Relationsproblem - Vad göra?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Såhär är det. Jag och en tjej har flirtat ett tag och på senaste tiden har det känts som det vuxit sig till ett förhållande. Natten till torsdag sov hon över brevid mig i min säng. Vi hade verkligen skitmysigt(nej, inte sex). Det märktes att hon tyckte om mig och jag är fullkomligt förlorad i henne. Första sanna förälskelsen(snart 20 år ung). Skjutsade henne till centralstation, där vi skildes som ett par, leendes. Timmar senare på kvällen fick jag veta att "hon inte var redo för en relation". Var tvungen att lägga mig ner när hon berättade. Det bara svartnade framför ögonen.

Då ska det vetas, att jag har från början till nutid i livet alltid varit rädd för relationer. Och hon har sagt att hon har samma problem.
Jag ska inte sticka under stolen med att jag var lätt skräckslagen att börja denna relation, men som man säger ska man konfrontera sina rädslor.
Ja, simsalabim så försvann skräcken och jag var bara lycklig.

Nu sitter jag här, utan styrka i musklerna och en tryckande, sjunkande känsla i bröstkorgen. Andas på som vanligt men känns som jag inte får tillräckligt med luft. Vad ska jag göra? Backa undan och ge henne andrum?
För att jag själv skulle få den där uppenbarelsen vad jag känner för henne behövdes det att bli stött på av några andra tjejer först, då insåg jag vad jag hade, och det var då rädslan försvann.

:(

Last edited:
Ja du...kan väl inte ge dig några vettiga råd alls tyvärr. Du är ju iaf inte ensam om det, och som tur är så finns det fler fiskar i havet (Jo...jag vet...en jävla klycha...men sann). Men till att börja med så är det väl bara att prata med henne, ge det lite tid...vill hon inte ändå...skit i det.

Tröstlåt: The streets - dry your eyes

Socrates skrev:
Ja du...kan väl inte ge dig några vettiga råd alls tyvärr. Du är ju iaf inte ensam om det, och som tur är så finns det fler fiskar i havet (Jo...jag vet...en jävla klycha...men sann). Men till att börja med så är det väl bara att prata med henne, ge det lite tid...vill hon inte ändå...skit i det.

Tröstlåt: The streets - dry your eyes

Jag förstår bara inte att det här händer. Det känns så otroligt fel att det INTE är hon och jag. Ond dröm.

Min tröst: Köra runt planlöst med bilen. Skulle även kunna pumpa järn på gymmet och arbeta på min projektbil. Det går tyvärr inte då jag knappt ens kan stå upp efter chocken

Last edited:
Later allfor bekant de dar, har rakat ut for det ett antal ganger sjalv...Inte redo for en relation=SKITSNACK :4skrika :4skrika !! nastan exakt samma situation for 4 manader sen, blev nog knackt kan jag beratta ! Tyckte jag fick mycket tips+stod har pa sporthoj :Bugar ... Sa jag beslot mej for att skita i henne fullstandigt och ga vidare med mitt liv, och tro det eller ej men det funkade, traffade en ny tjej ca 2 manader senare som jag nu e ihop med och har det sa otroligt bra med, kanns SUPERB med henne :kär ...
Sa som dom har sagt at mej, sorj rejalt, ga sen vidare hon e knappast vard dej ...
Lycka till hojbroder :)

Muskedunder skrev:
Jag förstår bara inte att det här händer. Det känns så otroligt fel att det INTE är hon och jag. Ond dröm.

Min tröst: Köra runt planlöst med bilen

Det här kommer låta helt okänsligt och kallt av mig.
Men shit happens.. Faktiskt är det så :3freak

Du anar inte. Jag vet faktiskt hur du känner dig. Som om någon bara dragit mattan under dina fötter och gett fan i vad som händer.

Det borde finnas en lag mot sånt här eller nåt.

Mitt tips: gråt ut så mycket du kan. Sen inser du efter ett tag att det kommer att bli bättre.

Faktiskt.

Grejen är ju att jag vet att hon är intresserad. Risken finns att jag skulle gjort samma sak som hon om jag inte hade fått den där "väckarklockan" så att säga. Jag förstår hennes tvist så att säga då jag har samma problem.
Men det hjälper ju inte mig. Uttrycket krossat hjärta har jag nu fått veta innebörden av på riktigt. Det känns faktiskt exakt som om hjärtat är trasigt. Det gör ont i bröstkorgen. Har haft liknande affärer men den här var riktigt seriös

Muskedunder skrev:
Grejen är ju att jag vet att hon är intresserad. Risken finns att jag skulle gjort samma sak som hon om jag inte hade fått den där "väckarklockan" så att säga. Jag förstår hennes tvist så att säga då jag har samma problem.
Men det hjälper ju inte mig. Uttrycket krossat hjärta har jag nu fått veta innebörden av på riktigt. Det känns faktiskt exakt som om hjärtat är trasigt. Det gör ont i bröstkorgen. Har haft liknande affärer men den här var riktigt seriös

Mm. Sen kommer du att bara börja gråta helt spontant med bara en tanke på tjejen i fråga. Och må relativt dåligt en tid. Helt värdelöst :(

Man borde inte få såra en annan person, kille som tjej. Det borde var mot lagen eller nåt.

Usch

Tur att jag är student och har lov då, för jag kommer ha svårt med sömnen framöver

Muskedunder skrev:
Tur att jag är student och har lov då, för jag kommer ha svårt med sömnen framöver

Mm. Ta dig en rejäl wirre så slocknar du sen. Kanske inte fungerar i längden, men när det är som värst. Då är det tametusan tillåtet.

Muskedunder skrev:

Prata med henne, berätta vad du känner och hur du mår, men att det är ok. Säg att du vill ha henne hos dig, men att du ger henne tid, vill hon ha dig så kommer hon, backa bara lite. Ligg inte på, men hör av dig lite oregelbundet under en vecka,14 dagar. Känner hon som du så kommer era samtal att utvecklas till en längtan.

Blir det inget resultat, då är det så att det inte är meningen att ni sak bli ett par.... :(

Bryt ihop, låt dig bli ledsen, det är helt naturligt.
Sen tar vi nya tag... :tummenupp

God hjul förresten... :tomten

som många sagt.. Släpp henne inte riktigt än..
Prata med henne först...
Låt det gå några dagar ta sen kontakten med henne o berätta..
SEN e de upp till henne.. vill hon dig något så tar hon kontakten.. INTE DU :tummenupp

Som några sagt tidigare: Ge det hela lite tid. Stressa inte. Det hon sagt om att hon inte är redo osv. stämmer säkert nu, men du ska absolut inte dra några förhastade slutsatser av detta och ge upp. Det är väldigt lätt att känna frustration för att man tycker allt går för sakta, men det gör det nästan aldrig.

Lycka till!! :tummenupp

"Stressa inte" Är lagom enkelt när man tänker på henne all vaken tid, och troligen all sovande också. Man vill bara ha henne hos sig, jämt. Jobbigt när man kärar ned sig i något så totalt som detta låter.

Lyckades själv med det i år och jag låg på alldeles för hårt. Slutade med att hon inte svarar på tfn/sms och ringde inte upp. Yay. Men det känns som att man plötsligt vaknar en dag och inser att det faktiskt inte funkar att jaga den man gillar bara för att få höra hennes röst. Har försökt tagit kontakt och behagar det inte henne att svara så är jag inte värd så mycket för henne, och då är det inget att gå vidare med.

Men jobbigt är det, känns bra dock att veta att man inte är helt ensam om att bli totalt upp över öronen i en tjej.

som sagt ,ge inte upp riktigt än, men försök samtidigt hålla dig lite distanserad, så gott det nu går, så du inte hoppas FÖR mycket.

jag träffade min drömkarl för lite mer än två år sen och allt var så himla rätt bortsett från att han var ihop med min barndomskompis(!!) och inte alls ville trilla i min "kan inte vi gå och fika nån dag"-fälla. jag suktade i flera månader, drömde om honom på nätterna och var lätt besatt. sen bestämde jag mig för att ge fan i honom och typ några dagar senare visade det sig att hans flickvän dumpat honom och då blev han helt plötsligt mer medgörlig. en vecka senare kom han hem till mig på mat och film och för att "hjälpa mig med min dator" ochsen dess så... nu är vi sambos... :)

så även om det går åt skogen med den här tjejen så kommer det nån ny som kommer göra dig jävligt glad. jag lovar. bli inte för bränd av detta nu, utan gråt som fan, försök prata och älta med nån du litar på tills inget mer finns att säga och kom sen tillbaka med nya friska tag.

det här är va jag tror. hon sov över o förväntade sej lite "gömma korven" det blev inget så hon blev sur o tycker nu att du är lite för mesig eller nåt, och ursäktar sej med att hon inte är redo för ett förhållande, hon kan även ha upptäckt nån obehaglig egenskap hos dej eller kanske inte tycker att du ser tillräckligt bra ut, vem vet. ibland försiggår det skumma grejer i skallen på :tuttar , det ända som är säkert är att det lönar sej inte att va snäll..

Vad är det det heter? alla har vi suttit i samma båt :huvet
Har nyss blivit singel efter ca 9-10 månader.

Allt var kanon.... sen som vanligt... tjejer har en grym förmåga att såra jävligt hårt.
Gråt ut, sen tar du nya tag..¨.. som sagt det finns fler av dem.

Tack för stödet. Det känns verkligen pissigt. Hon har varit som en lysande punkt i min sunkiga tillvaro. Har nu ingen att vända mig till. Inga intressen som kan utövas. Inga pengar.

Jag står ensam i en mörk grop och fryser, och har ingen eller ingenting som kan hjälpa mig upp

Muskedunder skrev:
Tack för stödet. Det känns verkligen pissigt. Hon har varit som en lysande punkt i min sunkiga tillvaro. Har nu ingen att vända mig till. Inga intressen som kan utövas. Inga pengar.

Jag står ensam i en mörk grop och fryser, och har ingen eller ingenting som kan hjälpa mig upp

Om jag ska vara taskig? Kanske det hon såg? Att utan henne vore du ingenting...

Swedie skrev:
Om jag ska vara taskig? Kanske det hon såg? Att utan henne vore du ingenting...
svårt att säga om det är så i just detta fallet.

Men swedie har en jävligt god point där, sånt där luktar sig tjejer till och det gillas inte!
Ge henne lite tid, fråga sen just det du inte vågar fråga..
svammlar hon då så skit i henne.

Börjar du må sämre än nu, sök hjälp.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back