Relationsproblem - Vad göra?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Du vann stort, hon förlorar större... :tummenupp . Lycka till med livet, det finns många goa å bra tjejer, i stort sätt överallt.

Muskedunder skrev:
Nu slipper jag äntligen den jävla suggan(ursäkta språket, men det är befogat). Hemskare människa med mörkare själ får man leta efter. Hon lurar en genom att vara gullig och fin, sen skjuter hon en i ryggen när man minst anar det. Skönt! Nu kan jag gå vidare med mitt liv, en erfarenhet bittrare. Tack för ert stöd! Nu kanske man äntligen kan få lite sinnesfrid!

Shit vilken tur du har som kom så lätt undan! Så var inte bitter! Du har klarat både liv, lem och ekonomi såvitt jag vet.

Min sambo hade för tio år sedan ett förhållande med en liknande personlighet. Så mycket skit som han råkade ut för pågrund av det förhållandet är snudd på osannolikt. Det finns så sjuka människor att det bara inte är sant.

Det trillar fortfarande in efteräkningar pga den människans manipulativa sätt... :gnissla Så "jävla suggor" finns det!
Men så finns vi andra tjejjer med både hjärna och hjärta... ;) Du hittar henne så småning om. :)

Du har kommit till insikt, och tro mig, detta gäller inte bara denna kvinna..

Jämför dessa två inlägg. Ett lysande exempel på hur skruvad hjärnan blir i sådana här situationer.

Bara att gratulera att du kom till insikt så pass fort.
Muskedunder skrev:
Och här är lösningen gott folk

Hon ville inte svara på mobilen, jag fick endast ett kyligt sms tillbaka där det stog: "Vill du nåt särskilt?"
Men på msn svarade hon. Hon sa helt enkelt att jag inte kändes rätt för henne(som om nån skulle göra det, hon har inte haft en relation som varat längre än två veckor som längst).
Jag svarade då att jag skiter i om vi inte kan vara tillsammans. Jag vill bara ha tillbaka henne som god vän. Vill inte ha den här kylan mellan oss.

Det gick ett par minuter sen pratade vi ungefär som vanligt, okrystat och varmt.
Det kändes som en sten föll av hjärtat, och jag fick lättare att andas.
Hon är en av mina bästa vänner jag någonsin haft. Och det kommer ta ett tag att acceptera detta. Men det känns ändå bättre i alla fall. Ska ge fan i att träffa henne på ett tag så man avvänjer sig. Ska nog faktiskt gå fram och prata med den där blondinen på gymmet som har smygspanat på mig nästa gång jag ser henne.
Och nu dessutom, den där tiden som jag hade tänkt att lägga på henne, den kan jag lägga på mig själv nu. Orkar nog gå till gymmet och börja igen efter en dryg veckas uppehåll.

Tack för erat stöd, det hjälper faktiskt lite att dela med sig
Jag står fortfarande i en mörk grop och stampar. Men nu har jag i varje fall fått tillbaka den som stog vid kanten och pratade med mig
Muskedunder skrev:
Ursäkta att börja älta den här tråden igen, men den har en rafflande fortsättning

Så här ligger det till

Jag bestämde mig för att ignorera henne. Och det gick bra, tills bilderna från kryssningen(som var anordnad av en klubb) lades upp på klubbens hemsida.
Vad ser jag då? Jo, henne liggandes till synes naken under ett täcke med nån jävla jeppe. Då kommenterade jag bilden med ungefär "Jaha, det var ju en fantastiskt trevlig bild". Hon hade kommenterat den med "Ooooops, hahahaha".
Nu började jag inse att den här bruden är allvarligt rubbad i skallen. Så jag konsulterade hennes två närmsta vänner(förutom hennes bästis), som är fruktansvärt trötta på henne. Vi diskuterade om att detta var hur jävla skabbigt gjort som helst av henne. Dom har nämnt tidigare att hon är fruktansvärt egoistisk och skyller ifrån sina fel på andra, hon gör helt enkelt inte fel, och ber aldrig om ursäkt.
Nu framgick det även att hon tydligen är exakt lika lös som skruvarna i hennes huvud. Värsta slampan tydligen.

Därefter fick jag ett meddelande där hon skrev att jag inte ska lägga mig i vad hon gör blabla..
Jag svarade då nästan ordagrant(rekonstruerar):
"Men snälla.. Som om jag skulle vilja ha med dig att göra!
Tror du att nån kommer stå kvar vid din sida så som du håller på?
Du stöter bort dina egna vänner med ditt ego, behandlar andra människor som SKIT, och för att inte tala om alla killar du spontant ligger med.
Har du dubbla personligheter på allvar?
Nej, du kan svara när du lärt dig be om ursäkt, kan erkänna dina misstag, och vill ändra dig på allvar. Tills dess, don't bother"

Läste inte svaret jag fick så noga, men det var ett patetiskt meddelande om att det var mitt fel ungefär, och att hon minsann inte var ego, och det var inget fel på henne blabla. Nej det är nog mig det är fel på, som gränsfall har en lysande gloria svävande över huvudet.

Hon är i varje fall borttagna ut alla kontaktlistor, telefonböcker, alla foton. Ja, allting. Och jag saknar henne inte, tänker jag på henne finns endast rent hat. Nu slipper jag äntligen den jävla suggan(ursäkta språket, men det är befogat). Hemskare människa med mörkare själ får man leta efter. Hon lurar en genom att vara gullig och fin, sen skjuter hon en i ryggen när man minst anar det. Skönt! Nu kan jag gå vidare med mitt liv, en erfarenhet bittrare. Tack för ert stöd! Nu kanske man äntligen kan få lite sinnesfrid!

Edit: Måste tillägga att jag blev förvånad över vilken respons man fick här

:krama :tummenupp
Skönt att höra att DU tar avstånd från henne. Det är det enda som fungerar..men man måste komma till den slutsatsen SJÄLV. Vi kan bara peppa dig att hålla huvudet högt (fast det verkar du klara hur bra som helst :tummenupp). När du sen slutar vara arg så är du helt fri från henne. Även det måste ta sin tid.
Stor kram

Last edited by a moderator:
Efter att nästan orkat igenom ytterligare en tråd med en stackars karl som sliter med relationer här på SH så undrar jag en sak.
Borde inte folk lägga en del av pengarna för en bankörning på en kurs om livet??
Viktiga teman kan vara:
"Så här fungerar människor, inkl. tjejer."
"Så här vårdar man en relation", inkl underkursen "är denna relationen bra för mig eller inte?".
"Ditt eget ansvar för ditt liv"
och
"Avancerat martyrskap" med "Eftersom jag tycker om henne måste hon vara ihop med mig"
:mattias
Vi får ju inte glömma alla briljanta råd om "ignorera henne", "förändra dig inte en tum" (Fast denna sista kanske kan passa in i hur man vårdar en relation??), "det är bara hennes fel" eller "stöt på någon annan tjej".

Inget personligt till trådskaparen men herre Jesus. Detta är livet!!! Det finns inga garantier i en relation och det finns ingen som sagt att detta skal vara enkelt. E du inte bra nog för henne så drar hon! Och om hon nu inte är bra nog för dig så borde du kanske tagit reda på det tidigare och själv dratt. Jag tycker det är löjligt att snacka skit om en tjej efteråt då vi väl knappast var tvingade att gå in i relationen. :fatta!
Det enda gemensamma i mina tidigare förhållande har ju varit...JAG! Så då får jag kanske lära mig av mina misstag och inte klaga på partnern hela tiden.

bonny skrev:
Efter att nästan orkat igenom ytterligare en tråd med en stackars karl som sliter med relationer här på SH så undrar jag en sak.
Borde inte folk lägga en del av pengarna för en bankörning på en kurs om livet??
Viktiga teman kan vara:
"Så här vårdar man en relation", inkl underkursen "är denna relationen bra för mig eller inte?".
och
"Avancerat martyrskap" med "Eftersom jag tycker om henne måste hon vara ihop med mig"
Vi får ju inte glömma alla briljanta råd om "ignorera henne", "förändra dig inte en tum" (Fast denna sista kanske kan passa in i hur man vårdar en relation??), "det är bara hennes fel" eller "stöt på någon annan tjej".

Inget personligt till trådskaparen men herre Jesus. Detta är livet!!! Det finns inga garantier i en relation och det finns ingen som sagt att detta skal vara enkelt. E du inte bra nog för henne så drar hon! Och om hon nu inte är bra nog för dig så borde du kanske tagit reda på det tidigare och själv dratt. Jag tycker det är löjligt att snacka skit om en tjej efteråt då vi väl knappast var tvingade att gå in i relationen. :fatta!
Det enda gemensamma i mina tidigare förhållande har ju varit...JAG! Så då får jag kanske lära mig av mina misstag och inte klaga på partnern hela tiden.
kan inte annat än jubla över detta inlägg, även om det indirekt pekar att litet finger på mig..
Kanon, håller du kursen eller..

R2 skrev:
kan inte annat än jubla över detta inlägg, även om det indirekt pekar att litet finger på mig..
Kanon, håller du kursen eller..
OM jag nu har lärt mig av mina misstag, och detta vågar jag inte slå vad om, så blir den lång....

Förresten: enligt min flickvän har jag mer att lära!
Lycka till i framtidne, trots allt! :pannkyss

Till Markus: Tack, jag rodnar! :rodnar

Last edited:
bonny skrev:
Viktiga teman kan vara:
och

Oj, du har retat dig ett bra tag på dessa trådar va? :brinnerup

Visst har du en poäng i det du skriver, men vadå det är ju OT forum och vill man ventilera eller fråga hur andra hade gjort så är det väl inget att gnälla om? Hade folk vetat hur vissa är innan de går in i en realtion hade inga såna här trådar funnits, eller hur? Sen är det skillnad på att snacka skit och berätta sanningen.

forts på förra talare ...och dessutom har den här brewden visat sig vara komplett sinnessjuk. Jag kan lätt förstå att det är svårt att se det speciella för utomstående, eftersom ingen av er faktiskt var med om själva händelsen och fick bevittna hur denna galna människa tycks tänka. Tro mig, detta var en säregen händelse som ingen normal människa kan åstadkomma. Inget betyder någonting för henne, utom sig själv. Och det är så hundraprocentigt sant som det är sagt. Jag såg inte felen innan, för att hon lyckades dölja det så pass bra. Den ENDA tendensen till detta, är att hon berättade att det fanns nån kille i hennes skola som var galen i henne, tänkte fria i skolans intercomsystem och allt var det nu var. Och så fanns det nån till. Hon suckade åt dessa och tyckte dom var jobbiga och tragiska. Kom att tänka på det att hon bergis flirtat med dessa och sedan dumpat, folk blir inte lyriska av bara åsynen.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...