Regnträning på tisdag@ sviestad.

rinner en FLOD förbi på gårdsplan här, å nu ska ja sätta mig å åka...ses i regnet....

Regn, åska och drivis.. vilken fingertoppskänsla.. bugar för väderguden som spådde rätt.. :Bugar Synd bara att jag inte kunde åka iväg och fota...

jag kan ju säga att just nu är det ca 5cm vattenstånd i depån!!

ÖSREGN kallas det för

Tack alla som på något sätt hjälpte till idag! Mycket uppskattat!

Bra idé som en kille kom med att ställa ut brandsläckar och walkie-talkies vid några posteringar ifall det skulle hända något akut. Eftersom vi lider brist på funkisar.

Men idag hade vi faktiskt en tapper hjälte! Vet inte vad han heter, men han skulle ändå inte köra så han kunde hjäpa till :Bugar

Blev ju bra ändå, hann käka under regnet och bli utbildad i mystiken kring avgasportarna på en RS250. Sedan toksläpp fram in i Esset under första upptorkande passet och sista (läs andra) passet var jag nere på PB-tider och hade nog förbättrat om inte bromsen mattats. Det är nog dags att byta beläggen ändå, en av ingångarna i Bergskurvan blev lite onödigt spännande. :skrämd

Slutet gott, allting gott. :)

Bikerbitch skrev:
2344604 Men idag hade vi faktiskt en tapper hjälte! Vet inte vad han heter, men han skulle ändå inte köra så han kunde hjäpa till :Bugar
Tror det var Edika med den ultracoola RG500 Gamman som stod i Torparn.

Last edited:
håkan skrev:
2343572 jag kan ju säga att just nu är det ca 5cm vattenstånd i depån!!

ÖSREGN kallas det för

Ja, men i depån behöver man inte köra. På banan var det bara någon centimeter eller petimeter...

Bikerbitch skrev:
2344604 Tack alla som på något sätt hjälpte till idag! Mycket uppskattat!

Bra idé som en kille kom med att ställa ut brandsläckar och walkie-talkies vid några posteringar ifall det skulle hända något akut. Eftersom vi lider brist på funkisar.

Men idag hade vi faktiskt en tapper hjälte! Vet inte vad han heter, men han skulle ändå inte köra så han kunde hjäpa till :Bugar

Det blev kanske lite blött även fast det var förare med regndäck i depån...

Vi tänkte köra med släckare och radio på posteringarna resten av säsongen, kändes som en bra idé som sagt!

Jocke var det som stog i torparn hela kvällen, stackars liten! Jag frös som en hund i depån!

Men som sagt tack så mycket!

Strandelin skrev:
2342567 Jag. För att jag behöver en lång rakstäcka till att checka hur min motor mår...

Sälj hojjen NU så hinner du köpa en ny hoj till nästa säsong...

:felämne

Haha där är du ju, jo 4 bandagar kvar, kommer säkert ångra mig när jag ska sälja den och ingen vill ha den i höst.

Som sagt grymt off topic

Jag önskar att fler kommer hjälpa till nästa år så att man alltid är två på träningarna. Det är nästan ett krav för att få det att flyta på bra :-)

Just ja, vem lämnade hojen på släpet precis vid infarten till banan igår? Såg lite lustigt ut, tänkte att nån kanske hade vänt för att de glömt något?

Vi körde iväg igår med sidodörren öppen. Kikade på en kille som ställde sig och vifta. - Vänta, sa jag till sambon varpå han bromsade. Då åkte dörren igen.
Vevade ner rutan och tackade så mycket. Det enda vi tappade var en vattenflaska.

Bikerbitch skrev:
2345632 Just ja, vem lämnade hojen på släpet precis vid infarten till banan igår? Såg lite lustigt ut, tänkte att nån kanske hade vänt för att de glömt något?

Vi körde iväg igår med sidodörren öppen. Kikade på en kille som ställde sig och vifta. - Vänta, sa jag till sambon varpå han bromsade. Då åkte dörren igen.
Vevade ner rutan och tackade så mycket. Det enda vi tappade var en vattenflaska.

Det va fjordmannen som inte hakat på kärran tillräckligt :näsblod
Han kom nästan halva vägen hem till finspång innan han upptäckte att släpet inte satt kvar på bilen. Som tur va släppte det ju på ett bra ställe:tummenupp

RR_larsson skrev:
2345645 Det va fjordmannen som inte hakat på kärran tillräckligt :näsblod
Han kom nästan halva vägen hem till finspång innan han upptäckte att släpet inte satt kvar på bilen. Som tur va släppte det ju på ett bra ställe:tummenupp
Oj jäklar. Den tanken slog oss också, men så tänkte vi att det borde man ju märka. Tur att han märkte det då. Man kanske skulle tagit reda på ägaren av släpet och ringt.. men det löste sig ju ändå.

Bikerbitch skrev:
2345684 Oj jäklar. Den tanken slog oss också, men så tänkte vi att det borde man ju märka. Tur att han märkte det då. Man kanske skulle tagit reda på ägaren av släpet och ringt.. men det löste sig ju ändå.

Ja, herregud.
Klantigt och pinsamt. Tur att det inte orsakade nån trafikolycka. Köra in i ett skenande släp är nog ingen höjdare.
Volvon är ju rätt stark så man brukar inte känna av kärran speciellt mycket när man kör. Igår var ju familjen med så sikten bak var täckt av barnvagn mm.
Stannade vid macken vid E4 där man kommer från Linghem.
Skulle köpa lite korv men tappade matlusten omgående då jag såg att kärran var borta:va
Ångesten jagade genom kroppen. Ringde Patrik som sa att kärran var på när jag lämnade Sviestad.
Sonen Arild frågade gång på gång "pappa, var är kärran"
Pappa, vet inte riktigt.
Vände och kikade efter demolerad hoj och kärra samt ev olycka.
Närmande mig Sviestad infarten ser jag något skymta. Släppkärran, som såg ut som den blivit parkerad vid stopplinjen.:)
Jäkligt bisarr syn. Var bara att trycka tillbaka stödhjulet som fått sig en smäll och köra hem.
Tror nog inte att det kommer hända igen.

Rapport från en lättad Fjordmannen, lasarettet Finspång

Fjordmannen skrev:
2345767 Ja, herregud.
Klantigt och pinsamt. Tur att det inte orsakade nån trafikolycka. Köra in i ett skenande släp är nog ingen höjdare.
Rapport från en lättad Fjordmannen, lasarettet Finspång

Ja det var en riktigt bra parkering iallafall! Tur att ingen kopplade på och snodde hojen då.

Lasarettet? Jobbar du där eller fick du hjärtinfarkt när du upptäckte släp-förlusten? :va

Bikerbitch skrev:
2345809 Ja det var en riktigt bra parkering iallafall! Tur att ingen kopplade på och snodde hojen då.

Lasarettet? Jobbar du där eller fick du hjärtinfarkt när du upptäckte släp-förlusten? :va

Både och:näsblod

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back