Ring Knutstorp, test och träningsåka.

Är det för sent att anmäla sig?????? Bra initiativ iaf, jag e med om jag får.

sidecar skrev:
Sitter och gör programmet.

Tänkte att den första timmen skulle vi som inte är så duktiga på det här med supermoto få träning i konsten att köra med sladd. Vi kommer då att hålla på på "plattan" med en tränare. På så vis så får vi en ännu roligare dag och kan visa rejsarna att även vi rookies kan lägga upp ett snyggt ställ....låter detta bra?? Det blir ganska mycket bantid så det hade varit kul att lära sig mer, innan man ger sig ut på banan.
Mvh,
Leif

Vi behöver funktionärer....vi måste vara 6 flaggvakter på banan och en/två killer som sköter ut och inpassagen....
Ta med dina kompisar vi måste alla hjälpas åt.

/Leif

RaceMe skrev:
Är det för sent att anmäla sig?????? Bra initiativ iaf, jag e med om jag får.

Klart du får vara med se trådstarten för instr.
Mail namn adress osv till kayakwave@dayhot.com
betala in 600:- på plusgiro 138167-2

Det går att efteranmäla sig på plats med, men det är bättre att jag får in pengarna på kontot så jag slipper hantera så mycket pengar på lördag.

Välkommen

mvh,
Leif

Program

Hej, här kommer programmet och lite info till Ring Knutstorp den 22/10.

Caféterian har öppet mellan 11:00 och 14:00.

Ambulans med personal finns på plats.

Vi kommer ev. att efter lunchpaus att göra lite ändringar på banan, för att testa lite olika alternativ. Dock är banan besiktigad på ett sätt så vi kan inte köra hur som helst.

Den första timmen kommer Marcus Aldèn att köra ett träningspass med oss som inte är så rutinerade uppe på plattan. Där vi får chansen att träna att sladda på asfalt.

Vi behöver även vara 6 st flaggvakter runt banan, så det är bra att du tar med lite kompisar, så vi som kör inte behöver fara ut på banan hela tiden. Man kommer verkligen nära racingen när man har en flaggpost.

För dig som efteranmäler dig och betalar på plats ha jämna pengar med dig, 600:-
Men det är bäst om ni betalar in på plusgiro 138167-2, så slipper jag hantera kontanter.

Cyklarna är uppdelade i 3 klasser:
Race (skall vara mc utrustad enligt svemos tävlingreglemente)

Rookie/gatmotard. Stöd demonterat, lampor, blinkers tejpade eller demonterade, +uppsamlingskärl. Enkelt att göra med en petflaska el. dylikt.

Quad

Preliminärt program Ring Knutstorp 22/10.

8:00 – 8:30 Anmälan/inskrivning/efteranmälan.

8:30 Förarmöte Obligatoriskt!

9:00-10:00 ca Supermoto träning för Rookies/gatmotard och rookies quad på ”plattan”,

9:00 Race klass
9:15 Quad

9:30 Race klass
9:45 Quad

10:00 Race klass
10:20 Quad
10:40 Rookie/gatmotard

11:00 Race klass
11:20 Quad
11:40 Rookie/gatmotard

12:00 – 12:30 Paus cafeterian öppen mellan 11-14

Troligtvis kommer vi att testa 2 nya banslingor efter lunch.
Pace-car (mc) kommer att köra först i fältet första varvet så alla ser vart banan går.

Test banslinga 2
12:30 Race klass
12:40 Quad
12:50 Rookie/gatmotard

13:00-13:15 Paus för ändring eller justering av banslinga
Pace-car (mc) kommer att köra först i fältet första varvet så alla ser vart banan går.

Test banslinga 3 (eller fortsatt test banslinga 2)
13:15 Race klass
13:30 Quad
13:45 Rookie/gatmotard

Resten av dagen kör vi en slinga, som vi beslutar på plats.

14:00 Race klass
14:20 Quad
14:40 Rookie/gatmotard

15:00 Race klass
15:20 Quad
15:40 Rookie/gatmotard

16:00 slut på dagen.

Med förhoppningar om en riktigt härlig dag med massor av gasa.

Välkomna.
Leif Davidsson
0702-598260
kayakwave@dayhot.com

hur många är anmälda nu??

Vet inte om man ska få på lite nya däck på hojen och köra (har egentligen hundträning då)

Fixx skrev:

Vet inte om man ska få på lite nya däck på hojen och köra (har egentligen hundträning då)

24 betalande, 35 anmälda tror vi blir runt 30, tyvärr fått ett återbud, pga. ett nyckelben... .

Fixx skrev:

Dyker du inte upp så tror jag inte ens att du har en hoj eftersom du aldrig kör eller syns någonstans :7peta
Hunden kan du ju rasta hela vintern.

Jag dyker upp trotts allt! :tummenupp

...dock är det mindre säkert om hojen följer med. Men annars får jag väl vifta med en flagga eller nått. :tungan

kul

Det skall verkligen bli kul att åka lite motard i skåne, hoppas att genom denna tråden och med tanke på de som anmält sig, att arrangörar ser att det finns ett intresse i Skåne med, så det MÅSTE bli någon bana där man kan träffas och åka, (helst 1 dag per vecka).
Om man tittar på oss som åker Quad så har de flesta som åker seriöst, har bytt in sina hojar och väntar på sina nya 2006;or, så därför blev vi tyvärr inte fler. Det är ju som alla vet lite sent på säsongen.....

Men bättre sent än aldrig :Bugar

Få se om jag orkar åka hela dagen, detta då jag egentligen går med gips på min högra hand, men det åker av dagen till ära... :yoparty fast jag har 3 veckor kvar med det........man måste ju vissa sitt intresse...
Man får väl :fyllisar efteråt så att man bedövar sina smärtor :3freak

Hur har det gått idag? Skulle vara kul att höra från er som varit där. :) Lite bilder kanske?

Vädret var ju inte det bästa men det var hur kul som helst iaf.
Bra bana och bra offroadparti. Hade det varit torrt hade det varit en av dom roligaste banorna jag kört på. (Pemiär på regndäck för mig, roligt men ovant)
Enligt vad jag hörde på plats så är planen att göra offroadsektionen lika bred som banan, att lägga dit
annat underlag så det blir lika hårt som på en rallycrossbana och att ändra dragningen
av banan, så vi åker på hela slingan. Testkördes av Dennis Eriksson och efter hans utlåtande och
med tanke på varvtiden så togs "beslutet" för att banan skall hålla internationell standard.
Ett mkt bra bestlut enligt min mening. Kommer bli den bästa bana i landet.
Vad jag hörde så är planen att köra ett SM där nästa år. Tänk om dom andra racingbanorna kunde göra likadant.
Vet att det var många som fotograferade så bilder skulle vara kul att se.

Ett stort tack till Leif (Sidecar) som ordnade detta och vi ser nog alla fram emot våren :tummenupp

Jag tyckte banan var bra men ändrar man enl ovan så blir det kalas, ännu längre offroaddel hade inte varit fel heller. Bara hoppas att detta går igenom och att det blir fler träningstillfällen nästa år...

420 skrev:
Enligt vad jag hörde på plats så är planen att göra offroadsektionen lika bred som banan, att lägga dit
annat underlag så det blir lika hårt som på en rallycrossbana och att ändra dragningen
av banan, så vi åker på hela slingan.

Last edited:
Tack Leif mfl för ett väl genomfört arrangemang! Jag hoppas verkligen att detta blir en permanent bana som vi skåningar kan träna på i framtiden!! Detta var riktigt riktigt kul!

(Detta var första och sista gången jag körde med oskurna slicks på blöt asfalt toppad med ett lager gyttja :hihi Fifan vad halt! :hihi )

Instämmer med föregående talare. Det var verkligen lika roligt som halt i leran med slicks :-)
Kul att så många dök upp trots det dåliga vädret.
Här kommer några bilder från Knutstorp 22/10-05 ...

Bifogat

• Motard 010.jpg
    Motard 010.jpg
    67.1 KB · Visningar: 98
  • Motard 017.jpg
    Motard 017.jpg
    60.4 KB · Visningar: 80
  • Motard 018.jpg
    Motard 018.jpg
    82.3 KB · Visningar: 87
  • Motard 031.jpg
    Motard 031.jpg
    83.8 KB · Visningar: 101
  • Motard 037.jpg
    Motard 037.jpg
    50.9 KB · Visningar: 93
  • Motard 036.jpg
    Motard 036.jpg
    51.7 KB · Visningar: 80
Last edited:
Fler bilder...

Bifogat

• Motard 027.jpg
    Motard 027.jpg
    76.2 KB · Visningar: 68
  • Motard 034.jpg
    Motard 034.jpg
    77.9 KB · Visningar: 73
  • Motard 048.jpg
    Motard 048.jpg
    33 KB · Visningar: 81
  • Motard 057.jpg
    Motard 057.jpg
    63.3 KB · Visningar: 101
  • Motard 053.jpg
    Motard 053.jpg
    66.3 KB · Visningar: 85
  • Motard 051.jpg
    Motard 051.jpg
    40.7 KB · Visningar: 87
jag var ute och fotade lite. Men har inte fått till de att ta på rörliga mål. Tyvärr bara skit bilder.

Shit, va kul de såg ut o va! Blir absolut endel bana nästa år. :tummenupp

Tog endel bilder, men kvaliten blev ju inte den bästa. Får skylla på kameran :tungan
Hoppas åtminståne att nån känner igen sig själv :D

Bifogat

• DSC01828 (Medium).JPG
    DSC01828 (Medium).JPG
    57.1 KB · Visningar: 78
  • DSC01829 (Medium).JPG
    DSC01829 (Medium).JPG
    60 KB · Visningar: 75
  • DSC01831 (Medium).JPG
    DSC01831 (Medium).JPG
    60.1 KB · Visningar: 791
  • DSC01830 (Medium).JPG