Säkringen?

1234motorbike

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2013
Hoj
Yamaha xj6 2013
Tjena!
Tänkte dela med mig lite av min klumpighet, har köpt en Yamaha XJ6 N 2013 och fick hem den nu i måndags. och självklart som ni flesta antagligen känner igen så vill man ju fixa och dona lite med sin skatt. så fick hem ny regplåtshållare, blinkers m.m nu i veckan och tänkte att jag idag skulle fått bytt ut det från orginalet.

Jag klippte kabeln till regp.belysningen.. och pillade lite, nu går hojen inte att starta.. är det säkringen jag har brännt då? ... lite oerfaren och helt kär i sin nya hoj så är jag ju helt förstörd att jag pajjat den..

Varför klippa kablar? :va Följ dom till kontakten, dra isär den, och plocka bort oskadade grejer från en oskadad kabelhärva.

Hade du tändningen på (lyset tänt) när du klippte kablarna har du med största sannolikhet bränt en säkring.

Har du stödet nerfällt, dödarknappen intryckt, växel i, kopplingen indragen...?

Finns många andra, enklare saker som kan vara problemet. Men om du som nämnts hade tändningen påslagen när du klippte kablarna så kan det vara så att du skjutit en säkring. Har lite svårt att tro att regplåtsbelysning och drivning av tändning etc. skulle gå på samma säkring, men det är ingen hjärnkirurgi att kolla dem.

Lycka till och återkoppla gärna när du hittat vad som spökade.

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...