Maxout
Mr
BWAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHAAAFjordmannen skrev:2345833Både och![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
BWAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHAAAFjordmannen skrev:2345833Både och![]()
Fjordmannen skrev:2345767Ja, herregud.
Klantigt och pinsamt. Tur att det inte orsakade nån trafikolycka. Köra in i ett skenande släp är nog ingen höjdare.
Volvon är ju rätt stark så man brukar inte känna av kärran speciellt mycket när man kör. Igår var ju familjen med så sikten bak var täckt av barnvagn mm.
Stannade vid macken vid E4 där man kommer från Linghem.
Skulle köpa lite korv men tappade matlusten omgående då jag såg att kärran var borta![]()
Ångesten jagade genom kroppen. Ringde Patrik som sa att kärran var på när jag lämnade Sviestad.
Sonen Arild frågade gång på gång "pappa, var är kärran"
Pappa, vet inte riktigt.
Vände och kikade efter demolerad hoj och kärra samt ev olycka.
Närmande mig Sviestad infarten ser jag något skymta. Släppkärran, som såg ut som den blivit parkerad vid stopplinjen.![]()
Jäkligt bisarr syn. Var bara att trycka tillbaka stödhjulet som fått sig en smäll och köra hem.
Tror nog inte att det kommer hända igen.
Rapport från en lättad Fjordmannen, lasarettet Finspång

Fan Olle nu har du ju bevisat att det går att köra ifrån en hoj med bilFjordmannen skrev:2345833Både och![]()
Japp, det var jag. Jag har precis fixat RG'n sen den nöp på B-racet och nu törs jag inte köra med den då den är ute på annons.Neutral skrev:Tror det var Edika med den ultracoola RG500 Gamman som stod i Torparn.
Alx skrev:2344709
Vi tänkte köra med släckare och radio på posteringarna resten av säsongen, kändes som en bra idé som sagt!
MC Doktorn skrev:2345053Haha där är du ju, jo 4 bandagar kvar, kommer säkert ångra mig när jag ska sälja den och ingen vill ha den i höst.
Som sagt grymt off topic

RR:Benny skrev:2346524Roligt att iden gillades.
Vet inte hur lång tid det tog att få ut brandsläckare förra onsdagen då en hoj började brinna, men varje sekund kan bli riktigt dyrbar.
Finns dom vid posteringen, kan ju andra förarare stanna, ropa in på radion & börja släcka/hjälpa den som krashat.
//
Benny
RR:Benny skrev:2346524Roligt att iden gillades.
Vet inte hur lång tid det tog att få ut brandsläckare förra onsdagen då en hoj började brinna, men varje sekund kan bli riktigt dyrbar.
Finns dom vid posteringen, kan ju andra förarare stanna, ropa in på radion & börja släcka/hjälpa den som krashat.
//
Benny
Så det var du som var du, då har vi iallafall träffats nudå Bikerbitch skrev:2347688Så det var du som var du, då har vi iallafall träffats nudå
Bra idé! Det enda är att alla borde lära sig hur radion fungerar, t ex på förarmötet.
RR:Benny skrev:2349579Det var jag som var jag, jaa, & då måste det ha varit du som var du?
Får säga hej ordentligt nästa gång.
Ang säkerheten på banan, vad förväntas av träningsansvarig?
Finns det läkare & ambulans beredda om det skulle inträffa nått allvarligt?
Dom gånger det har hänt något allvarligt, hur lång tid tog det innan ambulansen är på plats?
Tänk att man tränat massor av gånger och aldrig funderat på detta...
Å visst tycker jag vi kan ta 3-4 minuter och gå igenom hur radion fungerar, det tror jag alla skulle ha förståelse för.
Allt som kan underlätta en ev. olycka är ju bra.
Tack igen för en trevlig (men lite väl blöt) tisdag.
//
Benny
Babar skrev:2349773Ambulans tror jag har ca 5-7 minuter åktid ut till banan.tror jag fick med allt:
RR:Benny skrev:2349827Tackar för den infon.
5-7 min är riktigt snabbt, men kan vara nog så jobbig för både den skadade och dom ansvariga runt omkring...
Jag tar gärna på mig en hjälproll när jag är där... (om det behövs)
För att kanske dela träningsansvaret när jag varit med några gånger.
Hinner man åka någonting som ansvarig?
//
Benny
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife