Ring Knutstorp, test och träningsåka.

Tillbax från ett blött (men det regnade inte) Ring Knutstorp i skåne. Ett regndäck gick åt, men det hade man ju räknat med. Största entusiasterna var nog "rookisarna" som körde med oskurna-slicks i leran. Och mest synd var det om dom som inte fick köra så många varv, av olika anledningar. :(

Grym anläggning. Och fort gick det oxå. 160 som snabbast. Där har vi nog den första banan i sverige som det kommer att gå ett Motard-VM på om det kommer att anordnas någon stans i Sverige. Jag tycker att förutsättningarna för det finns i alla fall. :)

Mitt betyg blir 5 tummen upp av fem möjliga. Tack till alla berörda som har jobbat för detta. Ni behövs för sporten.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Ett stort tack till Leif sidecar Davidsson som fixade ihop denna körning för oss.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Det var en mycket rolig OCH HAL körning.

Har ingen erfarenhet av bankörning men det känns som att banan var en snabb en rackare.

Lite underlig känsla första gången jag kom fram till hoppet.
Hur gör man nu, jag har aldrig hoppat?
Jag tog mig över och håll mig på hjulen även efter min pytte lilla flygfärd sen kom ju den lilla backen och där känns det som att jag stod helt stilla så första rundan som jag var ute på banan gav jag upp efter 2,5 varv.

Efter lite tips och trix från mada tror jag det var (tackar, tackar), så gick det mycket bättre och jag tog hoppet alla gånger där efter utom en för jag hade glömt fylla på bensin så jag fick börja leta efter kranen och ställa om till reserven och det var inte det lättaste ute på den hala delen.

Frun var med och tittade och hon tyckte att jag hoppade före cykeln över hoppet så timingen var ju inte den bästa från min sida.

Hoppas att jag inte var i vägen för mycket, tycker att jag flyttade mig så fort det var någon bakom.

Har några bilder på Rookisarna som jag ska försöka lägga upp i kväll.

Ett stort tack till alla inblandade som gjorde detta möjligt.

Ser fram emot nästa tillfälle för motard körning.

/ Tomas

Måste bara ge lite kritik trots alla goda människor som ställde upp och sidecar: varför fanns det ingen radiokommunikation mellan banposteringarna? Vad jag såg signalerades det med helljusen på en bil eller med tutan om man ville nåt :3freak . Sedan stod jag och tittade ute vid adam-bertil när någon i vitt regnställ plöttsligt körde omkull innan första böjen. Vad händer då? Inte ett skit! Ambulansen kom inte ut och eftersom bara adam-bertil såg vad som hänt kunde posteringen innan inte gulflagga, dessutom fanns bara EN flagga totalt på varje postering! Föraren fick reda ut alltihopa själv. Och varför var tornet låst och tomt? Sedan var ju vissa VÄLDIGT ivriga att komma hem och körde över banan med sina husvagnar/whatever mitt i pågående race :3freak
Jag själv hjälpte aldrig till med något då jag kom sent på dagen men nästa gång är jag där i tid. Kan inte alla hjälpas åt att fixa fram eller varför inte låna alla flaggor och comradios från ring-knutstorp? Jag förstår inte hur allt ska kunna fungera utan dessa, speciellt inte om det behövs abulans eller rödflagg!
Hoppas att ni förstår att jag inte klankar ner på alla eldsjälar men vi måste blir bättre än såhär! MVH Nicholas

Samota skrev:
Hoppas att jag inte var i vägen för mycket, tycker att jag flyttade mig så fort det var någon bakom.
Nu var jag inte där eller så men i allmänhet är man inte ivägen, de förare som är snabbare kommer om och vi som är snabbare behöver träna på omkörningar ändå! Bättre att köra sitt eget rejs å inte bry sig än att försöka hålla sig undan, man skapar mer underliga situationer då!

Avis avis avis :4skrika

Lägger beslag på denna sista kommentar så länge, här kommer mer info på onsdag.
Så länge:
Tack alla som kom, och särskilt tack till er som stod och flaggade.
Bilder finns fråne ett antal olika ställen. Skriver om detta på onsd.
Mycke å göra nu...

Några få bilder i varierande kvalitet.

Bifogat

• DSC01245.JPG
    DSC01245.JPG
    135 KB · Visningar: 70
  • DSC01257.JPG
    DSC01257.JPG
    124.7 KB · Visningar: 170
  • DSC01261.JPG
    DSC01261.JPG
    141.4 KB · Visningar: 82
  • DSC01267.JPG
    DSC01267.JPG
    103.9 KB · Visningar: 103
  • DSC01274.JPG
    DSC01274.JPG
    133.5 KB · Visningar: 87
  • DSC01271.JPG
    DSC01271.JPG
    131.7 KB · Visningar: 98
Nexor skrev:
när någon i vitt regnställ plöttsligt körde omkull innan första böjen. Vad händer då? Inte ett skit! Ambulansen kom inte ut...
Föraren fick reda ut alltihopa själv.
Sedan var vissa VÄLDIGT ivriga att komma hem och körde över banan med sina husvagnar/whatever mitt i pågående race.
Hoppas att ni förstår att jag inte klankar ner på alla eldsjälar men vi måste blir bättre än såhär! MVH Nicholas

När Leif körde omkull låg jag bakom och ingen fanns bakom mig. Jag hann stanna utan problem och han klarade sig utan skada.
Så vad fan skulle ambulansen göra där???
Att någon körde ut på banan med husbil är inte OK.
Såg att han stod still ett tag innan han körde ut oxo. Så inte fan körde han fel.
Men visst upplever jag att du "klankar". Detta var en testdag med väldigt få funktionärer. Är tyvärr mkt svårt att få ihop funktionärer/flaggvakter.
Men som du säger så kommer du tidigt nästa gång och kanske har du med dig 4-5 kokmpisar som ställer upp :tummenupp

Nesse skrev:
...och vad det gäller utlåningen av hojen så varsågod.

/Nesse

Förresten tar jag tillbaka vad jag sa. Jag är inte alls tacksam för att jag fick testa din hoj. Det är ditt fel att jag blev lite små kär i små kubikarna, så jag ta tvungen ...ja, titta lite åt vänster så kan du ju läsa själv :D

Barrett skrev:
Förresten tar jag tillbaka vad jag sa. Jag är inte alls tacksam för att jag fick testa din hoj. Det är ditt fel att jag blev lite små kär i små kubikarna, så jag ta tvungen ...ja, titta lite åt vänster så kan du ju läsa själv :D
Det är lugnt kompis, vi tycker om dig ändå :tummenupp

:7peta välkommen in i den hårda klubben!

Barrett skrev:
Vafan!!

Blev det den "färdiga" motarden??

Härligt med ny hoj, hoppas den inte rasar (sprider en fet oro ner till skåne nu...) direkt :brinnerup

Jodå det stämmer
tyvärr så känns Yaman tråkig efter att kört tjänstemoppen...

Spider skrev:
Fick man tjänstemoppe så snabbt på nya jobbet :) Eller är det jag som ser dålig ?

.

Grattis :yoparty

Barrett skrev:

foton?

Men :va
Vad är det ingen som fotat oss men fyra hjul?

Vi hoppas verkligen att om det blir nån VM-SM att vi får vara med och åka, som sagt banan e kanon :banana :Bugar :tummenupp

borggren skrev:
Men :va
Vad är det ingen som fotat oss men fyra hjul?

Vi hoppas verkligen att om det blir nån VM-SM att vi får vara med och åka, som sagt banan e kanon :banana :Bugar :tummenupp

Jo, men det blev tyvär inget bra, men ett par halvkassa bilder kanske jag kan bjuda på :D

Vad har du för färg på quaden och stället?
Ska kolla igenom bilderna ikväll

edit: Är detta du?

Bifogat

• SM-022.jpg
    SM-022.jpg
    139.6 KB · Visningar: 65
Last edited:
Bilder

Jo jag har bilder på quadsen, Thomas Schytt från Dk har också en massa bilder här är hans mail: schytt.fisker@stofanet.dk Har bett honom att lägga ut lite bilder här annars är det bara att kontakta honom, han erbjöd sig även att lägga upp bilder på cd.
Mvh,
Leif

En "pinsharp" mycket bra bild från Thomas bifogas.

Bifogat

• DSC_2833x-copy.jpg
    DSC_2833x-copy.jpg
    31.7 KB · Visningar: 61
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back