Registreringsbevis

MrMaCCaN

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2011
Hoj
2007 Kawasaki Z750 Såld!, 2003 Yamaha YZF R1 Såld!, 2008 Kawasaki ZX10R Såld!, 2011 Kawasaki Z1000
Sålde min hoj häromdagen och upptäckte nu när ägarbytet blivit registrerat att det fortfarande står "kredit" på det trots att krediten är löst och det finns ny ägare på hojen. Borde inte den anmärkningen vara borta nu när hojen har ny ägare nytt Registreringsbevis är utskrivet???

Tror jag inte med tanke på att jag fick kontanter i handen :)

Bara en lite fundering, det är väll den nya ägarens problem? Har du löst krediten på ditt håll så är ju allt lugnt. Finns det kvar skulder på hojen trots det så är det nya ägarens problem. Förstår dock om du vill göra rätt för dig, det hade jag gjort. Men ring transportstyrelsen och fråga, de brukar vara mycket vänliga när man pratar med dem.:)

Annars brukar det ta ett par dagar/någon vecka innan det skickas ut ett nytt reg bevis utan kreditnoteringen efter att krediten blivit löst.

Bara en lite fundering, det är väll den nya ägarens problem? Har du löst krediten på ditt håll så är ju allt lugnt. Finns det kvar skulder på hojen trots det så är det nya ägarens problem. Förstår dock om du vill göra rätt för dig, det hade jag gjort. Men ring transportstyrelsen och fråga, de brukar vara mycket vänliga när man pratar med dem.:)

Får kontakta transportstyrelsen så får vi se vad dom säger. Tycker att det är lite skumt bara :)

Har du löst krediten? Annars följer den med hojen till nya ägaren, alltså kommer det att stå så tills skulden är löst.

Ja krediten är löst sedan flera månader. Det är därför jag blir lite fundersam när det fortfarande står att hojen är på kredit..

Ja krediten är löst sedan flera månader. Det är därför jag blir lite fundersam när det fortfarande står att hojen är på kredit..
Ring dit du hade kredit på hojen och fråga vad som hänt..Råkade ut för samma sak när jag sålde en bil en gång.Kreditbolaget missade att meddela transportstyrelsen.Så efter ungefär ett år efter jag sålt den ringde en köpare och frågade om skulden..Fick leta upp kvittot att skulden var betald och ringa kreditbolaget och prata med dom.Det löste sig på 2 timmar.Sen var kreditmarkeringen borta..

Har varit i kontakt med kreditgivaren nu.. "Ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi missat det".. Men nu ska anmärkningen vara borta iaf :yoparty

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back