Ring Knutstorp, test och träningsåka.

Tamtech skrev:
jasså du bangar... jag hade tänkt att du skulle se på när jag spränger din gamla hoj... nu med keihin.. vafan mettet?? fusk ju. ska du åka beviks?

Vi får se, inte givet att jag bangar..
Coolt att du fixat keihin!
Beviks ja, mettet givet :hihi

mb73 skrev:
Varför inte? Gick det att fixa så blir kanske fler intresserade härifrån! :fyllisar

men sturup är den 11/9 och knutstorp den 22/10

så hur tänkte ni? :confused:

Det är isf ifall jag fixar sturup igen samma helg..

men det gör jag bara ifall det kommer folk den 11'e sept

flipm0de skrev:
men sturup är den 11/9 och knutstorp den 22/10

så hur tänkte ni? :confused:

Det är isf ifall jag fixar sturup igen samma helg..

men det gör jag bara ifall det kommer folk den 11'e sept

Jag kommer inte 11/9 men får ni ihop tillräckligt folk då så kanske det går att köra sturup igen 23/10? Eller så kanske det går åka nån annanstans då...

mb73 skrev:
Jag kommer inte 11/9 men får ni ihop tillräckligt folk då så kanske det går att köra sturup igen 23/10? Eller så kanske det går åka nån annanstans då...

går jag minus den 11'e så vetifan... plus att det är inte säkert att banan är ledig den helgen..

kom till sturup den 11'e och sen kör knutstorp.. det är ju 1 ½ månad imellan..

flipm0de skrev:
går jag minus den 11'e så vetifan... plus att det är inte säkert att banan är ledig den helgen..

kom till sturup den 11'e och sen kör knutstorp.. det är ju 1 ½ månad imellan..

Upp..

Den 11:e är det ju SM-finalen så då kommer han inte ner. Det kan finnas risk att du går back
eftersom gatåkare brukar vara bra dåliga på att sluta upp på bankörningar.
Dom som kommer brukar tycka att det är det bästa dom gjort och att alla var mkt trevligare än dom trodde,
och dom som inte kommer brukar vara rädda för att dom inte ska känna sig lika coola som vid korvmojen.
Fast vad är coolast? Att lära sig något nytt och bli en bättre förare eller hänga vid korvmojen och kanske bara lära sig att åka några meter på bakhjulet? :)
Jag hoppas att det går ihop för dig och att det blir fler körningar.
Kommer skippa en danmarkstävling, för att köra på Sturup istället.

420 skrev:
Upp..

Den 11:e är det ju SM-finalen så då kommer han inte ner. Det kan finnas risk att du går back
eftersom gatåkare brukar vara bra dåliga på att sluta upp på bankörningar.
Dom som kommer brukar tycka att det är det bästa dom gjort och att alla var mkt trevligare än dom trodde,
och dom som inte kommer brukar vara rädda för att dom inte ska känna sig lika coola som vid korvmojen.
Fast vad är coolast? Att lära sig något nytt och bli en bättre förare eller hänga vid korvmojen och kanske bara lära sig att åka några meter på bakhjulet? :)
Jag hoppas att det går ihop för dig och att det blir fler körningar.
Kommer skippa en danmarkstävling, för att köra på Sturup istället.

Jag håller med... folk kommer inte vilja köra landsväg efter bana.. men i början kommer det nog bli tufft..

Det uppskattas att du kommer.. men samtidigt så hjälper ni till med att få en ny bana att träna på i skåne om ni dyker upp..

Så jag hoppas att fler anmäler sig till sturup den 11'e

sidecar skrev:
Vi är nu lite över 20 som har anmält sitt intresse, knappt hälften kommer från Skåne?! Det finns ett danskt gäng som brukar hyra banan Team Trackday, De betalar 1100 (danska= x1,2) för att köra en dag, mitt mål har varit att komma ner till 5-600. Jag blir lite förvånad över att det inte är fler som anmäler sig särskilt nere från södra sverige.

Ni som känner er osäkra på att köra på bana till er vill jag säga att jag själv aldrig har kört på en motardbana. Är iofs en fd sidecarcrossåkare så crossbanorna har jag åkt (tom. Knutstorp, tror det var den sista crosstävling som gick där och det var i slutet på 80-talet, usch fy fan va tiden går sa den gamle).

Okej ni som tvekar och är osäkra på om ni "vågar" köra bana, till er vill jag säga att var och en kör så fort eller sakta den vill och behärskar. Detta är ingen tävling utan en prova på eller träningsdag. De killar och tjejer som är ute på tävlingsbanorna är alltid hjälpsamma och riktigt trevliga entusiaster som givetvis tar hänsyn till andra förare. Vi kommer dessutom att dela upp oss i två grupper där ni med "landsvägsmotarder" får en egen grupp.

Har ni frågor ring mig 0702-598260

Mvh,
Leif Davidsson

Tror du att du orkar skriva ut alla som har anmältsig??? Tänkte använda listan till att övertala granarna.... dom är 4 st som tvekar. Vore ett plus om du dela upp gatåkare och "tävlings" åkare. Då de är rädda för dom som tävlar :3freak

Jag är anmäld men undrar om man ska pröjsa i förskott eller nått ?

Bara att dyka upp den 22:a ?

Last edited:
Vi är iallafall 2 åkare från Karlshamn som ska dit å köra.Håller på å övertala mer folk.Betalar man när man kommr ner eller är det förskott som gäller?OM det skulle vara så att man inte kan kommer ner får man pengarna tillbaks?Mvh Jonte

:banana :tummenupp :banana :tummenupp

Fan vad detta ska bli kul.
Köra på en riktig motardbana och i Skåne.
Har aldrig kört på bana än mindre på grus.
Undrar hur blå och ont i kroppen man
kommer att ha på söndagen?

:tummenupp för Leif
Detta tycker jag du har gjort kanonbra.
:Bugar

Mvh Tomas

Fan va häftigt! :yoparty

Ska hämta en ny 525a på torsdag så det är väl lagon att träna en månad innan man ska köra skiten ur hojen och kanske en första crasch :kocko

Räkna med mig :tummenupp

Angående licens!
Hämtat från SVEMO´s hemsida:

"Engångslicens
Aktiva
Förare som avser lösa engångslicens löser detta på tävlingsplats. Tag med medlemskort.
Licensen gäller ett tävlingstillfälle/evenemang.
Engångslicens går endast att lösa i Sverige.
För tävlande utanför Sverige krävs nationell/internationell helårslicens.
Förare under 12 år med Knatte- eller Guldhjälmslicens kan inte lösa engångslicens.
Det går inte att tillgodoräkna sig engångslicensavgift när föraren löser helårslicens.
Klubbar
Redovisning av engångslicenser sker på av SVEMO fastställd redovisningsblankett. Arrangör ska omedelbart efter tävling sända in blanketten till SVEMO. Pengar för betalda engångslicenser redovisas på SVEMO pg 15 19 71-9.
Varje arrangör behåller för administration totalt 100:-/tävling."

Några frågor angående det om licens:
- Jag är inte medlem i någon klubb, kan jag då lösa engångslicens?
- Om man är medlem i någon klubb, finns det personal på plats som
tar hand om papperna enligt texten ovan?
- Går det att köpa engångslicens på annat sätt än ovan?
- Som Ludde frågar, kräver detta arrangemang licens för att köra?

Om det krävs licens så har jag ingen möjlighet att fixa det
så då får ni styka mig från körning.

Mvh
Tomas

Det borde väl funka som i alla crossklubbar dvs man ska vara medlem i en svemoansluten klubb, sen ger banlicensen på den aktuella banan ett visst försäkringsskydd. Ska det vara träning sanktionerad av svemo så ska alltså alla vara medlemmar i någon svemoansluten klubb men inte nödvändigtvis ha licens för någon gren.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT