Sexprotest.....

Tumme upp! :tummenupp Ett rätt bra sätt att illustrera hur viktigt det är med tak över huvudet åt alla..

Visst men vad förväntar de sig? att peab eller skanska ger sig in i förlust- affärer och bygger hyreshus? och att dessa människor får varsin lägenhet gratis? :confused:
Det är klart det är lite konkurrens på bostads marknaden i sthlm, Själv ska jag lösa min ekonomiska situation och flytta härifrån för det är inte värt vad det kostar att bo här.

Man kan ju i princip bo hur billigt som helst i övriga landet så MÅSTE dessa människor promt bo i Sthlm så får de väl tyvärr acceptera siuationen.
det är hård konkurrens i Sthlm, så är det tyvärr.

Jag har accepterat situatonen hittills men nu få det räcka.

Jup, de fick ju den uppmärksamhet som de krävde allafall :hihi

Teo skrev:
Visst men vad förväntar de sig? att peab eller skanska ger sig in i förlust- affärer och bygger hyreshus? och att dessa människor får varsin lägenhet gratis? :confused:
Det är klart det är lite konkurrens på bostads marknaden i sthlm, Själv ska jag lösa min ekonomiska situation och flytta härifrån för det är inte värt vad det kostar att bo här.

Man kan ju i princip bo hur billigt som helst i övriga landet så MÅSTE dessa människor promt bo i Sthlm så får de väl tyvärr acceptera siuationen.
det är hård konkurrens i Sthlm, så är det tyvärr.

Jag har accepterat situatonen hittills men nu få det räcka.

Kan egentligen bara hålla med.

Bygg ut resten av landet istället. Vi är tillräckligt många (för många) i den här staden. Satsa mer på landsbygden så slipper halva norrland flytta hit för att söka arbete...

Adrian, du sa det..
ARBETE, varför tror du folk vill bo här? Vem vill pendla från norrland för ett vanligt arbete i STOCKHOLM.. :7peta

En ska som jag tänkte på när jag såg bilden var hur mycket ungdomar det stod samlade runt omkring. :rofl Fan att folk ens stannar och tittar. Man själv kanske hade stannat några sekunder men fan inte stå och glo. :kocko

Vet inte...tycker det hela känns lite okreativt. Inte så trvligt att se ett par ha sex offentligt. Visst är bostadssituationen i Stockholm tragiskt och det behövs tydliga protester för stt visa sitt ogillande, men det känns som om det här itne var rätt sätt att göra det på.
Har lite svårt för protester vars enda syfte är att provocera. Hur många gånger får man som man vill när man retar folk?
Att dom höll på i en och en halv timme visar snarare på polisens underbemanning eller slöhet...

Jag och en vänn såg dom live. Stackare, känns helt overkligt att se folk som inte har någonstans att bo. :dummer

Ja, nöden har ju ingen lag heter det ju. Visst, de kanske hade kunnat göra det annorlunda. Men de är ju frusterade över att de knappt har tak över huvudet.

Och att det är jobbigt att ungarna ser sexakten?
Mja, det är väl lika illa att ungarna får se alla knarkare som står o hänger där alla dagar i veckan, det är ju ännu äckligare..!

Bra ide Adrian. Speciellt då man för tillfället centraliserar all sjukvård och skär ner på polismyndigheten i större och mindre städer. Skottpengar på kommunpolitiker :4skrika

Adrian_J skrev:
Kan egentligen bara hålla med.

Bygg ut resten av landet istället. Vi är tillräckligt många (för många) i den här staden. Satsa mer på landsbygden så slipper halva norrland flytta hit för att söka arbete...

Bikerbitch skrev:
Ja, nöden har ju ingen lag heter det ju. Visst, de kanske hade kunnat göra det annorlunda. Men de är ju frusterade över att de knappt har tak över huvudet.

Och att det är jobbigt att ungarna ser sexakten?
Mja, det är väl lika illa att ungarna får se alla knarkare som står o hänger där alla dagar i veckan, det är ju ännu äckligare..!

Varför då?, det är ju helt och att dom matas med hur mycket våld som helst från tv, media, spel mm med att se sex skulle inte vara ok?´Vad är mest naturlig sex eller våld?

Hightuned skrev:
Varför då?, det är ju helt och att dom matas med hur mycket våld som helst från tv, media, spel mm med att se sex skulle inte vara ok?´Vad är mest naturlig sex eller våld?

De sa ju i artikeln att " De tänkte på barnen" De stackars barnen som var tvunga att se detta par ligga o ha samlag i en säng. Jag var ju ironisk i mitt inlägg, menade att det får se alla pundare stå vid plattan men att det inte verkar vara ett problem. men ska folk till o nuppa blir det ramaskri

Sex är mest naturligt. Våld är skit.

Bikerbitch skrev:
De sa ju i artikeln att " De tänkte på barnen" De stackars barnen som var tvunga att se detta par ligga o ha samlag i en säng. Jag var ju ironisk i mitt inlägg, menade att det får se alla pundare stå vid plattan men att det inte verkar vara ett problem. men ska folk till o nuppa blir det ramaskri

Sex är mest naturligt. Våld är skit.

Aha ironi!, det förklarar att jag inte hängde med. Man behöver nämligen mins ha en 13årings mentala kapacitet för att begripa ironi. :confused:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...