Regnträning på tisdag@ sviestad.

Fjordmannen skrev:
2345767 Ja, herregud.
Klantigt och pinsamt. Tur att det inte orsakade nån trafikolycka. Köra in i ett skenande släp är nog ingen höjdare.
Volvon är ju rätt stark så man brukar inte känna av kärran speciellt mycket när man kör. Igår var ju familjen med så sikten bak var täckt av barnvagn mm.
Stannade vid macken vid E4 där man kommer från Linghem.
Skulle köpa lite korv men tappade matlusten omgående då jag såg att kärran var borta:va
Ångesten jagade genom kroppen. Ringde Patrik som sa att kärran var på när jag lämnade Sviestad.
Sonen Arild frågade gång på gång "pappa, var är kärran"
Pappa, vet inte riktigt.
Vände och kikade efter demolerad hoj och kärra samt ev olycka.
Närmande mig Sviestad infarten ser jag något skymta. Släppkärran, som såg ut som den blivit parkerad vid stopplinjen.:)
Jäkligt bisarr syn. Var bara att trycka tillbaka stödhjulet som fått sig en smäll och köra hem.
Tror nog inte att det kommer hända igen.

Rapport från en lättad Fjordmannen, lasarettet Finspång

:rofl :rofl :rofl

Neutral skrev:
Tror det var Edika med den ultracoola RG500 Gamman som stod i Torparn.
Japp, det var jag. Jag har precis fixat RG'n sen den nöp på B-racet och nu törs jag inte köra med den då den är ute på annons.

Roligt att iden gillades.

Vet inte hur lång tid det tog att få ut brandsläckare förra onsdagen då en hoj började brinna, men varje sekund kan bli riktigt dyrbar.

Finns dom vid posteringen, kan ju andra förarare stanna, ropa in på radion & börja släcka/hjälpa den som krashat.

//
Benny

Alx skrev:
2344709
Vi tänkte köra med släckare och radio på posteringarna resten av säsongen, kändes som en bra idé som sagt!

Kanonkväll för min del då det var nästan 2 månader sedan jag körde hoj och de 2 pass vi fick i torrt var guld värda. Dessutom fungerade motorn helt OK, inte perfekt men bra nog för resten av denna säsong.

Passar också på att be om ursäkt till långsamma gruppen för att jag körde extra långsamt denna kväll, hade full fokus på mätare för varvtal och bränsle-/luftblandning. Nåja jag bar orange väst och höll det spår som man ska när man kör inte fullt så fort, dvs jag borde inte ha varit ivägen alltför mycket.

:)

MC Doktorn skrev:
2345053 Haha där är du ju, jo 4 bandagar kvar, kommer säkert ångra mig när jag ska sälja den och ingen vill ha den i höst.

Som sagt grymt off topic
:felämne
Jag är inte längre spekulant på din hoj men är J.Andersson intresserad? Skulle kanske lätta på lädret ändå bara för att jävlas lite honom… :crash

RR:Benny skrev:
2346524 Roligt att iden gillades.

Vet inte hur lång tid det tog att få ut brandsläckare förra onsdagen då en hoj började brinna, men varje sekund kan bli riktigt dyrbar.

Finns dom vid posteringen, kan ju andra förarare stanna, ropa in på radion & börja släcka/hjälpa den som krashat.

//
Benny

Hade en släckare funnits i torparn den tisdagen så hade hojen aldrig börjat brinna...Det känns ju sådär med tanke på hur hojen såg ut efteråt.

Det blir ju inte mycket extrajobb heller, man åker ju ändå runt banan och kollar! :tummenupp

2346524 Roligt att iden gillades.
//
Benny

:rock Så det var du som var du, då har vi iallafall träffats nudå :-)
Bra idé! Det enda är att alla borde lära sig hur radion fungerar, t ex på förarmötet.

Det var jag som var jag, jaa, & då måste det ha varit du som var du?

Får säga hej ordentligt nästa gång.

Ang säkerheten på banan, vad förväntas av träningsansvarig?
Finns det läkare & ambulans beredda om det skulle inträffa nått allvarligt?
Dom gånger det har hänt något allvarligt, hur lång tid tog det innan ambulansen är på plats?

Tänk att man tränat massor av gånger och aldrig funderat på detta...

Å visst tycker jag vi kan ta 3-4 minuter och gå igenom hur radion fungerar, det tror jag alla skulle ha förståelse för.
Allt som kan underlätta en ev. olycka är ju bra.

Tack igen för en trevlig (men lite väl blöt) tisdag.
//
Benny

Bikerbitch skrev:
2347688 :rock Så det var du som var du, då har vi iallafall träffats nudå :-)
Bra idé! Det enda är att alla borde lära sig hur radion fungerar, t ex på förarmötet.

2349579 Det var jag som var jag, jaa, & då måste det ha varit du som var du?

Får säga hej ordentligt nästa gång.

Ang säkerheten på banan, vad förväntas av träningsansvarig?
Finns det läkare & ambulans beredda om det skulle inträffa nått allvarligt?
Dom gånger det har hänt något allvarligt, hur lång tid tog det innan ambulansen är på plats?

Tänk att man tränat massor av gånger och aldrig funderat på detta...

Å visst tycker jag vi kan ta 3-4 minuter och gå igenom hur radion fungerar, det tror jag alla skulle ha förståelse för.
Allt som kan underlätta en ev. olycka är ju bra.

Tack igen för en trevlig (men lite väl blöt) tisdag.
//
Benny

Träningsansvarig ska se till ambulans tillkallas vid behov. Det behöver inte finnas personal vid banan annat än vid raceliknande förhållande. Ambulans tror jag har ca 5-7 minuter åktid ut till banan.

Träningsansvarig ska sköta dagen löper fint. Flagga undan farliga beteenden, vara racechef för dagen. Ofta har de under detta år haft alldelss för få hjälpredor. Vill ju ha lite support i kurerna efter banan. Finns det har de radio och fixar flaggor och rapporterar in till mål där man står. Sen får träningsansvarig avgöra vad som sker.

Man får agera hämt/skjutsning för de som klotar.

Man ser till ta betalt och ska informera de som deltar vad som gäller.

Man är central flaggvakt vid mål och hålelr då även koll på grinden så inte folk smiter över under körning. Man håller även koll på tid o flaggar av mellan olika grupperna.

Kunskaper: Man bör ha koll på flaggor och vad som gäller vid RR-träning/race. Det mesta lär man sig på en dag med handledning av nån som redan kan sakerna.

Man ska även ställa i ordning banan före och efter trning och syna av den för säkerhetsproblem.

har säkert missat nåt.. det ovanstående finns även beskrivet lite mer konkret under träningstider på LMS hemsida..

tror jag fick med allt:

Last edited:
Tackar för den infon.

5-7 min är riktigt snabbt, men kan vara nog så jobbig för både den skadade och dom ansvariga runt omkring...

Jag tar gärna på mig en hjälproll när jag är där... (om det behövs)
För att kanske dela träningsansvaret när jag varit med några gånger.

Hinner man åka någonting som ansvarig?
//
Benny

Babar skrev:
2349773 Ambulans tror jag har ca 5-7 minuter åktid ut till banan.tror jag fick med allt:

2349827 Tackar för den infon.

5-7 min är riktigt snabbt, men kan vara nog så jobbig för både den skadade och dom ansvariga runt omkring...

Jag tar gärna på mig en hjälproll när jag är där... (om det behövs)
För att kanske dela träningsansvaret när jag varit med några gånger.

Hinner man åka någonting som ansvarig?
//
Benny

Det finns några som delat ansvaret och hunnit köra några pass också. DÅ hade de iofs support av några till. Räkna inte med att hinna köra något alls om du är där som ansvarig. Minsta det kör ihop sig så blir det fullt upp. Mycket hänger på vad bra förarna sköter sig under åkningen. Är du hjälpreda eller ni är fler som delar går det säkert köra lite när allt börjat flyta på med grupperna.

Prata med den som är ansvarig när du dyker upp. Du lär bli varmt mottagen. All hjälp man får är guld värd när man står där. De som ansvarar för träningen brukar dyka upp runt 16-tiden. Man behöver vara där så pass innan för hinna klart alla saker.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back