Samåkning Skövde

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
har legat sjuk, så garagetiden har varit minimal.. åsså blire övertid på jöbbet, så den samlar damm nu bara
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
hörru bonnen..
Vad är de för skildnad på cross och motard framfjädringen?
styvar man upp dom 23 varv? =)

Köe man inte på toppnivå så är det ingen större skillnad, endurodämpare brukar dock vara för mjuka medans cross funkar , dom flesta som kör i sm har specualbyggda gafflar. Jag fick ju tag på supermotobyggda gafflar som jag har montat 4,9nM fjädrar i . Men köper du en cross med motardkit så kommer du inte ha några större problem att hänga me, bortsett från att jag är snabbare :)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Köe man inte på toppnivå så är det ingen större skillnad, endurodämpare brukar dock vara för mjuka medans cross funkar , dom flesta som kör i sm har specualbyggda gafflar. Jag fick ju tag på supermotobyggda gafflar som jag har montat 4,9nM fjädrar i . Men köper du en cross med motardkit så kommer du inte ha några större problem att hänga me, bortsett från att jag är snabbare :)

okej..
har hittat en 525 exc med enduro och motard kit.. nu åker nog hojjen ut till försäljning...
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
okej..
har hittat en 525 exc med enduro och motard kit.. nu åker nog hojjen ut till försäljning...

det låter vettigt.
kolla hur det är med gafflar och fjädrar bara, är det enduro är det för mjukt. å andra sidan ligger styvare gaffelfjädrar på ca 300 spänn att handla. och en ny bakfjäder är inte hela världen den heller.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
det låter vettigt.
kolla hur det är med gafflar och fjädrar bara, är det enduro är det för mjukt. å andra sidan ligger styvare gaffelfjädrar på ca 300 spänn att handla. och en ny bakfjäder är inte hela världen den heller.

står att det är både motard och enduro kit med.. i min värld så är det fjädrar också... men de ska höras..
ska städa av hojjen i helgen å få lite bilder på den så ja kan sätta ut den.

blir fanimej motard åka till nästa år.. å förhoppningsvis enduro i vinter =)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
är de där en 4-taktare?
är lite sugen.. hur jäbligt är det att få tag till adapters för bromsen till cross kit?

Det är en fyra , vad gäller bromsae
R så handlar det bara o
Mmm att byta adapters alternativt ha tag på ett tvåkolvs flytande . Bra med fart i dom maskinerna .
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Nu va Duken ute för försäljning.. svider i mitt hjärta men nu får nån annan njuta av henne :\
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Nu va Duken ute för försäljning.. svider i mitt hjärta men nu får nån annan njuta av henne :\

Wtf ???

Vadan detta irrationella o hemska beslut?
Jag vaknade med en chock häromnatten alldeles kallsvettig o helt uppstressad, måste varit i samband med att detta beslutet togs,,,, eller har det handlats nytt redan kanske??
Slår en pling i veckan sen, har varit löjligt mycket att stå i sista tiden.

/ Per 20 mil söder om polcirkeln :)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Wtf ???

Vadan detta irrationella o hemska beslut?
Jag vaknade med en chock häromnatten alldeles kallsvettig o helt uppstressad, måste varit i samband med att detta beslutet togs,,,, eller har det handlats nytt redan kanske??
Slår en pling i veckan sen, har varit löjligt mycket att stå i sista tiden.

/ Per 20 mil söder om polcirkeln :)

kan mycke väl ha varit då beslutet togs.. inget nytt inhandlat men ja har en ide om va ja vill ha.. =)
slå en pling i veckan!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Mantorp på lördag?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top