ett långsiktigt mål på några mandat riksdagen.

Sen kan all radhus-svennar suga på mina skattebetalda cheva-pickuper, medan jag tar segelkurser på Rivieran....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph