Betuttad i tjejkompis...vad göra?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Ska försöka ta det lite kort, får väl se hur det blir.

Har vart rädd för att bli kär sen jag blev fetdumpad av min första kärlek för ca 5 år sen.
Har en tjejkompis som jag känt i ca 8 år, umgåtts nån gång i veckan och ibland inte alls på en hel månad. Senaste månaden har vi umgåtts väldigt mycket med varandra och jag har för första gången på 5 år fått igång känslorna i kroppen igen. Jag vet dock att detta inte är nån tjej som jag vill bli kär i så jag tog tag i saker och ting och förklarade situationen för henne, hon kände inte på samma sätt för mig vilket jag var beredd på..no big deal.

Har nu gått ca 3 veckor sen jag pratade med henne om detta (umgås fortfarande nästan varje dag med varandra och har hur kul som helst tillsammans) och jag har hela tiden varit fullt medveten om att jag inte kan bli kär i denna tjejen pga av att vi är för olika och hon aldrig nånsin vart kär och lär inte bli det i mig heller.

Problemet kvarstår dock att känslorna inte riktigt vill släppa..känner i mig att jag inte är kär i tjejen samtidigt som jag tycker om henne på nåt konstigt sätt, detta går lite i vågor men jag är hela tiden medveten om att jag inte kan bli kär i henne på riktigt eftersom hon inte är nån "bra" tjej vad gäller förhållanden. Umgås vi inte på typ 3 dagar så försvinner känslorna markant.
Kan tillägga att jag gärna hade haft sex med henne men tror som sagt inte detta är nån bra idé eftersom jag då antagligen skulle börja utveckla starkare känslor för henne..skulle gräva min egen grav kan man säga, dock nyfiken på hur relationen skulle bli om vi hade sex. Jag är väldigt öppen av mig så jag kan ta det lite som en klackspark och skratta åt det..vetifan hur hon tänker.

Vill gärna fortsätta vara med henne för att se om känslorna kan försvinna helt så man kan umgås med henne på samma sätt som med grabbpolarna (aldrig haft nån sån tjejpolare innan). Samtidigt gillar jag att vara lite betuttad, saknat det nu i 5 år...

Vad ska jag göra? Fortsätta umgås med henne och se vad som händer? Eller klippa av helt i nån månad för att verkligen få bort känslorna? Fast om jag klipper av helt tappar vi ju den fina kompisgrejen vi har nu?

Detta blev ju allt annat än kort och jag vet inte riktigt varför jag skrev allt detta..känns som jag har ganska bra koll på läget själv, men har ni nåra tips eller liknande erfarenheter så ni gärna dela med er av dom :)

Tack o hej och God Jul :tomten

EDIT: Nu när jag läste detta såg jag ju lösningen själv..skaffa en annan tjej att vara kär i men fortfarande umgås med tjejpolaren kanske?

EDIT2: Innan du försöker ge mig tips efter att läst detta inlägg så läs sidan 3 först, då tråden har utvecklats litegrann :tummenupp

Last edited:
Pinky skrev:
...dock nyfiken på hur relationen skulle bli om vi hade sex. Jag är väldigt öppen av mig så jag kan ta det lite som en klackspark och skratta åt det..vetifan hur hon tänker.

Visa din pinky så får du reda på hur hon tänker.

Last edited:
Pinky skrev:
Ska försöka ta det lite kort, får väl se hur det blir.

Har vart rädd för att bli kär sen jag blev fetdumpad av min första kärlek för ca 5 år sen.

Längre än så behöver man ju inte läsa för att se att resten av brevet bara är urskuldanden och ett sätt att skydda dig själv från att "åka dit" igen.

Du är ju tokkär i tjejen, och mitt råd är att du frågar HENNE hur hon känner.

Dr.Bike skrev:
Längre än så behöver man ju inte läsa för att se att resten av brevet bara är urskuldanden och ett sätt att skydda dig själv från att "åka dit" igen.

Hmm alltså han skrev ju att han frågat henne......

Dr.Bike skrev:

Läs vidare, det har han redan gjort

Dr.Bike skrev:

Fattar vad du menar, har redan pratat ut med henne om detta och känslorna är inte besvarade..vilket jag hade på känn. Jag vet ju som sagt med mig att jag inte "kan" bli kär i denna typen av tjej...hon är lite av typen som hellre skaffar sig en KK och sen byter när det spricker. Inga förhållanden med andra ord.

Skulle vilja påstå att jag "tycker om henne" för att hon är tjejen jag umgås med mest nu..eller nåt :rolleyes:

Angående att visa min Pinky för henne så har väl även det kommit på tal..är som sagt öppen av mig och skämtar gärna om saker och ting. Hon vet mycket väl att jag inte skulle banga en natt i sängen...sen att inte hon vill är väl upp till henne men det är nog lika bra att låta bli ändå :huvet

Last edited:
Klipp dig å skaffa ett jobb. alt. om du redan har ett jobb klipp dig och begär löneökt.

eller, så fortsätter du som tidigare, å helt enkelt ser vad som händer...
det är ju jul nu, köp henne en fin klapp å se vad hon säger. :tummenupp

Fluxir skrev:
Klipp dig å skaffa ett jobb. alt. om du redan har ett jobb klipp dig och begär löneökt.

eller, så fortsätter du som tidigare, å helt enkelt ser vad som händer...
det är ju jul nu, köp henne en fin klapp å se vad hon säger. :tummenupp

Sa nyligen upp mig..nyklippt och nyfärgad i håret e jag redan (hon är frisör :gnissla ). Lite inne på julklapp och ta nåt kul skämt av KtmJacke :Bugar

Mitt råd; Bry dig inte.

Fortsätt umgås, blir du kär så blir du, med risken att förstöra den fina vänskapen men samtidigt med risken (risk? :hihi ) att få en flickvän.

Så hade jag gjort.

Visar hon tydligt att hon inte är intresserad så gå tillbaka till vänskapen.
Men drömma, det kan man alltid göra.

ah fö faen. slå bort de där om du vill ha kvar hon som polare :smasha ni verka ju funka bra som de är oså..varför ev förstöra en vänskap?..
tjejer finns de mer av..de e ju bara du själv som måste öppna upp dig då du säger det e svårt.
gör du det hittar du garanterat nån annan som du komma bli kär i. :tummenupp

Är inte känslorna besvarade så lägg ned omedelbart. Risken är att du förstör er vänskap. Ragga lite på nån annan istället, gärna när hon är med. Är hon verkligen bara kompis med dig så blir hon inte svartsjuk.........

Det är alldeles för lätt att bli förtjust i någon fast man redan är sorterad i kompisfacket för gott :huvet :gnissla

Jag har svårt (i mitt fall) att träffa någon som jag är kär i och sen tro att man skall vara nöjd med det och köra på som vänner. Min erfarenhet är att du får välja, antingen så tror/vet du att du fixar det annars är det bara klippa banden tillsvidare. Helt beroende på hur djupt kär du är i denna person.

Fråga dig själv hur det skulle kännas när hon träffar nån och sen berättar hur kär hon är i honom? Skulle det vara okej? Vill du höra det? Vill du se det?

Gör dig själv en tjänst, backa innan det är försent och det börjar göra ont på riktigt istället.

Det är inte det man vill höra men "There´s plenty more fish in the sea.."

Vaffan, har du gått och kärat ner dig i Stenberg? :hihi

Edit: Har inget bra tips på hur du ska lösa't dock. Hoppas det går smärtfritt och relaterar i nåt gött. Gud Jol.

Pinky skrev:
Fattar vad du menar, har redan pratat ut med henne om detta och känslorna är inte besvarade..vilket jag hade på känn. Jag vet ju som sagt med mig att jag inte "kan" bli kär i denna typen av tjej...vill inte kalla henne bitchig men hon är typen som hellre skaffar sig en KK och sen byter efter nåra veckor. Inga förhållanden med andra ord.

Skulle vilja påstå att jag "tycker om henne" för att hon är tjejen jag umgås mest med nu..eller nåt :rolleyes:

Angående att visa min Pinky för henne så har väl även det kommit på tal..är som sagt öppen av mig och skämtar gärna om saker och ting. Hon vet mycket väl att jag inte skulle banga en natt i sängen...sen varför hon inte vill är svårt att få ur henne :huvet

alltså, jag är väl jävligt gammalmodig men jag tror inte du i längden kan gå runt och vara "betuttad" (är inte säker vad det är egentligen...på mig låter du inte kär) i en bra kompis, det låter emotionellt väldigt påfrestande. Du får välja. Om du är klar över vad du känner för henne (på mig låter du lite vankelmodig) så ska du säga det. Om hon inte känner samma sak så kanske du borde umgås mindre med henne, för din egen sinnesfrids skull, istället för att lägga energi på att klura ut varför hon inte har samma känslor eller vill dela säng med dig. Hon borde väl också tycka att dina känslor är en viss belastning för er vänskap eller? Jag skulle iaf inte tycka det var något plus om jag hade en tjejpolare som jag visste gick omkring och var småsugen...det hör liksom inte till paketet.

955i skrev:
Det är alldeles för lätt att bli förtjust i någon fast man redan är sorterad i kompisfacket för gott :huvet :gnissla

Jag har svårt (i mitt fall) att träffa någon som jag är kär i och sen tro att man skall vara nöjd med det och köra på som vänner. Min erfarenhet är att du får välja, antingen så tror/vet du att du fixar det annars är det bara klippa banden tillsvidare. Helt beroende på hur djupt kär du är i denna person.

Fråga dig själv hur det skulle kännas när hon träffar nån och sen berättar hur kär hon är i honom? Skulle det vara okej? Vill du höra det? Vill du se det?

Gör dig själv en tjänst, backa innan det är försent och det börjar göra ont på riktigt istället.

Det är inte det man vill höra men "There´s plenty more fish in the sea.."

Tackar för svaren :Bugar

För att svara lite på 955 kan jag säga att vi diskuterar hennes sexliv (rättare sagt jag frågar och hon svarar). Senast igår var hon på krogen och fick det nappet som jag vet att hon ville ha..trevlig kille, jag har tom festat med honom :kocko. Ingen romans mellan dom, bara sex. Det viktiga här är att jag känner inte för att :huvet när jag får reda på en sån här sak, just för att jag inte är kär i henne. Däremot tycker jag om henne, detta kan ju bero på att jag aldrig umgåtts så här mycket med en tjejkompis tidigare.

Har inte träffat henne på 2 dar nu och kommer inte göra det förrän på annandag jul eller nåt. Jag tänkte nu låta bli att prata med henne på nästan 1 vecka för att se vad som händer (känslorna försvinner ju som sagt för varje dag jag inte umgås med henne). Nu blev det ju dock som så att hon ringde mig igår och sa att hon saknade mig och tyckte det kändes tomt när vi inte umgicks med varandra på 2 dar...va faan, inte undra på att det blir svårt att släppa taget när hon säger så (hon säger ju så som kompis dock till skillnad mot mig) :).

Fortsätt med era trevliga tips :tummenupp

EDIT: Nej Hållundan, det är inte Stenberg :D

Last edited:
Hon verkar ha glömt bort/låtsas som om inget efter det du sa till henne.

Jag hade iallafall satsat hårt, allt eller inget, the big shot. Försök en gång till, fast gör ditt bästa så att hon ser att du menar allvar. Ställ ett ultimatum, säg att du inte kan vara hennes vän. Säg att du vill satsa på ett förhållande istället.

Blir det inget där hade jag inte kunnat vara hennes vän iallafall.

:gnissla

Last edited:
fazerfun skrev:
Om du är klar över vad du känner för henne (på mig låter du lite vankelmodig) så ska du säga det. Om hon inte känner samma sak så kanske du borde umgås mindre med henne, för din egen sinnesfrids skull, istället för att lägga energi på att klura ut varför hon inte har samma känslor eller vill dela säng med dig. Hon borde väl också tycka att dina känslor är en viss belastning för er vänskap eller? Jag skulle iaf inte tycka det var något plus om jag hade en tjejpolare som jag visste gick omkring och var småsugen...det hör liksom inte till paketet.

Hon känner som sagt inget för mig, hon tycker inte heller det är speciellt påfrestande att jag tycker om henne. Har sagt till henne att kärleken har släppt men att jag tycker om henne. Jag vet mycket väl att jag antagligen gör bäst i att ta en liten paus från henne men samtidigt vill jag hellre jobba bort känslorna och fortsätta umgås som kompisar. Har som sagt aldrig tidigare haft nån nära tjejkompis...eller så sitter jag här och ljuger för mig själv och hoppas på att hon ska bli kär i mig :rolleyes:.

Nästa problem då blir ju att jag aldrig skulle kunna lita på en tjej av den här typen om vi skulle vara tillsammans. Detta vet jag om, just därför jag försöker jobba bort känslorna...dom är svaga men finns där ändå. Var väl därför jag skapade denna tråden för att få lite tips så jag kan hitta mig själv så jag vet vad jag vill :)

Let her go free and if she comes back to you, then go for it!
And if she not come back to you, it was not ment to be!

Hoppas du finner lycka i vilket fall du än gör! :tummenupp
//Gumpa

Tjejkompisar brukar de flesta killar inte ha så många av, har man gått till sängs och inte blivit pojk/flickvän sedan så brukar man kunna kyssa den vänskapen goodbye... träffar man sedan någon annan och har kvar sin gamla sängkompis som kompis så brukar det sällan resultera i annat än gräl och hårda ord...

[AMATÖRFREUDMODE=ON]
Du har nuppat för lite på sistone grabben.

Du vill ha en tjej och hon är en tjej som du är mycket nära vilket gör att ditt undermedvetna säger "me wanna hump" när du umgås med henne. Detta visar sig i att du känner dig lite varm inombords och blir lite småbetuttad i henne. Skulle du umgås på samma sätt med en annan tjej så skulle du nog känna likadant för henne också.

Eftersom att känslorna försvinner efter ett par dagar så är du inte dunderförälskad i henne. Då skulle hon ha varit allt du tänkte på, dag som natt.

Det finns nog en ganska överhängande risk att om ni skulle inleda ett förhållande eller tumla runt lite i sänghalmen så skulle det bara sluta som skit.

Glöm henne som att vara något annat än en kompis. Försök att träffa någon annan tjej antingen för att bränna lite kalorier under en natt av sängkammargymnastik eller kanske något närmare och långvarigare.
[AMATÖRFREUDMODE=OFF]

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...