Scootertråden

Är även jag skyldig till att fuska… lokalt i byn endast hjälm och handskar. Iofs endast runt 50km/h men en vurpa lär kännas ändå…

Just skor tror jag många fuskar med när man "bara" ska en liten sväng.
Läste tidigare i veckan på en facebook grupp som jag är med i om en kille som körde av vägen och krossade bägge fötterna. Han ångrar sig nu att han bara hade gympaskor....
Ja sådant händer, och det måste man vara högst medveten om när man tar beslutet att "fuska" med skyddsutrustningen.

Är även jag skyldig till att fuska… lokalt i byn endast hjälm och handskar. Iofs endast runt 50km/h men en vurpa lär kännas ändå…
Yep, det känns. I min gröna ungdom (nästan på den svart/vita tiden) krockade mitt moppe-jag med en bil i låg fart, kanske 30 km/t? Fick bäras från platsen, gick på kryckor i veckor och hade besvär med ont i knät i åratal efteråt. Hockeykarriären påverkades negativt, hela säsongen blev förstörd. Och som sagt, detta var i väldigt låg fart. *)

*) Off topic:
Bilar (Citroën GS) är hårda, moppekids är mjuka. Särskilt när bilen gör en oväntad vänstersväng och föraren sedan smiter från olycksplatsen med krockoffret liggandes kvar på asfalten mitt i en trafikerad trevägskorsning. Moppen gick också sönder. Ramen knäcktes(!) och min snygga moppe fick skrotas. :(

Just skor tror jag många fuskar med när man "bara" ska en liten sväng.
Läste tidigare i veckan på en facebook grupp som jag är med i om en kille som körde av vägen och krossade bägge fötterna. Han ångrar sig nu att han bara hade gympaskor....
Jag förespråkar alltid att köra med skydd men samtidigt så kör jag 70km/h i nedförsbacke med min landsvägscykel i en plastkruka och tunna cykelbyxor. Allt är relativt, vissa vurpar i 200km/h och är oskadda medans vissa välter hojen i garaget och blir invalida. Vissa ramlar också i trappen och bryter nacken.

Vill inte vara någon som förespråkar att köra utan skydd men jag kommer inte dra på mig MC jacka och skinnbyxor för att köra kortar svänga i stan med min Vespa. Det är helt uteslutet.

Jag förespråkar alltid att köra med skydd men samtidigt så kör jag 70km/h i nedförsbacke med min landsvägscykel i en plastkruka och tunna cykelbyxor. Allt är relativt, vissa vurpar i 200km/h och är oskadda medans vissa välter hojen i garaget och blir invalida. Vissa ramlar också i trappen och bryter nacken.

Vill inte vara någon som förespråkar att köra utan skydd men jag kommer inte dra på mig MC jacka och skinnbyxor för att köra kortar svänga i stan med min Vespa. Det är helt uteslutet.
Men om du du har fransar på skinnbrallorna då, ska du inte tänka om då? :krama

Det vete fan! ..Fransar och Vespa kontra HD! Äh jag röstar på Flippflopp kortbrallor och Linne..men så är jag ju inte PK heller..:hjarta

Håller med dig. Har tänkt samma när kört med racercykel i nerförsbacke eller med mountainbike i skogen.
Skulle själv inte dra på mig full skyddsmundering för att köra vespa.

Samma har många gånger kört typ vespa i bara kortbyxor och flippflopp när varit på semester

Drickaback hittad på svärmors vind!!! Nu ska jag bara tvätta och sedan måla pippigul, samma som mitt ferrarimärke. Satan vad cool jag blir sen. Fatta om jag får tag på en tunn skinnjacka där det står typ "Bensin" på ryggen eller nåt. Haha

Hur är det med skinnväst, ryggmärke i Sverigemodellen med 99% och någon döskalle och sånt då?
Ah det vet väl du , att det ända som gäller på skinnväst o jackor är 1% :krama

Prepping! Fasen vad bra detta blir! Jag får plats med så mycket grejor! Ska försöka designa ett lock till drickbacken också.

Sadel: Boende + försvar
Drickaback: Kök och käk
Ryggsäck: Kläder

Så kommer jag att strukturera upp min ultra camper machine!

Bifogat

• 1749916415174..jpg
    1749916415174..jpg
    336.7 KB · Visningar: 17
  • 1749916440037..jpg
    1749916440037..jpg
    439.6 KB · Visningar: 17
Prepping! Fasen vad bra detta blir! Jag får plats med så mycket grejor! Ska försöka designa ett lock till drickbacken också.

Sadel: Boende + försvar
Drickaback: Kök och käk
Ryggsäck: Kläder

Så kommer jag att strukturera upp min ultra camper machine!
Haha ..Du måste väl för fan ha Bira i Drickabacken! Kurtan! :hjarta

Haha ..Du måste väl för fan ha Bira i Drickabacken! Kurtan! :hjarta
Haha Givetvis ska det ner 4x pripps alkoholfri.

Synd att jag inte kommer på en setup som gör att man enkelt kan ta loss backen och ta med till tältet men samtidigt kan jag lägga allt i en drybag och ta med den till campground.

Synd att jag inte kommer på en setup som gör att man enkelt kan ta loss backen och ta med till tältet men samtidigt kan jag lägga allt i en drybag och ta med den till campground.
Jag ser en lösning bestående av Milwaukee Pack Out.

Jag ser en lösning bestående av Milwaukee Pack Out.
Lite för modernt och logistiskt för det jag r ute efter. Det måste vara retro/vintage tyvärr. Men jag är nöjd med buntbanden. Går nabbt att klippa av och sätta på nya i garaget och de är starka som satan.

Gamla hederliga bläckfiskar då?
Ska fixa ett lastnät 30x30 så är saken biff sen. Nu är det dags att dra ut på tur inom kort ich ta oskulden på mitt amok draumer 5.0 också. :)

Men säger bara en sak, med denna back är det slut på räkost och gulsschsoppa. Nu ska det åka ner grönsaker, fläskfile och en massa ingredienser som ska ge nobelmiddagen en "run for their money"

Du gör en kopia i tunn plyfa som du lyfter ur bara. En innerväska med samma uttag i sidorna som backen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon