SATAN va de kliar

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Bygger ny kaross till min hayabusa/1000r turbohybrid
vilket jävla jobb hehe gjuta av alla orginalkåpor ändra former så dom passar den något större hayabysan sen gjuta av dom igen å sen göra den riktiga karossen Å de bara kliar hela tiden hahaha
 
andersson turbo skrev:
Bygger ny kaross till min hayabusa/1000r turbohybrid
vilket jävla jobb hehe gjuta av alla orginalkåpor ändra former så dom passar den något större hayabysan sen gjuta av dom igen å sen göra den riktiga karossen Å de bara kliar hela tiden hahaha
Låter som ett ordentligt projekt! Kan du inte slänga upp lite bilder, jag är helfascinerad av glas/kolfibergjutning.

Är det inte väldigt svårt att ändra formerna så att dom passar på hayabusan men ändå behålla kåpornas ursprungsutseende?
 
bilder

bilder
 

Bifogat

  • karossbygge 013.jpg
    karossbygge 013.jpg
    115.5 KB · Visningar: 290
  • karossbygge 014.jpg
    karossbygge 014.jpg
    109.6 KB · Visningar: 226
  • karossbygge 015.jpg
    karossbygge 015.jpg
    113.9 KB · Visningar: 250
  • karossbygge 017.jpg
    karossbygge 017.jpg
    81.3 KB · Visningar: 346
  • karossbygge 018.jpg
    karossbygge 018.jpg
    85.1 KB · Visningar: 188
  • karossbygge 019.jpg
    karossbygge 019.jpg
    92.4 KB · Visningar: 367
Last edited:
mer bilder

bilder
 

Bifogat

  • karossbygge 024.jpg
    karossbygge 024.jpg
    110.5 KB · Visningar: 207
  • karossbygge 025.jpg
    karossbygge 025.jpg
    111.1 KB · Visningar: 251
  • karossbygge 026.jpg
    karossbygge 026.jpg
    88.8 KB · Visningar: 250
  • karossbygge 001.jpg
    karossbygge 001.jpg
    99.2 KB · Visningar: 185
karossbygge

OBS alla dessa gjutningar är bara "pluggar" än så länge å skall gjutas form på
(inte hunden dock) sen gjuts den riktiga produkten i formarna


Peter
 
Wow, du är på gång märker jag. Hoppas det inte kliar alltför mycket, för jag känner på mig att det kommer ta en jävla tid med grundarbetet innan det är klart. Den där hojen kommer att bli grym, är ju bara en enda stor motor alltihop.

Bara en fråga: vad heter hunden? ;)
 
andersson turbo skrev:
Bygger ny kaross till min hayabusa/1000r turbohybrid
vilket jävla jobb hehe gjuta av alla orginalkåpor ändra former så dom passar den något större hayabysan sen gjuta av dom igen å sen göra den riktiga karossen Å de bara kliar hela tiden hahaha

Va kostar det med suurbo,konvertering osv?
 
Nurgh, ser ut som det kommer bli ett Riktigt snyggt kraftpaket de'där!
 
berggren_martin skrev:
Wow, du är på gång märker jag. Hoppas det inte kliar alltför mycket, för jag känner på mig att det kommer ta en jävla tid med grundarbetet innan det är klart. Den där hojen kommer att bli grym, är ju bara en enda stor motor alltihop.

Bara en fråga: vad heter hunden? ;)



Hunden heter Freddy å är en trogen garagehund :D
 
andersson turbo skrev:
Bygger ny kaross till min hayabusa/1000r turbohybrid
vilket jävla jobb hehe gjuta av alla orginalkåpor ändra former så dom passar den något större hayabysan sen gjuta av dom igen å sen göra den riktiga karossen Å de bara kliar hela tiden hahaha

Sitter du i kalsonger och gjuter? På med overol och mask. :7peta
Sen så kan det vara skönt när det kliar (beroende på var det kliar). :lol .
 
EazyD skrev:
Sitter du i kalsonger och gjuter? På med overol och mask. :7peta
Sen så kan det vara skönt när det kliar (beroende på var det kliar). :lol .
För mig skulle det mest klia i fingrarna efter att få komma ut och köra den.
 
När man håller fullgas i låt säga 3an eller 4ans växel, och accar optimalt, utan stegring eller nånting.... Svartnar det mer eller mindre inte för ögonen vid det enorma accet då eller? :va
 
Kay skrev:
När man håller fullgas i låt säga 3an eller 4ans växel, och accar optimalt, utan stegring eller nånting.... Svartnar det mer eller mindre inte för ögonen vid det enorma accet då eller? :va


HEHE man håller aldrig fullgas med en sån här hoj utom möjligen aldeles innan den varvar ur på 6an det hjular jämt i +300 me men man kan ju krama ur några feta hjulspinn med korta fullgasningar i mellanåt
Men den är hur snäll som helst de beror bara på hur man använder gasen

Peter
 
andersson turbo skrev:
HEHE man håller aldrig fullgas med en sån här hoj utom möjligen aldeles innan den varvar ur på 6an det hjular jämt i +300 me men man kan ju krama ur några feta hjulspinn med korta fullgasningar i mellanåt
Men den är hur snäll som helst de beror bara på hur man använder gasen

Peter
Släpper det före det reser på de första växlarna?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top