Scottoiler, bra skit?

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Någon som har något att säga om Scottoilers kedjesmörning, bra eller anus? Någon som haft i annan olja än deras egna olja?

Mycket nöjd med att det satt scottoiler på min hoj när jag köpte den
Använder sågkedjeola i min .......

Funkar det bra med den oljan då? har läst på Scottoilers hemsida att dom bara vill att man använder deras olja.....

Tycker det verkar funka bra
inte smörjt rengjort eller sträckt min kedja på 700 mil
Tänkte rengöra lite nu snart tror jag o ev sträcka den om det behövs.....

Åkte en 50 mila runda i förrgår så kanske den behöver det ska kolla ikväll .........

Har haft Scottoiler, sa åt dem att sätta på en när jag köpte hojen. Fungerade fint 1500mil (första året), efter ett par månader i vinter dvala så ville den inte riktigt vara med och leka längre. Skickade in huvudenheten och fick en ny men det ville sig ändå inte, så jag tröttnade och tog bort den. Då var det bara Fottas som var ÅF av dem. Använde bara deras egen olja.

Som en del sagt så blir det lite mer skitigt av den, än att smörja själv med burk. Jag har fortfarande samma kedja 3100 mil nu. Inga anmärkningar på 3000mil servicen förra veckan.

Scottoilern har jag liggandes om någon är spekulant. Ska nog ha en del olja kvar också. Jag kan dock inte garantera funktionen på den.

Kolla på Tutoro med. Sån ska jag skaffa, samma funktion men billigare och enklare installation.

Tutoros automatiska varianter låter rätt spännande. De skall ju tydligen fungera genom motorcykelns momentum när den är i rörelse. Hade varit kul att veta hur detta egentligen går till.

Själv har jag en Scottoiler vSystem. Är nöjd med den hittills. Den första jag köpte läckte olja, men deras kundtjänst var väldigt bra och enkel att ha att göra med. Fick en ny som fungerar bra.

Kikat lite på Tutoro nu också men förstår inte hur den fungerar. Om den inte går på vacuum eller el hur aktiveras den då?

Kolla på Tutoro med. Sån ska jag skaffa, samma funktion men billigare och enklare installation.

Ser riktigt bra ut. Enkel, lätt att installera och vettigt pris. Sett några filmer på tuben och verkar fungera. Ett köp ligger nära. Tackar för tipset.

På egna hojar kör jag helst kardan eller möjligen rem men har kört R1or med Scottoiler i jobbet och det funkade bra: Smidigt och kjedjorna höll lääääänge. Fälgen blir lite skitig men å andra sidan så tycker jag Scottoilers olja är lättare att få bort än de flesta sprayer så det gör mig inget.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka