Ris och ros om Honda hornet som första mc

Handbok letar du upp Hondas egen servicemanual som går att hitta på nätet eller så PM:ar du mig så kan vi lösa det.....
Har själv en 98:a som jag övningskörde och körde upp på och är supernöjd med den. Riktigt rolig att köra!
Är även enkel att plocka isär för att fixa med själv. Har precis rivit ner min i bitar i garaget och det gjorde jag med hjälp av manualen utan tidigare erfarenhet av MC .
Kör på Horneten!! Helt enkelt kanon som första hoj:tummenupp

Plocka isär hojen är ju ingen konst - det grejar till och med jag lätt - utan manual...
Det är vid moment sätta ihop rätt delar på rätt plats det börjar bli knivigt.

Till TS - Tjöp!
Så mycket roligt för så lite pengar är svårt att hitta, men, satsa helst på -07 och framåt - du vill ju se cool ut vid korvmojjen också...
Ylande radfyror är ju hela essensen med mc-körning...

PoK

KK

Plockade själv ut en sprillans ny hornet -06 som första hoj kan bara säga att jag jag var helnöjd med den :) Tycker själv att hornet 98-06 är snyggast, men smaken är som baken...... Tror inte du kommer att ångra dej. En hoj som bara går o går.....

Så skönt att höra alla dessa bra kommentarer om Hornet! Tro jag inte hört en negativ kommentar om den.

Har ju en hornet -02 som jag är väldigt nära att köpa. Den är tydligen importerad från Tyskland nånstans runt -07 tror jag. Finns ingen servicebok/manual men ska finnas masa kvitton ifrån tyska verkstäder, antagligen service grejer. Tror det sitter ett annat system på nu(typ slipon) men original följer med. Den har gått 2500 mil och 2400 mils servicen är inte gjord så den lär jag förmå mig att göra. Ventilkontroll, oljebyte, filter. Enligt han som har den ska den vara fin och inga skador.. Jag har fått ett bra pris på under 25000kr. Så vad säger ni? Ska jag köpa eller är det något ni tycker jag borde se upp med.

Tråd flyttad till lämpligare plats.

Shit va alla är rädda för att köpa "fel" förstahoj.
Köp en beggad som du känner att du trivs med och som är värd priset du får betala för den. Då blir du aldrig besviken!
En äldre hoj är en god läromästare och alla japsare är slitvargar.
You can't go wrong! Handla för fasen om du ändå har råd och låt oss se dig på vägarna!

Så skönt att höra alla dessa bra kommentarer om Hornet! Tro jag inte hört en negativ kommentar om den.

Har ju en hornet -02 som jag är väldigt nära att köpa. Den är tydligen importerad från Tyskland nånstans runt -07 tror jag. Finns ingen servicebok/manual men ska finnas masa kvitton ifrån tyska verkstäder, antagligen service grejer. Tror det sitter ett annat system på nu(typ slipon) men original följer med. Den har gått 2500 mil och 2400 mils servicen är inte gjord så den lär jag förmå mig att göra. Ventilkontroll, oljebyte, filter. Enligt han som har den ska den vara fin och inga skador.. Jag har fått ett bra pris på under 25000kr. Så vad säger ni? Ska jag köpa eller är det något ni tycker jag borde se upp med.

Det låter helt ok. Men ta med någon som kan mer och inspektera noga så du slipper onödiga överraskningar. Det finns bra manualer folk skrivit här på sh om vad du ska kolla på.

Första träffen på google. Står lite där. Finns fler trådar med liknande frågor/svar. En bra grund är att göra säkerhetskontrollen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?189125-Ska-k%F6pa-MC-i-helgen-och-har-ingen-koll
Tackar! ska läsa igenom den nu. Är ínte helt blåst på motorcyklar, har haft både crossar, crossmoped, lätt mc och snöskotrar så jag har skruvat en del men jag är helt ny på större hojar och vet inte så mycket utav dom :)

Hej alla kommer med en fundering såhär efteråt.. Är det någon skillnad på hornet mellan -98 0ch -02? Jag kan inte se någon skillnad på utseendet men vill veta om det är något som skiljer dom åt.

Mvh

Hej alla kommer med en fundering såhär efteråt.. Är det någon skillnad på hornet mellan -98 0ch -02? Jag kan inte se någon skillnad på utseendet men vill veta om det är något som skiljer dom åt.

Mvh

Mindre framhjul på dom äldre 16" på en 98 och 17" på 02, är det jag har koll på pårakarm

Mindre framhjul på dom äldre 16" på en 98 och 17" på 02, är det jag har koll på pårakarm

16" däck kan vara svåra att få tag i, har jag märkt. Tror även att de uppdaterade bromsarna 2000 (samtidigt som de bytte till 17").

Köp en 600 Hornet. Billigt och kul. Se bara till att byta ut originalstyret och original-avgassystemet. Den är mycket lättkörd, och har låg sadelhöjd. Lagom med motor för de första åren. Har haft min i 2 säsonger och är helnöjd.

Hej har själv en honda hornet 900 och är väldigt nöjd med den. Tror inte du kommer bli besviken på 600an som första hoj. Honda hornet klassen är en billig och rolig hoj att äga.

Hittade på en bra sida där alla uppgraderingar som är gjord mellan årsmodellerna stod..
Vill bara ha sommar och hornet nu

Har läst igenom fyra sidor med inlägg. Ett inlägg tog upp konkreta grejor att kolla när man ska köpa hoj. Inte undra på att folk startar nya ämnen med "gamla" frågor.

Ja det kanske blir så att man får två bra inlägg på 4 sidor då eller? Det är ju uppenbart att det blir så på detta forum, logga in någon annan stans om du inte tycker om det.
Ögnade igenom de första sidorna i den tråden innan jag postade länken och där står det som är viktigast.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph