Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jaha vilka åker vilken dag till Linköping i helgen då?

Lasses premiär-race kan vi ju inte missa :)

Lasse, har jag tolkat tidschemat rätt att du kör fre-lör-sön?
eller hänger sön på resultat på nått sätt?

EDIT
Fredagsträning 2010-08-27

125cc-400cc 09:50 10:10
125cc-400cc 13:05 13:40
125cc-400cc 16:10 16:40

LÖRDAG
KLASS TIDSTRÄNING 1 TIDSTRÄNING 2
125cc-400cc 09:50-10:10 13:15-13:45
Tidsträningsresultat gäller endast som kvalificeringsgrund till tävlingsheat samma dag.
TÄVLING; LÖRDAG
KLASS UTSLÄPP START ANTAL VARV
125cc-400cc 16:05 (16:10) 15


SÖNDAG
KLASS TIDSTRÄNING 1 TIDSTRÄNING 2
125cc-400cc 09:50-10:10 13:15-13:45
Tidsträningsresultat gäller endast som kvalificeringsgrund till tävlingsheat samma dag.
TÄVLING; LÖRDAG
KLASS UTSLÄPP START ANTAL VARV
125cc-400cc 16:05 (16:10) 15


Lasse, har du tält? annars finns det att låna ett bra och lagom stort.
(och en del bra rain-gear också hehe)


.
 
Last edited:

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Det skulle kunna vara nått annat, sidostödets kontakt dödar motorn när stödet är utfällt, det skulle ju kunna vara nått fel/glapp där.
eller har du redan kollat just detta kanske?

Har hojen ett förflutet på bana så är det nästan säkert att detta är problemet.
Om du inte har kollat detta:
Vid stödet sitter en kontakt, till den går två kablar, troliogen i ett svart hölje, kolla efter glapp mm.
En racehoj har ju inget stöd monterat och då tar man även bort kontakten, kablarna tvinnar man ihop eller dylikt och ofta är det skitlösningar som börjar glappa efter ett tag.
Kablarna ska alltså vara kortslutna om stödkontakten saknas, bruten krets stannar motorn.

Jag har kollat kontaktstycket och det funkar perfekt. Alltså sluter när stödet är uppfällt och släpper kontakt när det är nedfällt. Jag har testat med multimeter så det funkar.

Vidare testade jag att tvinna ihop sladdarna till kontakten utan att det gav resultat.

Har även summrat pluskabeln till relät - inget kabelbrott. Den andra sladden är jord och den summrar jag till flera jordpunkter utan problem.

Därför drar jag slutsatsen att det kan vara relät.

Något annat som kan döda motorn när växel går i, som jag inte tänkt på? :confused:
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jaha vilka åker vilken dag till Linköping i helgen då?

Lasses premiär-race kan vi ju inte missa :)

Lasse, har jag tolkat tidschemat rätt att du kör fre-lör-sön?
eller hänger sön på resultat på nått sätt?

EDIT
Fredagsträning 2010-08-27

125cc-400cc 09:50 10:10
125cc-400cc 13:05 13:40
125cc-400cc 16:10 16:40

LÖRDAG
KLASS TIDSTRÄNING 1 TIDSTRÄNING 2
125cc-400cc 09:50-10:10 13:15-13:45
Tidsträningsresultat gäller endast som kvalificeringsgrund till tävlingsheat samma dag.
TÄVLING; LÖRDAG
KLASS UTSLÄPP START ANTAL VARV
125cc-400cc 16:05 (16:10) 15


SÖNDAG
KLASS TIDSTRÄNING 1 TIDSTRÄNING 2
125cc-400cc 09:50-10:10 13:15-13:45
Tidsträningsresultat gäller endast som kvalificeringsgrund till tävlingsheat samma dag.
TÄVLING; LÖRDAG
KLASS UTSLÄPP START ANTAL VARV
125cc-400cc 16:05 (16:10) 15


Lasse, har du tält? annars finns det att låna ett bra och lagom stort.
(och en del bra rain-gear också hehe)


.

Tja Petter!

Dina tider stämmer bra! Alla är välkomna att skratta åt min debut som GP-förare:yoparty

Jag kommer bo i en tältsäng i Matsas skåpbil Såna arrangemang härdar själen sägs det.

Lördag o söndag är separata race, så jag kör bägge dagarna. Fredag är fri lek.

Regndäcken lär få jobba hårt.

Allt annat än seger i 125GP-klassen ser jag som en fadäs.

/Lasse
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag har kollat kontaktstycket och det funkar perfekt. Alltså sluter när stödet är uppfällt och släpper kontakt när det är nedfällt. Jag har testat med multimeter så det funkar.

Vidare testade jag att tvinna ihop sladdarna till kontakten utan att det gav resultat.

Har även summrat pluskabeln till relät - inget kabelbrott. Den andra sladden är jord och den summrar jag till flera jordpunkter utan problem.

Därför drar jag slutsatsen att det kan vara relät.

Något annat som kan döda motorn när växel går i, som jag inte tänkt på? :confused:

jaha du har ju kollat bra, hm
kopplingshandtaget har ju med etta att göra ibland men det känns lite mer långsökt, kolla kontakt där.
Finns nog en växellägesgivare till databoxen men att den skulle stänga av motorn vid fel, njee.



Tja Petter!

Dina tider stämmer bra! Alla är välkomna att skratta åt min debut som GP-förare:yoparty

Jag kommer bo i en tältsäng i Matsas skåpbil Såna arrangemang härdar själen sägs det.

Lördag o söndag är separata race, så jag kör bägge dagarna. Fredag är fri lek.

Regndäcken lär få jobba hårt.

Allt annat än seger i 125GP-klassen ser jag som en fadäs.

/Lasse

Kalla skåpbilar på sviesta härdar ja, tack för påminnelsen nu funderar jag mindre på comeback,, brrrr

Att vi inte åker upp några stycken ser jag som en fadäs, kom igen nu...
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Kopplingshandtaget säger du... Får kika lite på det och se om det kan finnas något problem där =)
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Javisst har jag det! Blivit nån banåkning? :D

Var på kullen förra helgen, men hojjen började strula efter 3 pass, så jag fick köra halva dagen, sen sket det sig... Men det fick mig att inse att det är sjukt kul att köra bana!!! :yoparty
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Försöka göra en gemensam insats och åka upp och köra?
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Försöka göra en gemensam insats och åka upp och köra?

Det låter som en bra plan!

Måste bara få ordning på hojen.

Bytte till annat relä idag. Nu går hojen att växla!!! :)

MEN!!!

Nu vägrar den varva över 6k varv... Blir sååå trött... Tips någon?
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Ursäkta att detta blir lite av en följetång...

Nu varvar motorn som den ska. Kan det helt enkelt varit så att jag inte låtit motorn bli tillräckligt varm?? Den var runt 50 grader innan.

Hittade en lös sladd. Visade sig gå till oljenivå-sensorn. Kopplade tillbaka och nu lyser oljenivå lampan att det är låg nivå. Fyllt på, men lampan lyser ännu och stickan är ett helvete att läsa av. Misstänker att det är fel på givaren och förra ägaren kopplat loss skiten för att mörka det... Nåväl, jag får tömma ut all olja, mäta hur mycket det är och hälla tillbaka lämplig mängd i motorn...

Blir helt konfys av detta...


Senare ikväll: Tömde ur all olja och fick ur 2.5 liter. Alltså den mängd som specas enl. instruktionsboken. So far so good.

Testade att vrida på tändningen och helt plötsligt så har oljelampan slutat blinka. Så när hojen är tom på olja, säger givaren att nivån är bra. Misstänker nu starkt att föregående ägare kopplat ur givaren pga detta.

Ska fylla i olja imorgon och se om den fungerar som den ska. Håll tummarna :tummenupp
Får väl kolla upp vad ny givare kostar, eller om jag orkar, ta ur den gamla och se om den går att "renovera".
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
KUL!
nån har snodd dräneringsslangen från bränsletanken på hojen, troligtvis glömd vid service. så nu har det läckt ner bränsle på luftburken, som sedan runnit in i skarven på luftburken, sugits upp i hela luftfiltret och sipprat ner mot förgasarna.. MADDAFAKK! :gnissla

så jag har en jordkabel från blocket som går till ingenstans.. den sitter brevid jordpunkten där kabeln från minuspolen på batt. jordar i blocket. har letat som en idiot men hittar inte nån kontakt som den skall sitta i.:huvet

har ägnat 3 timmar åt att slakta hojen å göra rent kontakter med spray, samt rengjort hela luftburken..
får väl se om det löser problemet med strömmen i bågen
 

Bifogat

  • 20100828287.jpg
    20100828287.jpg
    230.3 KB · Visningar: 37
  • 20100828288.jpg
    20100828288.jpg
    239.8 KB · Visningar: 37
  • 20100828292.jpg
    20100828292.jpg
    235.4 KB · Visningar: 39
Last edited:

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
KUL!
nån har snodd dräneringsslangen från bränsletanken på hojen, troligtvis glömd vid service. så nu har det läckt ner bränsle på luftburken, som sedan runnit in i skarven på luftburken, sugits upp i hela luftfiltret och sipprat ner mot förgasarna.. MADDAFAKK! :gnissla

så jag har en jordkabel från blocket som går till ingenstans.. den sitter brevid jordpunkten där kabeln från minuspolen på batt. jordar i blocket. har letat som en idiot men hittar inte nån kontakt som den skall sitta i.:huvet

har ägnat 3 timmar åt att slakta hojen å göra rent kontakter med spray, samt rengjort hela luftburken..
får väl se om det löser problemet med strömmen i bågen

Hej kompis!

Jag har en R6 -01. Vill du ha hjälp att jämföra eller så, så ring mig. Jag har ju själv, som du kan läsa ovan haft/har lite problem. Jag är vaken några timmar till =)

Nino: 0707-753875

Mvh

Tänk på att samma lampa också indikerar låg kylvattennivå, så ta och kontrollera den!

Lampan verkar funka. Det är bara att den indikerar låg oljenivå, dock inget för vattnet. Ska testa och greja lite imorgon, så får vi se om jag lyckas lösa problemet =)

Pratade förresten med Joakim på JWF häromdagen. Eller rättare sagt, han hjälpte mig att ta mig hem =) Trevlig kille!
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
motorn är ju inte den som satt i från början, så min teori är att den "nya" motorn har en jordpunkt där, och min kabelstam har inte motvarande uttag...
lite störigt ändå..
får se om det funkar bättre när jag gjort rent kontakterna.. för det var ett par som va fyllda med oljig smuts och korrision..
gonatt
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Om lampan inte indikerar vid tomt och indikerar vid fullt låter det som kontakten är polvänd, men vad vet jag? Lite svårt att avgöra när man inte ser problemet!

:va


Hej kompis!

Jag har en R6 -01. Vill du ha hjälp att jämföra eller så, så ring mig. Jag har ju själv, som du kan läsa ovan haft/har lite problem. Jag är vaken några timmar till =)

Nino: 0707-753875

Mvh



Lampan verkar funka. Det är bara att den indikerar låg oljenivå, dock inget för vattnet. Ska testa och greja lite imorgon, så får vi se om jag lyckas lösa problemet =)

Pratade förresten med Joakim på JWF häromdagen. Eller rättare sagt, han hjälpte mig att ta mig hem =) Trevlig kille!
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Om lampan inte indikerar vid tomt och indikerar vid fullt låter det som kontakten är polvänd, men vad vet jag? Lite svårt att avgöra när man inte ser problemet!

:va

Det kan mycket väl vara så! Det ska undersökas =)

Det sega är att hojen går stundtals som en potta skit. Känns som den går på 2-3 cylindrar. Vette sjutton vad det kan bero på...
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Det gäller kanske att kontrollera om det finns gnista alt. bränsle när den går dåligt och sen jobba sig bakåt....:tummenupp

Det kan mycket väl vara så! Det ska undersökas =)

Det sega är att hojen går stundtals som en potta skit. Känns som den går på 2-3 cylindrar. Vette sjutton vad det kan bero på...
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Det konstiga är att den går jättebra på tomgång, även upp till 13-14k varv. Men så fort jag kör så går den skitdåligt över 4k...
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top