Relationsproblem - Vad göra?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
hum... fick du reda på varför hon inte va redo?

om du inte fick nån anledning så kan ja lova dig att det är det klassiska, att hon är rädd att hon kommer bli sårad, hon har säkert nån erfarenhet bakom sig där hon blivit sårad av nån kille å har då svårt att lita på killar. har hört den visan.. visa henne att hon kan lita på dig, att du inte sviker, ge det tid, köp en gullig julklapp till henne... :tummenupp

EDIT: http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=999501&page=1&countrs=0&size=8&method=varu&varu=nallar

Last edited:
Muskedunder skrev:
Tack för stödet. Det känns verkligen pissigt. Hon har varit som en lysande punkt i min sunkiga tillvaro. Har nu ingen att vända mig till. Inga intressen som kan utövas. Inga pengar.

Jag står ensam i en mörk grop och fryser, och har ingen eller ingenting som kan hjälpa mig upp

Tjejer kan lukta sig till sånt här........ Begrav det djupt........

Ingen kontakt, hon ska ta det steget inte du..
Hon väntade sig mer från dig när hon sov över, du visade dig inte man nog, så att säga...
Face it, du måste bli man i hennes ögon igen..
Om du har några fler tjejer på G eller som vänner, visa dig med dom, om hon ser er, säg hej typ, inte mer...

Sorry grabben men allt som har med kvinnor att göra är ett spel..
Tyvärr men så är det...

Har känt smärtan själv för många gånger men inte en gång till...
Se dom som leksaker, easy come, easy go, typ..
Det enda rådet jag kan ge tyvärr...

Blå R1 skrev:
Tjejer kan lukta sig till sånt här........ Begrav det djupt........

Ingen kontakt, hon ska ta det steget inte du..
Hon väntade sig mer från dig när hon sov över, du visade dig inte man nog, så att säga...
Face it, du måste bli man i hennes ögon igen..
Om du har några fler tjejer på G eller som vänner, visa dig med dom, om hon ser er, säg hej typ, inte mer...

Sorry grabben men allt som har med kvinnor att göra är ett spel..
Tyvärr men så är det...

Har känt smärtan själv för många gånger men inte en gång till...
Se dom som leksaker, easy come, easy go, typ..
Det enda rådet jag kan ge tyvärr...

Det är sånna som du som ställer till det för oss andra, du har inte funderat på att även tjejer har kännslor å blir sårade om vi "leker" med dom?

Utåt sett är jag en mycket glad människa. Så har det alltid varit. Jag har varit deprimerad som alla andra vid tillfällen då och då men ingen har haft en aning förrän jag sagt det rakt ut.
Hennes kompisar säger det också, att hon är rädd för relationer.
Jag ska ringa i morgon och tala om för henne hur jag känner och att jag finns här för henne, men kan hon inte besvara mina känslor så fortsätter jag mitt liv och lägger allt bakom mig.

Det är tråkigt, eftersom jag nu säkert kommer ha ännu värre relationsskräck än tidigare. Jag har faktiskt inga erfarenheter alls där ett förhållande gått bra. Sist så var det en brud i min fotogrupp. Henne blev jag bestulen på mitt framför näsan på mig av en annan kille i den gruppen. Men det var ett jävla tag sen. Han var karismatisk och rolig, och jag var gåtfull och tyst med långt, svart hår. Svårt val för henne. Men då bestämde jag mig i alla fall för att vara singel och gilla det. Och det har faktiskt funkat utmärkt fram tills nu

Muskedunder skrev:
Han var karismatisk och rolig, och jag var gåtfull och tyst med långt, svart hår. Svårt val för henne.

Där har du nog svaret tyvärr. Men så är det. Tjejen vill ha kul, inte känna sig som en sorts terapi-pryl för att du ska känna dig glad. Du ska vara glad från början, ha en personlighet som lockar och hon känner kompletterar henne...

Hon vill bli omhändertagen och ompysslad. Inte tvärtom...

Swedie skrev:
Där har du nog svaret tyvärr. Men så är det. Tjejen vill ha kul, inte känna sig som en sorts terapi-pryl för att du ska känna dig glad. Du ska vara glad från början, ha en personlighet som lockar och hon känner kompletterar henne...

Hon vill bli omhändertagen och ompysslad. Inte tvärtom...
Nämen det jag skrev där handlade om en helt annan brud för länge sen. Nu är jag totalt tvärtom

Muskedunder skrev:
Nämen det jag skrev där handlade om en helt annan brud för länge sen. Nu är jag totalt tvärtom

:tummenupp för dig kompis, du grejar det.. du har varit singel hur länge? pallar du nån månad eller två till i väntan på den här tjejen? klart att du gör, har du känslor för henne så kan du vänta, dom försvinner inte. Ge henne den tid hon behöver.

å jo, en sak till, God Jul.

Och här är lösningen gott folk

Hon ville inte svara på mobilen, jag fick endast ett kyligt sms tillbaka där det stog: "Vill du nåt särskilt?"
Men på msn svarade hon. Hon sa helt enkelt att jag inte kändes rätt för henne(som om nån skulle göra det, hon har inte haft en relation som varat längre än två veckor som längst).
Jag svarade då att jag skiter i om vi inte kan vara tillsammans. Jag vill bara ha tillbaka henne som god vän. Vill inte ha den här kylan mellan oss.

Det gick ett par minuter sen pratade vi ungefär som vanligt, okrystat och varmt.
Det kändes som en sten föll av hjärtat, och jag fick lättare att andas.
Hon är en av mina bästa vänner jag någonsin haft. Och det kommer ta ett tag att acceptera detta. Men det känns ändå bättre i alla fall. Ska ge fan i att träffa henne på ett tag så man avvänjer sig. Ska nog faktiskt gå fram och prata med den där blondinen på gymmet som har smygspanat på mig nästa gång jag ser henne.
Och nu dessutom, den där tiden som jag hade tänkt att lägga på henne, den kan jag lägga på mig själv nu. Orkar nog gå till gymmet och börja igen efter en dryg veckas uppehåll.

Tack för erat stöd, det hjälper faktiskt lite att dela med sig
Jag står fortfarande i en mörk grop och stampar. Men nu har jag i varje fall fått tillbaka den som stog vid kanten och pratade med mig

Last edited:
Det är mer än vad en annan(jag) klarar.
Kan inte nån som är kunnig inom ämnet lägga ut en flirt-faq?
Så vi(jag) som inte vet lär sig fallgropar och guldklimpar?

sEiKo skrev:
Det är mer än vad en annan(jag) klarar.
Kan inte nån som är kunnig inom ämnet lägga ut en flirt-faq?
Så vi(jag) som inte vet lär sig fallgropar och guldklimpar?
Jag luktar en "Dating for dummies". :) Jag är lätt med på den, behöver all hjälp som kan fås. :)

Peccus skrev:
Jag luktar en "Dating for dummies". :) Jag är lätt med på den, behöver all hjälp som kan fås. :)
Det känns iallafall som det när man har får hög misslyckandefaktor på sina förhållanden och för länge(4år i mitt fall) mellan förhållandena.
Kevlarsjäl numera och det är inte mycket jag kan göra åt det..

Egentligen vill man väl bara ha ett förhållande för att man ska känna sig omtyckt. Men jag tycker att många förhållanden verka ha såna problem så det knappast är värt det. Polare är så himla mycket bättre. Om du dessutom kan få till det så ni har sex så är väl det perfa. Men du måste då oxå vara berädd på att hon kan ha sex med andra och det är ju klart att det kan vara svårt men klarar du det utan att gå omkring ständigt sårad så är du bra.
Klart att det kan leda till en del grubblerier och kanske några sömnlösa nätter för dig men det spelar ingen roll. Grubblerierna har du ju iaf.

Och du tjejer är bra märkliga och det blir bara värre om man försöker förstå dom. "Hennes förlust!!!" brukar vara mitt mantar =)

Peccus skrev:
Sign me up!...
Kan dra min historia me då da!
Träffade en tjej för ca 4 år sedan vi lyckades bli tillsammans, flyttade ihop efter ca 1 år bodde ihop i ca 2 år. Då fick vi för oss att skaffa en ny lägenhet, sagt och gjort hitta en lya som vi slog till på köpte en massa nya möbler osv... det gick ett par månader sen kröp det fram att hon visst hade hittat sig en annan kille och det var tydligen inte första gången heller! Vad göra? jo först jag gick på dass och spydde??? sen åkte jag till jobbet och var där i 2 dagar... sen åkte jag hem utan att hon var där satte en skiftnyckel på låset men efter ca 2 veckor så tänkte jag att nähe nu måste vi ta tag i saken så jag ringde upp henne och han var jätte lessen o grät osv så jag mitt DUMMA nöt förlät och försökte leva vidare ihop med henne. Efter ytterligare ca 1 månad dåligt förhållande så kände jag att det absolut inte funkade, Vi var ute på krogen en lördag så står jag vid baren och VÄRLDENS snyggaste brunett börjar flirta lite med mig och jag verkligen blev glad :) så det var ju bara att flirta tebax! sagt och gjort och det gick bra! gick en sväng till min dåvarande sambo att nu oorkar jag inte mer jag skiter i dig! Gick hem med brunetten hade väldigt MYYYYSSSSIIIIGGT (läs inte sex!!!) hur eller hur så gick det bra ett tag men så klantade jag till det oxo men det är en helt annan historia.! så det där med dating for dummies e jag nog i starkt behov av!

Tack för att ni orkat läsa min skit!

Muskedunder skrev:
Och här är lösningen gott folk

Kanon att det löste sig hyfsat till slut.
Jag kände verkligen igen mig i din berättelse då jag varit med om typ samma sak. I mitt fall hade jag och hon jättemysigt och var kanonkompisar och när det började bli allvarligt ville hon inte. Hennes mamma hade nyligen gått bort och hon ville inleda nått seriöst. Vad hon gjorde var att åka hem över sommaren (hon bor i gbg, jag i skövde) och bli ihop med en annan kille. Det finns ingen värre känsla än när man älskar och hatar någon samtidigt. :huvet

Det förhållandet tog snabbt slut och när vi sen sågs på hösten igen ville hon att vi fortfarande skulle vara kompisar, vilket jag kände att det skulle jag aldrig klara av efter det som hänt.
Jag hade berättat för henne vad jag kände och jag vet att hon kände likadant. Hon fick välja; antingen fick det bli vi två eller så skulle vi inte ses alls. Hur det gick är en annan historia.

Min poäng är att jag tycker att Muskedunder är otroligt stark som orkar "bara" vara hennes kompis trots sina känslor. Något en annan aldrig skulle klara av men som ibland är den bästa lösningen.

//AnKa

J_Park skrev:
Min poäng är att jag tycker att Muskedunder är otroligt stark som orkar "bara" vara hennes kompis trots sina känslor. Något en annan aldrig skulle klara av men som ibland är den bästa lösningen.

//AnKa

Tack. Det är ingen dans på rosor. Jag kommer väl dö inombords varje gång hon ens tittar på någon annan. Men att inte ens ha henne i mitt liv, det är inte ens tänkbart. Jag har faktiskt fått i mig en hel måltid idag, det går trögt men maten stannar i alla fall kvar där den ska vara

Muskedunder skrev:
Tack. Det är ingen dans på rosor. Jag kommer väl dö inombords varje gång hon ens tittar på någon annan. Men att inte ens ha henne i mitt liv, det är inte ens tänkbart. Jag har faktiskt fått i mig en hel måltid idag, det går trögt men maten stannar i alla fall kvar där den ska vara

Jättekul att du mår bättre :). Jag var i samma situation för några år sen: Första kärleken, livet lekte och jag hade aldrig känt så för någon innan. Detta höll sig ca 6 månader sen sket det sig, hon var otrogen och jag hamnade där du var för nån dag sen. Hon var jätteledsen såklart och denna killen hon träffade såg ingen av oss röken av igen. Han var med andra ord inget problem längre men hon ville iaf göra slut.

Vill inte verka elak nu men jag fortsatte att umgås med henne just för jag iaf skulle få vara med henne överhuvud taget. Under denna perioden (ca 3 mån) när vi umgicks med varandra, men hon dateade andra var nästan värre än vad det var när hon gjorde slut. Tack vare det här har jag varit rädd för att bli kär i nästan 5 år.

Vill inte skrämma dig men känner du att det inte funkar att umgås med henne så försök att klippa med en gång istället för att dra ut på det (som jag gjorde). Har nu äntligen fått tillbaka ett kärlekssug och inser att detta är smällar man får ta här i livet. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=104822

Jag hoppas det löser sig för dig men känner du att det inte funkar att umgås med henne så kan du ju tänka på hur det blev för mig :)

Last edited:
Muskedunder skrev:
Vänta lite här nu. Vänner? Hon har varit kall och ointresserad, och du har mått skit. Då händer följande, och detta är ett klassiskt händelseförlopp:

I panik ringer du och undrar varför hon är så kall, hon svarar kryptiskt, bara för att överhuvudtaget få ha henne kvar i ditt liv föreslår du att ni kan vara vänner iallafall. Det är då väldigt lätt för henne att gå med på detta, eftersom det dövar hennes dåliga samvete. Du får bekräftelse, allt känns helt plötsligt mycket bättre. DETTA KOMMER ATT GÅ ÅT HELVETE! Varför? Tänk efter! Du mådde bättre endast för att du efter att ha varit nere på botten helt plötsligt pratar med henne igen. Efter några dagar kommer hon sluta svara på sina SMS och samtal, och du, som innerst inne vill vara tillsammans med tjejen, går rakt ned i botten igen.
Det går ALDRIG att vara kompis med någon man har känslor för. När hon träffar en ny kille, och det kommer hon att göra, ska du följa med som tredje hjul på middagar/bio/fika/whatever? Hon kommer lägga dig helt åt sidan då, kommer inte att acceptera att det ringer ett ex helt plötsligt. Framförallt kommer inte hennes nye kille acceptera detta (helt naturligt, om du tänker efter).

Dumpa stenhårt; svara ALDRIG i telefon/på SMS, se till att du inte är på ställen hon brukar vara på, undvik hennes kompisar. Det är enda sättet. Du gör dig olycklig som du håller på nu, för du kan inte tänka klart.
Och som R2 sa, blir det värre, sök hjälp. Inget att skämmas för.

Last edited:
valmers skrev:
Vänta lite här nu. Vänner? Hon har varit kall och ointresserad, och du har mått skit. Då händer följande, och detta är ett klassiskt händelseförlopp:

I panik ringer du och undrar varför hon är så kall, hon svarar kryptiskt, bara för att överhuvudtaget få ha henne kvar i ditt liv föreslår du att ni kan vara vänner iallafall. Det är då väldigt lätt för henne att gå med på detta, eftersom det dövar hennes dåliga samvete. Du får bekräftelse, allt känns helt plötsligt mycket bättre. DETTA KOMMER ATT GÅ ÅT HELVETE! Varför? Tänk efter! Du mådde bättre endast för att du efter att ha varit nere på botten helt plötsligt pratar med henne igen. Efter några dagar kommer hon sluta svara på sina SMS och samtal, och du, som innerst inne vill vara tillsammans med tjejen, går rakt ned i botten igen.
Det går ALDRIG att vara kompis med någon man har känslor för. När hon träffar en ny kille, och det kommer hon att göra, ska du följa med som tredje hjul på middagar/bio/fika/whatever? Hon kommer lägga dig helt åt sidan då, kommer inte att acceptera att det ringer ett ex helt plötsligt. Framförallt kommer inte hennes nye kille acceptera detta (helt naturligt, om du tänker efter).

Dumpa stenhårt; svara ALDRIG i telefon/på SMS, se till att du inte är på ställen hon brukar vara på, undvik hennes kompisar. Det är enda sättet. Du gör dig olycklig som du håller på nu, för du kan inte tänka klart.
Och som R2 sa, blir det värre, sök hjälp. Inget att skämmas för.

Jag gör så om det känns nödvändigt. Det har inte gått lång tid än så jag vet inte vad som händer härnäst

Hej :)

Ville bara säga att jag hoppas det löser sig. Känn inte att du sitter i den där gropen ensam.. :pannkyss
Har läst tråden och blev glad att läsa att det kändes bättre och att du fick livsmodet tillbaka. Tror stenhårt på vad Valmers säger..av erfarenhet :( Men man blir starkare av erfarenhet :)
Stor Kram :pannkyss

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back