Relationsproblem - Vad göra?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
valmers skrev:
Vänta lite här nu. Vänner? Hon har varit kall och ointresserad, och du har mått skit. Då händer följande, och detta är ett klassiskt händelseförlopp:

I panik ringer du och undrar varför hon är så kall, hon svarar kryptiskt, bara för att överhuvudtaget få ha henne kvar i ditt liv föreslår du att ni kan vara vänner iallafall. Det är då väldigt lätt för henne att gå med på detta, eftersom det dövar hennes dåliga samvete. Du får bekräftelse, allt känns helt plötsligt mycket bättre. DETTA KOMMER ATT GÅ ÅT HELVETE! Varför? Tänk efter! Du mådde bättre endast för att du efter att ha varit nere på botten helt plötsligt pratar med henne igen. Efter några dagar kommer hon sluta svara på sina SMS och samtal, och du, som innerst inne vill vara tillsammans med tjejen, går rakt ned i botten igen.
Det går ALDRIG att vara kompis med någon man har känslor för. När hon träffar en ny kille, och det kommer hon att göra, ska du följa med som tredje hjul på middagar/bio/fika/whatever? Hon kommer lägga dig helt åt sidan då, kommer inte att acceptera att det ringer ett ex helt plötsligt. Framförallt kommer inte hennes nye kille acceptera detta (helt naturligt, om du tänker efter).

Dumpa stenhårt; svara ALDRIG i telefon/på SMS, se till att du inte är på ställen hon brukar vara på, undvik hennes kompisar. Det är enda sättet. Du gör dig olycklig som du håller på nu, för du kan inte tänka klart.
Och som R2 sa, blir det värre, sök hjälp. Inget att skämmas för.
instämmer helt
dessutom har hon förbrukat ditt förtroende en gång och tackat nej till dig.
been there done that, fuck it..

R2 skrev:
instämmer helt
dessutom har hon förbrukat ditt förtroende en gång och tackat nej till dig.
been there done that, fuck it..

Faktum kvarstår.. Hon är intresserad av mig, det märks.. Punkt slut. Hon vill vara singel. Som tidigare sagt enligt hennes vänner vill hon inte ha en kille över huvud taget, det är där felet ligger

Muskedunder skrev:
Faktum kvarstår.. Hon är intresserad av mig, det märks.. Punkt slut. Hon vill vara singel. Som tidigare sagt enligt hennes vänner vill hon inte ha en kille över huvud taget, det är där felet ligger
Tänk att alla gamla relationsfloskler dyker upp vid varje strul. DUMPA OCH IGNORERA. Du gör dig olycklig.

Muskedunder skrev:

så du menar alltså att OM hon skulle vilja ha en kille så skulle hon vilja ha dig?

hur skulle du känna om hon om någon månad gick å träffade någon annan?

Fluxir skrev:
så du menar alltså att OM hon skulle vilja ha en kille så skulle hon vilja ha dig?

hur skulle du känna om hon om någon månad gick å träffade någon annan?
Ja, på första frågan
Andra frågan: Förjävligt

Muskedunder skrev:

tror inte det, jag tror att hon mycket väl skulle kunna träffa nån imorron att bli tillsammans med. så funkar alla kvinnor. träffa inte henne mer, någonsin. det kommer du ångra. få inte för dej att det kommer funka mellan er. it wont..
gör som alla andra, sup dej full o skaffa nån annan

alternativ 2: bjud ut henne o se till att hon blir packad, har du tur får du iaf sätta på henne, det kan ju va kul det också har jag hört. sen kanske ni kan ha en sån relation istället :tummenupp

Last edited:
Alla svar är möjliga. Vi får kanske låta det gå ett tag och se vad som händer i verkligheten istället för att spekulera

KVINNOR DE É JÄVULENS PÅFUND!!!

.....o ändå så dras man till dem, man vill juh bara ha liksom. :va

Har för några månader sen blivit bränd efter 5 år tillsammans. Kändes/känns fortfarande tungt. Men man får gå vidare så gott de går.

TIPS!
Var mycket med dina kompisar :fyllisar , gör saker du tycker om :yoparty . Själv går jag bara o biter av dagarna fram till våren så man kan ställa på hojen igen! Och jag blir nästan glad av o tänka på att man slipper tjatet när man drar på sig stället. Och att man om de sena onsdagarna slipper ha dåligt samvete för att man är ute o börnar istället för att mysa i soffan, trots att hon säger att det är ok så vet man att hon lik förbannat sitter o surar....
Näe, ta du å tänk på allt positivt som händer när man e FRIHERRE!

Sen e de juh gott med en go flicka visst... :tuttar

Muskedunder skrev:
Alla svar är möjliga. Vi får kanske låta det gå ett tag och se vad som händer i verkligheten istället för att spekulera
Visst, men det är du och ingen annan som mår skit under tiden. Få det gjort istället.

EisernPferd skrev:
tror inte det, jag tror att hon mycket väl skulle kunna träffa nån imorron att bli tillsammans med. så funkar alla kvinnor. träffa inte henne mer, någonsin. det kommer du ångra. få inte för dej att det kommer funka mellan er. it wont..
gör som alla andra, sup dej full o skaffa nån annan

alternativ 2: bjud ut henne o se till att hon blir packad, har du tur får du iaf sätta på henne, det kan ju va kul det också har jag hört. sen kanske ni kan ha en sån relation istället :tummenupp

:hihi

Faktiskt riktigt vettigt inlägg med många sanningar!

urk, vet precis hur du känner dig... flickan min ville ta en paus, fick jag reda på på julafton... lagom kul... men men bara att hoppas att det är just en paus och inte en paus för evigt.... hoppas på att hon inser att det är vi två som ska vara tillsammans.

Muskedunder skrev:

Men du, som singel är iallafall jag intreserad av det mesta.
Så även om du ställer upp och lapar kissekatt så gör säkert flera det. Oroa dig inte för hennes skull, hon hittar säkert flera som dig.
Det är min erfarenhet iallfall.

Tobbe_N skrev:
urk, vet precis hur du känner dig... flickan min ville ta en paus, fick jag reda på på julafton... lagom kul... men men bara att hoppas att det är just en paus och inte en paus för evigt.... hoppas på att hon inser att det är vi två som ska vara tillsammans.

Paus för mej är den feges sätt att göra slut, alternativt äta kakan osv.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025