Regplåt fram.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Helt plötsligt hade det inte vart värt att köra för fort, vilket hade resulterat i att hastighetsöverträdelsen hade minskat drastiskt!
Sänkt hastighet medför färre allvarliga olyckor samt ökar chansen att kunna förhindra en olycka.

Och fler kommer att välja att ta chansen och inte stanna för länsman...
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Ja, har för mig att det är bevisat att hårdare straff minskar inte antalet brott, motivationen att komma undan ökar troligen då mer står spel.

Stämmer bra.


F.Ö tycker jag Sir-väs har en mer realistisk syn på diskussionen med sina argument.
Sitta på S.h och gnälla över folk som kör på bakhjulet vid ett övergångställe kommer inte tillföra mycket. Är man redan så tappad att man slangar i hög fart, väldigt nära folk, ja då krävs det nog att man tacklar det problemet mycket tidigare.

Ex. körskola &/eller asfalterade fält där man får köra av sig.

Tycker jag ser att var & vartannat moppefucko köra 12:eek:r nu för tiden.
Mao kommer det bli mer vanligt i framtiden med mc åkare som behärskar bakhjulsåka. Både positivt och negativt då deras polare som kanske inte hade moppe köper sig en hoj och ska 12:a första dagen mitt inne i centrum.
 

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Nytt försök
Hoj
två hjul
Ökar man sedan beloppet på böterna:
5000:- för dold/saknar regskylt.
3000:- för 1 -> 10km/h
5000:- för 11 -> 20km/h
10000:- för 21 -> 32km/h
1000:- per km/h över 32/km
.

Vad skall man då ha för straff för mord eller kraftiga brott
Jag fick en kniv i magen för många år sen där han skrek att han
skulle döda mig Han fick 1000:- i böter
och ett skadestånd som jag aldrig fick

Det fortfarande så att det kanske är en tiotusendedels promille av alla
hastighetsöverträdelser som resulterar i en trafikolycka

I trafiken dör idag 400+ per år varje år så dör 4000 åldringar i hemmet av
fallskador och 8-10 tusen i vården av felbehandling
Så undrar var man skall lägga resurserna

Jag har väl vistats i trafiken i 35 år och jag tror nog att av typ hälften
( kvalificerad gissning ) av alla mc olyckor är mer eller mindre orsakade av
klantskallar med ratt och ingen hjärna

Sen har vi ju alla svarta BMW som kör som kompletta idioter
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ett väldans tjat om att köra för fort, kameror etc., vad ska dom göra åt det ökande antalet drogade förare i trafiken?, kameror lär ju inte bita på dom.

Eftersom "sporthojskollektivet" är så macho och tydligen inte kommer att ändra på sitt körsätt så kommer det att bli ni som finansierar polisen så att dom har större resurser att utföra hastighet, nykterhet samt drogkontroller efter våra vägar :tummenupp

Och fler kommer att välja att ta chansen och inte stanna för länsman...

Det är något som kan diskuteras!
För att slippa stå sitt kast blir du tvungen att:
1, köra ifrån polisen.
2, se till att polisen inte kan läsa av din regskylt iom att ägandeansvar gäller.

dvs att även chansen för att komma undan har minskat!
Polisen behöver inte stanna dig, utan kan välja att skicka ett fint inbetalningskort med posten till registrerad ägare :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Själva poängen med den här disskusionen är ju att OM vi som mc-kollektiv bara skärpte oss lite grann, sänkte farten åtminstone där vi syns, inte busar lika mycket, inte provocerar både svensson och länsman och kör ihjäl oss i lite färre antal... Då skulle vi inte ha ögonen på oss lika mycket, det skulle inte vara lika mycket snack om regplåtar, ägaransvar eller idiotiska förbud...

Men eftersom det fortfarande finns människor inom kollektivet som tycker att det är roligt att gräva kollektivets grav så är ju den här tråden egentligen meningslös, eller hur?

Sen kan vi snacka om vad vi vill, dom flesta Mc-olyckorna är singelolyckor, dvs inga svarta BMW i närheten. Den andra stora posten i statistiken är att MC och bil krockar...och i 90% av dom fallen befinner sig hojen på fel sida av vägen, kan mycket väl vara en svart BMW inblandad men det är iallafall idioten på hojen som är på fel sida...

Och i alla fall av olyckor, oavsett var idioten sitter eller vem som har rätt, så är det mc-föraren som förlorar...alltid...:huvet
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vad skall man då ha för straff för mord eller kraftiga brott?
Jag fick en kniv i magen för många år sen där han skrek att han
skulle döda mig. Han fick 1000:- i böter och ett skadestånd som jag aldrig fick

Det kallas för fängelse...

Det fortfarande så att det kanske är en tiotusendedels promille av alla
hastighetsöverträdelser som resulterar i en trafikolycka

Efter 35 år i trafiken så borde du prova att lägga dig i högsta tillåtna hastighet och se om trafiken omkring dig håller samma hastighet.
Högst troligt kommer du konstant att bli omkörd alt bilda en lång kö bakom dig.

I trafiken dör idag 400+ per år varje år så dör 4000 åldringar i hemmet av
fallskador och 8-10 tusen i vården av felbehandling
Så undrar var man skall lägga resurserna

Resurserna läggs där dom behövs!
Nu ligger det ett förslag som förhoppningsvis sänker hastigheten på motorcyklar. Men då gnälls det av motorcyklisterna samt att försök till bortförklaringar om att lägga tid/pengarna där samhället skulle ha bättre nytta av dom, som tex vården som tar mot motorcyklister som har kört i diket pga för hög hastighet...

Jag har väl vistats i trafiken i 35 år och jag tror nog att av typ hälften
( kvalificerad gissning ) av alla mc olyckor är mer eller mindre orsakade av
klantskallar med ratt och ingen hjärna

Detta kanske beror på att motorcyklistern skapat en trafiksituation som inte bilisten kan veta...eller ska bilister räkna med att motorcyklar håller dubbla hastigheten?

Sen har vi ju alla svarta BMW som kör som kompletta idioter

Har du en dålig dag idag eller???
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
"Detta kanske beror på att motorcyklistern skapat en trafiksituation som inte bilisten kan veta...eller ska bilister räkna med att motorcyklar håller dubbla hastigheten? "

Ser jag en mc så räknar iaf fall jag med att det går riktigt fort, vilket fler borde göra eftersom det nästan alltid går jävligt fort.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Vi Har ju haft regskylt fram, försvann väl i början på 70talet om jag inte minns fel! Vad är det då som gör att vi inte kan få det igen?
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Ungefär lika dumt som att det skulle vara ägarens fel om någon trillar i dennes pool och drunknar för att ägaren inte har täckt över den.
Det är ingen annan som har något där å göra, punkt.
Men precis så är det, har du inte täckt polen eller har staket med grind till den så blir du skyldig om någon trillar i o drunknar.

Lite dumt formulerat kanske men det var så jag menade.
Hänvisade helt enkelt till en annan korkad lag.

(går tillbaka och ändrar så vi slipper fler missförstånd)
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Jag funderar mer på hur man skall få tag i dessa fina "idol bilder"?
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Sätt en regskylt i fram så kan du säkert få en fin liten bild med faktura hemskickad :tummenupp
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
"Detta kanske beror på att motorcyklistern skapat en trafiksituation som inte bilisten kan veta...eller ska bilister räkna med att motorcyklar håller dubbla hastigheten? "

Ser jag en mc så räknar iaf fall jag med att det går riktigt fort, vilket fler borde göra eftersom det nästan alltid går jävligt fort.

Så du menar att medtrafikanter ska anpassa sig till de som bryter mot trafikreglerna, istället för att ta itu med dom som bryter mot trafikreglerna? :va
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Så du menar att medtrafikanter ska anpassa sig till de som bryter mot trafikreglerna, istället för att ta itu med dom som bryter mot trafikreglerna? :va

Enligt den mentalitet som vissa på det här forumet besitter så är det ju så. Vi kör ju hoj så vi har ju rättigheter att köra fortare än andra trafikanter. Då kan man stolt berätta för Sankte Per att man hade ju iallafall rätt, den där j-vla bilisten som måste ha sett mig, körde ju bara ut och jag höll ju 200 så jag hann inte stanna, dumma bilförare!!!:rolleyes:
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Själva poängen med den här disskusionen är ju att OM vi som mc-kollektiv bara skärpte oss lite grann, sänkte farten åtminstone där vi syns, inte busar lika mycket, inte provocerar både svensson och länsman och kör ihjäl oss i lite färre antal... Då skulle vi inte ha ögonen på oss lika mycket, det skulle inte vara lika mycket snack om regplåtar, ägaransvar eller idiotiska förbud...

Men eftersom det fortfarande finns människor inom kollektivet som tycker att det är roligt att gräva kollektivets grav så är ju den här tråden egentligen meningslös, eller hur?

Sen kan vi snacka om vad vi vill, dom flesta Mc-olyckorna är singelolyckor, dvs inga svarta BMW i närheten. Den andra stora posten i statistiken är att MC och bil krockar...och i 90% av dom fallen befinner sig hojen på fel sida av vägen, kan mycket väl vara en svart BMW inblandad men det är iallafall idioten på hojen som är på fel sida...

Och i alla fall av olyckor, oavsett var idioten sitter eller vem som har rätt, så är det mc-föraren som förlorar...alltid...:huvet

All heder. :yoparty

Det trista är bara att håller man lite normalt höjt tempo med en båge, så sticker man ut betydligt mycket mera än om man skulle göra samma-lika med en bil.

Det ligger en hel del avundsjuka och oförståelse i bakhuvudet på svenssons i allmänhet.

Jag kan dra på mig onda ögat med att rulla genom samhället hemma på Husabergarn', i gott och väl laglig fart...bara genom att finnas till - förmodligen beroende på att man har en uppfattning om att sådana otäcka "crossmotorcyklar" kör som svin på allmän väg, just på grund av att det faktiskt är en del ålbeten som envisas med att göra det (att min Husa är inreggad, försäkrad och har landsvägskittet på skiter de nog fullständigt i).

Med andra ord, kollektivet ses som en helhet, alla dras över en kam tills man bevisat att man inte är en ligist - så fungerar vi människor tyvärr.

/J
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Med andra ord, kollektivet ses som en helhet, alla dras över en kam tills man bevisat att man inte är en ligist - så fungerar vi människor tyvärr.

/J

Ja så är det tyvärr, det är därför det bara är vi som kollektiv som kan göra förändringar. Men så långe "ålbeten" beter sej så kommer vi att få nya "roliga" regler, höjda premier, lagar och förordningar och sedermera olika former av förbud. Detta innebär i slutänden att det bara är "ålbeten" kvar som kör hoj, dom skiter ju ändå i alla regler...

Kort sagt, jag måste bli ett ålbete så att åtminstone jag kan köra hoj i framtiden, så får ni övriga köra elbil eller nåt annat skoj...:tummenupp
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Jag tycker det är så skönt att se att det inte längre finns några problem med vänstersvängar eller prejande bilar.
att det jag upplever varje dag i trafiken (ja inte numera då hojen är ställd för vintern) bara är en dålig dröm.
Så jävla skönt att se att OM vi bara håller hastigheterna och inte slangar så har vi inga problem med att bli prejade ut i vajerräcken för det är ju bara korkat att tänka sådant.
Att idioter MEDVETET försöker få en att köra omkull med hojen inte är ett problem, jag trodde jag hade 3 sådana incidenter denna säsongen men fyfan vad skönt att det aldrig har hänt.
Att vägverket minsann inte alls tycker att motorcyklars säkerhet kan vi skita i och satsar på bilar istället. De har ju inte någonstans gått ut o sagt att det är så.
att de vita linjerna minsann inte är snorhala när det regnar.
Att rondellerna aldrig har spilld disel o annat skit i dem.
att de gånger en bil kört ut framför mig så har jag bara hallucinerat att jag sett ögonen på den som körde för jag menar hela bilen var ju en jävla gigantisk hallis. jag hade ju inte behövt bromsa ens.
att alla gånger man ringt till vägverket "hinder på väg" och anmält att du det är stenar större än min knutna näve på bulten och det behöver sopas, eller någon av de andra säkert 50 ställena man ringt o bett dem rensa bort farligheter och inte ett jävla skit händer samma skit ligger på samma ställe dagen efter och dagen efter osv att skräpet är bara min onda polare pär som släpar fram när vägverket har varit där och gjort sitt jobb.
BARA VI FÅR REGSKYLT FRAM SÅ LÖSER DET ALLA PROBLEM !
BARA VI HÅLLER HASTIGHETEN SÅ KAN INGET HÄNDA !
BARA VI INTE SLANGAR SÅ KOMMER INGEN ATT DÖ !
FYFAN VILKEN SKÖN UTOPI NI LEVER DÄR I NORR !
Jag skall fan flytta till Norrland, för där är det bara ens eget fel som gör att man dör.
och det kan jag ta.

Ärligt talat.
JA jag ser faktiskt vägverket som riktiga klantarschlen. Rakt av.
de gör alldeles för många idiotiska grejer för att jag skall se dem som något annat än ett överglorifierat samhall pile. visst finns det bra folk där med, men tyvärr finns det många puckon också.
Jag anser nog också att vi motorcyklister får bära hundhuvudet för saker o ting vi inte ens har med att göra.

om man istället från vägverkets sida skulle se till att göra något åt trafik miljön exempelvis ta bort idiotideerna med vajer räcken, fixa till färg som inte blir snorhal, ta bort stolpar osv, och nej jag menar inte att man måste ta bort alla brunslock men man behöver kanske inte bygga nya mitt i gatan.
om man tänker till lite ÄVEN på motorcyklar, när de bygger vägarna så slipper vi kanske en oförlåtande miljö, för vi är alla människor och skit händer och när det gör det, det är då det visar sig om vägverket gjort ett bra eller dåligt jobb med trafik miljön.

och till näst sist
SLUTA SÄGA ATT DET HANDLAR OM ATT RÄDDA LIV när det igentligen handlar om att ni inte vill ha en regel eller liknande.

och till sist
JA det är dumt att köra förbi på slangen och visa fingret framför kamerorna, (vore det inte roligare om någon av de där riktigt duktiga slangarna drar på sig en tomtedräkt och önskar god jul med en liten skylt istället ?)
det ÄR smartare att hålla sig under radarn, det är det nog ingen som säger emot. Kan det vara så att det finns en hel del frustration från motoryklisternas sida mot vägverket som utlöser beteendet ?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag skall fan flytta till Norrland, för där är det bara ens eget fel som gör att man dör.
och det kan jag ta.

Ärligt talat.
JA jag ser faktiskt vägverket som riktiga klantarschlen. Rakt av.
de gör alldeles för många idiotiska grejer för att jag skall se dem som något annat än ett överglorifierat samhall pile. visst finns det bra folk där med, men tyvärr finns det många puckon också.
Jag anser nog också att vi motorcyklister får bära hundhuvudet för saker o ting vi inte ens har med att göra.

om man istället från vägverkets sida skulle se till att göra något åt trafik miljön exempelvis ta bort idiotideerna med vajer räcken, fixa till färg som inte blir snorhal, ta bort stolpar osv, och nej jag menar inte att man måste ta bort alla brunslock men man behöver kanske inte bygga nya mitt i gatan.
om man tänker till lite ÄVEN på motorcyklar, när de bygger vägarna så slipper vi kanske en oförlåtande miljö, för vi är alla människor och skit händer och när det gör det, det är då det visar sig om vägverket gjort ett bra eller dåligt jobb med trafik miljön.

...plus mer text...

Nej jag vill inte ha hit en massa människor till Norrland, då blir det ju lika jävligt som för er nere i södern:tungan :)

Jag har kört hoj i snart 27 år, i hela sverige och även i andra länder, och jag kan ärligt talat inte komma ihåg ett enda tillbud av den sort du nämner med prejande bilar till exempel? Men jag kanske var så upptagen med att slanga så jag såg dom inte?:)

I hela ditt stycke från "Ärligt talat" till "vi motorcyklister får bära hundhuvudet för saker o ting vi inte ens har med att göra." så kan man byta plats på "Vägverket" och sätta in "Motorcyklister" Det är ju så dom ser på oss...:)
Det är människor som jobbar där, och dom styrs av ekonomi precis som resten av världen. Jag tänker inte försvara VV eftersom dom också gjort en massa tokiga saker och gör fortfarande, men så länge vi bikers inte sköter oss så skall vi inte gnälla. Vi motorcyklister har betett oss likadant sedan 50-talet, och kommer antagligen att göra det så länge det finns hojar, det är ju en del av våran image som "stentuffa bikers med attityd"... och så länge det är så så kommer vi som kollektiv att motarbetas, så enkelt är det.

Men, tack vare SMC:s idogna arbete så har Vägverket börjat lyssna. Högsta instans på VV har redan skrivit på ett 9-punkts program för att förbättra mc-miljön i trafiken. SMC har själva skapat "MC-Visionen" som är våran egen nollvision, den har blivit MYCKET uppskattad och omskriven inom hela EU:s trafikväsende. MC-Visionen kan du läsa i senaste numret av MC-Folket.
MC Visionen är det första steget till en Nationell MC-Strategi som Vägverket precis har börjat med. Hojåkarna är för första gången med på kartan och det är ett gigantiskt steg framåt mot en mc-vänligare trafiksituation.

Allt arbete som ligger till grund för detta har SMC gjort, SMC har lyckats få Vägverket och trafikutskotter, VTI med flera att tro på oss när vi säjer att vi kan dra vårat strå till stacken. Vägverket och regeringen ger oss motorcyklister en chans att visa att vi vill göra nånting åt situationen.

Det här innebär att det blir bättre, men för att det skall bli bestående så MÅSTE vi som kollektiv skärpa oss också, giva och taga. Det är därför det är såååå viktigt att vi också gör nånting, och gör vi nånting så kommer det att gagna alla...
...och det min vän kommer att rädda liv i förlängningen, sen att det kortsiktigt görs för att slippa fler regler må ju vara för flera av oss, men i förlängningen räddar det liv...

Ta på dej betraktartofflorna, kliv ut åt sidan och titta in på våran värld, så kommer du också att se att sammanhanget är mycket större än både du och jag kan föreställa oss...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag tycker det är så skönt att se att det inte längre finns några problem med vänstersvängar eller prejande bilar.
att det jag upplever varje dag i trafiken (ja inte numera då hojen är ställd för vintern) bara är en dålig dröm.
Så jävla skönt att se att OM vi bara håller hastigheterna och inte slangar så har vi inga problem med att bli prejade ut i vajerräcken för det är ju bara korkat att tänka sådant.
Att idioter MEDVETET försöker få en att köra omkull med hojen inte är ett problem, jag trodde jag hade 3 sådana incidenter denna säsongen men fyfan vad skönt att det aldrig har hänt.
Att vägverket minsann inte alls tycker att motorcyklars säkerhet kan vi skita i och satsar på bilar istället. De har ju inte någonstans gått ut o sagt att det är så.
att de vita linjerna minsann inte är snorhala när det regnar.
Att rondellerna aldrig har spilld disel o annat skit i dem.
att de gånger en bil kört ut framför mig så har jag bara hallucinerat att jag sett ögonen på den som körde för jag menar hela bilen var ju en jävla gigantisk hallis. jag hade ju inte behövt bromsa ens.
att alla gånger man ringt till vägverket "hinder på väg" och anmält att du det är stenar större än min knutna näve på bulten och det behöver sopas, eller någon av de andra säkert 50 ställena man ringt o bett dem rensa bort farligheter och inte ett jävla skit händer samma skit ligger på samma ställe dagen efter och dagen efter osv att skräpet är bara min onda polare pär som släpar fram när vägverket har varit där och gjort sitt jobb.
BARA VI FÅR REGSKYLT FRAM SÅ LÖSER DET ALLA PROBLEM !
BARA VI HÅLLER HASTIGHETEN SÅ KAN INGET HÄNDA !
BARA VI INTE SLANGAR SÅ KOMMER INGEN ATT DÖ !
FYFAN VILKEN SKÖN UTOPI NI LEVER DÄR I NORR !
Jag skall fan flytta till Norrland, för där är det bara ens eget fel som gör att man dör.
och det kan jag ta.

Ärligt talat.
JA jag ser faktiskt vägverket som riktiga klantarschlen. Rakt av.
de gör alldeles för många idiotiska grejer för att jag skall se dem som något annat än ett överglorifierat samhall pile. visst finns det bra folk där med, men tyvärr finns det många puckon också.
Jag anser nog också att vi motorcyklister får bära hundhuvudet för saker o ting vi inte ens har med att göra.

om man istället från vägverkets sida skulle se till att göra något åt trafik miljön exempelvis ta bort idiotideerna med vajer räcken, fixa till färg som inte blir snorhal, ta bort stolpar osv, och nej jag menar inte att man måste ta bort alla brunslock men man behöver kanske inte bygga nya mitt i gatan.
om man tänker till lite ÄVEN på motorcyklar, när de bygger vägarna så slipper vi kanske en oförlåtande miljö, för vi är alla människor och skit händer och när det gör det, det är då det visar sig om vägverket gjort ett bra eller dåligt jobb med trafik miljön.

och till näst sist
SLUTA SÄGA ATT DET HANDLAR OM ATT RÄDDA LIV när det egentligen handlar om att ni inte vill ha en regel eller liknande.

och till sist
JA det är dumt att köra förbi på slangen och visa fingret framför kamerorna, (vore det inte roligare om någon av de där riktigt duktiga slangarna drar på sig en tomtedräkt och önskar god jul med en liten skylt istället ?)
det ÄR smartare att hålla sig under radarn, det är det nog ingen som säger emot. Kan det vara så att det finns en hel del frustration från motorcyklisternas sida mot vägverket som utlöser beteendet ?

Håller verkligen med dig, hade jag kunnat få ur mig det du gjort i denna tråd i skrift hade jag gjort det, men det är inte min starka sida. Sitter här o läser dina inlägg och varenda ord sitter rätt. De som argumenterar emot dig undrar man ifall de ens åker hoj på allmänna vägar, eller va fan är detta?

Pysch du verkar ju bara åka på bana så det du sitter och tycker kommer ju inte påverka dig, men att sitta och "motarbeta" de som åker på allmän väg med ännu mer fukkade regler än de som finns idag hajar jag inte. Försöker verkligen förstå dig men poletten faller inte ner för mig, är du ironisk med dina inlägg i denna tråd eller Tommy Harem´s högra?

Snart är det så mycket regler och det roliga borta med att åka hoj på grund av alla måsten och regler att det inte är kul längre att lyda lagen. Lagen kommer göra en till en kriminell :huvet

Om de någonsin inför skylt fram så plockar jag bort den bak.
Så funkar vanligt folk.

Som ex. nu när den nya lagen träde i kraft om ner laddning av musik och filmer, då löste folk det ganska snabbt med hjälp av olika program som gjorde de anonyma. Bortkastat med tid och pengar som kunde ha lagts ner på annat viktigt i samhället.


Hur många dör inte varje år i Sverige på grund av
-brister i sjukvården
-tobak
-alkohol
-droger
-psykist sjuka personer

Ja listan kan göras lång, men ändå ska det fokuseras på oss hojåkare :mad:
Folk kommer alltid att dö, så en nollvision drivs bara av makt och pengarkåta idioter som lyckas lura andra idioter som tillåter dem att låta detta ske. Satsa alla pengar och resurser i världen på nollvisionen men ändå ska du se att folk kommer dö.

När allt det roliga i livet är förbjudet och borta så kommer vi dö av depression och ångest över hur jävla tråkigt livet är.

Några kanske tycker jag är knäpp och har helt fel. Men ovasett vad ni säger vet jag att en sak jag lärt mig är rätt nämligen "Alla vi ska dö en dag, så det viktigaste är hur roligt livet varit fram tills den dagen, och inte tvärtom"
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag kan inte förstå ditt samt sir-väs tankesätt fullt ut, men visst förstår jag vad ni menar! Jag har personligen gjort en helomvändning i mitt tänkande, och tyvärr behövde jag få det svart på vitt vad vi håller på med ute i trafiken.
Men när man satt här på SH och läste dessa moralinlägg från ena personen i en tråd, till nästa inlägg i en annan tråd så blev jag personligen förbannad för att dom inte fattade att vi kör som vi vill!!!

När man går på sina vänners begravningar så börjar man förstå vad moralpredikarna menade och ville varna oss för! Det behövs så lite för att konsekvensen ska bli det vi blundar för, det som bara händer andra, det som händer dom som kör över sin förmåga. Tyvärr finns det för många faktorer som vi själva inte kan styra över. En stor faktor som rör alla människor är att vi vet inte hur vi själva reagerar i en paniksituation.

I år fick jag äntligen tummen ur och provade bankörning en kväll på falkenberg, något som jag fastnat för! Jag har troligen bara kört 6-7 timmar på bana, men det ger mig betydligt mer än gatkörning. För på banan kan jag gasa det där lilla extra som jag inte vågade på gatan.


bullysmile, vilka regler är det som du ser som "fukkade"?




Håller verkligen med dig, hade jag kunnat få ur mig det du gjort i denna tråd i skrift hade jag gjort det, men det är inte min starka sida. Sitter här o läser dina inlägg och varenda ord sitter rätt. De som argumenterar emot dig undrar man ifall de ens åker hoj på allmänna vägar, eller va fan är detta?

Pysch du verkar ju bara åka på bana så det du sitter och tycker kommer ju inte påverka dig, men att sitta och "motarbeta" de som åker på allmän väg med ännu mer fukkade regler än de som finns idag hajar jag inte. Försöker verkligen förstå dig men poletten faller inte ner för mig, är du ironisk med dina inlägg i denna tråd eller Tommy Harem´s högra?

Snart är det så mycket regler och det roliga borta med att åka hoj på grund av alla måsten och regler att det inte är kul längre att lyda lagen. Lagen kommer göra en till en kriminell :huvet

Om de någonsin inför skylt fram så plockar jag bort den bak.
Så funkar vanligt folk.

Som ex. nu när den nya lagen träde i kraft om ner laddning av musik och filmer, då löste folk det ganska snabbt med hjälp av olika program som gjorde de anonyma. Bortkastat med tid och pengar som kunde ha lagts ner på annat viktigt i samhället.


Hur många dör inte varje år i Sverige på grund av
-brister i sjukvården
-tobak
-alkohol
-droger
-psykist sjuka personer

Ja listan kan göras lång, men ändå ska det fokuseras på oss hojåkare :mad:
Folk kommer alltid att dö, så en nollvision drivs bara av makt och pengarkåta idioter som lyckas lura andra idioter som tillåter dem att låta detta ske. Satsa alla pengar och resurser i världen på nollvisionen men ändå ska du se att folk kommer dö.

När allt det roliga i livet är förbjudet och borta så kommer vi dö av depression och ångest över hur jävla tråkigt livet är.

Några kanske tycker jag är knäpp och har helt fel. Men ovasett vad ni säger vet jag att en sak jag lärt mig är rätt nämligen "Alla vi ska dö en dag, så det viktigaste är hur roligt livet varit fram tills den dagen, och inte tvärtom"
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top