Samlings punkt i Stockholm??

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Jag & Magnus_bra här på forumet ska upp till helgen. Så nu är frågan om det finns något samlingställe där alla mc åkare samlas, för att prata, käka, stunta, etc. för vad jag har fattat så är iaf Brostugan ett avslutat kapittel?

Mvh
//Mangan

Last edited:
Brostugan är lite på dekis kanske men långt ifrån ett avslutat kapitel. Förra sommaren var det för mkt snutar för min smak men jag kommer att åka dit i år och kolla läget. Plus Rosenhill, Sveavägen, Sigtuna och Vaxholm....

Ska du stunta så rekommenderar jag ett industriområde :rolleyes:

Café Rosenhill ligger ju bra till, i västra ändan av Slingerbulten. Trevligt ställe för fika/snacka, dock ej stunta... men väl att ta en t/r ner till Skanssundet efter fikat. Kromslädarna har varit i majoritet dom gånger jag varit på Rosenhill i vår, men med värmen kommer även fler sporthojar! Skiner solen så blir vi ett gäng VTR som mullrar in där framåt 13.30, 14-tiden på lördag...

I övrigt så saknas det ju tyvärr, vad jag vet, något mer uttalat samlingsställe närmare stan för Sporthojsfolket (annat än McD, typ onsdagar) Brostugan har som skrivet nog gjort sitt... Men, finns kanske något annat ställe där drösvis med sporthojsfolk håller till på helgerna, skrik till i så fall...

Slänger med en karta som visar vägen till Rosenhill... (Är väg 257 som är "Slingerbulten" )

/B

Bifogat

• rosenhill.jpg
    rosenhill.jpg
    98.1 KB · Visningar: 181
benkar skrev:
Café Rosenhill ligger ju bra till, i västra ändan av Slingerbulten. Trevligt ställe för fika/snacka, dock ej stunta... men väl att ta en t/r ner till Skanssundet efter fikat. Kromslädarna har varit i majoritet dom gånger jag varit på Rosenhill i vår, men med värmen kommer även fler sporthojar! Skiner solen så blir vi ett gäng VTR som mullrar in där framåt 13.30, 14-tiden på lördag...

I övrigt så saknas det ju tyvärr, vad jag vet, något mer uttalat samlingsställe närmare stan för Sporthojsfolket (annat än McD, typ onsdagar) Brostugan har som skrivet nog gjort sitt... Men, finns kanske något annat ställe där drösvis med sporthojsfolk håller till på helgerna, skrik till i så fall...

Slänger med en karta som visar vägen till Rosenhill... (Är väg 257 som är "Slingerbulten" )

/B

sen är jordbro perfekt för stunt. korta rakor inne i industriområdet, och långa utanför

johanrehn80 skrev:
sen är jordbro perfekt för stunt. korta rakor inne i industriområdet, och långa utanför

Låter ju som en perfekt lördag... :) Stunta i Jordbro industriområde (för dom som kan, jag kan inte, kan möjligtvis försöka fotografera... :rolleyes: ) sedan en sväng på Slingerbulten (den kan jag i alla fall lite bättre än att stunta.. fast Mattias, och kanske även numera RoLLER, kör väl ifrån gubben benkar :3freak ), fika sig lite på Rosenhill, och givetvis en köttbullemacka med rödbetsallad eller kycklingröra med currygecka till (kaffe + macka 45 kr med hojåkarrabatt), efter andra påtåren en t/r ner till Skanssundet, och Slingerbulten tillbaka till Jordbro.... Alternativt så tipsade Mille-R om att det ligger ett fik vid Grödinge (på vägen ner mot Skanssundet). Får ta och kolla närmare på vad det fiket har att erbjuda.... öppettider och så, samt mack-kvalité... och prisnivå.. :gnissla

Skulle kunna vara kul nu på lördag, men då ska jag istället lotsa runt VTR-klubben lite i trakten kring Rosenhill/Södertörn, om solen skiner, blir trevligt!

/B

Ska det stuntas på Jordbrorakan så är jag där och fotar ifall jag har hunnit fått ihop hojen.

Mc Donalds Sveavägen är väl att räkna som huvudsamlingsplatsen för majoriteten av hojåkare, främst på onsdagskvällar, men även andra dagar.
Ligger centralt och bra utgångspunkt vart man än ska.
Sedan finns det ju vanliga samlings/fikplatser som tex rosenhill i söder, sigtuna i norr osv..

-PLM- skrev:
Mc Donalds Sveavägen är väl att räkna som huvudsamlingsplatsen för majoriteten av hojåkare, främst på onsdagskvällar, men även andra dagar.
Ligger centralt och bra utgångspunkt vart man än ska.
Sedan finns det ju vanliga samlings/fikplatser som tex rosenhill i söder, sigtuna i norr osv..

Tack för alla tipps ...får väl se vart vi hamnar då, jag menar man e ju inte så hemma i den där staden :)

benkar skrev:
Alternativt så tipsade Mille-R om att det ligger ett fik vid Grödinge (på vägen ner mot Skanssundet). Får ta och kolla närmare på vad det fiket har att erbjuda.... öppettider och så, samt mack-kvalité... och prisnivå.. :gnissla
/B

Annars så är det rätt så fina vägar från Rosenhill till Herrhamra, där det även finns ett fik. Det är inte billigaste mackorna men det är att sitta vid vattnet på uteservering. (2dm baguette (man handlar per decimeter) och kaffe kostar 68:-) En bit av vägen är väldigt smal och mycket skymda kurvor men håller man ett vettigt tempo så är det trevligt! :)

Nilles skrev:
Annars så är det rätt så fina vägar från Rosenhill till Herrhamra, där det även finns ett fik. Det är inte billigaste mackorna men det är att sitta vid vattnet på uteservering. (2dm baguette (man handlar per decimeter) och kaffe kostar 68:-) En bit av vägen är väldigt smal och mycket skymda kurvor men håller man ett vettigt tempo så är det trevligt! :)

Du menar fiket ute på "Torö"? Jupp, finfint, och finfin väg. Och fiket söder om Nynäshamn, är inte fel det heller, men saknar, som många, ett samlingsställe närmare stan, där man lätt kan droppa förbi med hojen och se/höra om det är något på G, och häcka över en fika tills det händer något.... :)

Därför efterlyser vi nu... ett centralt beläget fik, mitt i stan, ostört, med finfint fika, med smaskiga tillbehör, där man dessutom från uteserveringen kan sitta och kolla på gänget som stuntar på parkeringsplanen två meter från uteserveringen... :3freak Drömma kan man ju alltid... :)

/B

benkar skrev:
Du menar fiket ute på "Torö"? Jupp, finfint, och finfin väg. Och fiket söder om Nynäshamn, är inte fel det heller, men saknar, som många, ett samlingsställe närmare stan, där man lätt kan droppa förbi med hojen och se/höra om det är något på G, och häcka över en fika tills det händer något.... :)

Därför efterlyser vi nu... ett centralt beläget fik, mitt i stan, ostört, med finfint fika, med smaskiga tillbehör, där man dessutom från uteserveringen kan sitta och kolla på gänget som stuntar på parkeringsplanen två meter från uteserveringen... :3freak Drömma kan man ju alltid... :)

/B

Duccefiket vid norrmälarstrand :)

-PLM- skrev:
Duccefiket vid norrmälarstrand :)

Ja, skulle ju kanske funka, Duccatisterna är ju inte där längre... :tungan (eller... :confused: )

Annars så ligger det ett fik på Riddarholmen, sisådär öppettider när det inte är högsäsong (turistsäsong), men finns 10 meter från yttersta fikabordet en fin stuntraka med fotovänlig bakgrund (typ Stadshuset/mälaren) och så ligger ju någon domstol, är det Högsta Domstolen?, på 45 meters avstånd.... :hihi

/B

Då är man hemma från huvudstaden, dock blev inte helgen riktigt enligt planerna. iom att jag hade fått halsfluss blev det bil körning upp :4skrika

Narturligtvis var vi ute o kikade på era ställen ändå (fast med en gammal risig 190 disel som vi fick panik besiktiga för min jävla halsfluss skull :4skrika )

Brostugan: verkade vara ett trevligt ställe att köra o träffas på.

Mc Donalds Sveavägen: vi var där iofs i lördags eftermiddag stod 4-5 hojar där, ingen direkt aktivitet med andra ord (förutom att ett slagsmål andra sidan gatan duktigt pådrag med massa poliser) men det kan säkert vara ok på onsdagarna som ni säger. fanns ju endel plats längs med vägen att ställa upp hojarna på. Helt klart fint posör ställe :yoparty

Café Rosenhill Med Slingerbulten och Jordbro industriområde:
Säger bra en sak VILKEN JÄVLA KLOCKREN VÄG :yoparty :yoparty :yoparty kan det bli bättre?. Ett fik i början där man kan sitta o snacka o samla ihop alla sen kör man Slingerbulten och avslutar med stunt i industriområdet. jag blev kär i den sträckan :kär :kär

Slutsats:
Stockholm kan räkna med mer besök i sommar och då SKA cycklarna med

//Mangan

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär