Racing CDI till NSR

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Heeejsan jag undrar om någon vet om det finns Racing cdi till Honda NSR 125.. Och vart isåfall man kan köpa en sådan ..tack på förhand

/////Nicke :Bugar
 
Du menar mer en ostrypt CDI-box va? Racing cdi är väll lite fel ord...

Hursomhelst, är det nån som vet var det finns, är nämligen med intresserad av det...

Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll? :)
 
NSR_Martin skrev:
Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll? :)

Ja dom har nästan garanterat en trim cdi som du kan beställa av dom...
Ring och kolla :tungan
 
NSR_Martin skrev:
Du menar mer en ostrypt CDI-box va? Racing cdi är väll lite fel ord...

Hursomhelst, är det nån som vet var det finns, är nämligen med intresserad av det...

Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll? :)

Finns ju CDI-boxar som ger mer effekt än en orginal ostrypt, "trim"-CDI-boxar :)
 
NSR_Martin skrev:
Du menar mer en ostrypt CDI-box va? Racing cdi är väll lite fel ord...

Hursomhelst, är det nån som vet var det finns, är nämligen med intresserad av det...

Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll? :)

Nää jag menar inte ostrypt jag menar trim/RAcing :tummenupp
 
Förmodligen så trimmas inte en vanlig hoj så mycket som det går från fabrik. Dom har även krav på sig om tillförlitlighet och längre service intervall, men också ljud- och avgaskrav. En "trimmad" variant av CDI boxen kan ändra på tändtider osv. Man riskerar också att rasa motorn pga spikningar etc. Detta beror på att den tänder för "sent" så att kolven hinner går för högt.
 
cool_adde skrev:
Förmodligen så trimmas inte en vanlig hoj så mycket som det går från fabrik. Dom har även krav på sig om tillförlitlighet och längre service intervall, men också ljud- och avgaskrav. En "trimmad" variant av CDI boxen kan ändra på tändtider osv. Man riskerar också att rasa motorn pga spikningar etc. Detta beror på att den tänder för "sent" så att kolven hinner går för högt.
oj satan det var inge vidare :gnissla jaja får se hur det blir med den saken :3freak
 
0nicke0 skrev:
oj satan det var inge vidare :gnissla jaja får se hur det blir med den saken :3freak
trim cdi kan du köpa om du tänkt modda vidare med annat avgassystem, portning etc. Skillnaden är marginell om du har den orginal i övrigt. Satsa på en ostrypt orginal CDI. Eftersom en strypt orginal förmodligen stryper runt ca 5-6000rpm för att inte låta så mycket vid ljudtest. Så fungerar tex Aprilia RS CDI strypning.
 
Finns inget som säger att en vässad motor behöver högre/tidigare tändning.
Oftast är det tvärtom pga högre komp o bättre förbränningsrum. Dvs. dumt m cdi f annat utförande på motorn än vad man har.

F 2takt sänker man ibland tändningen på höga varv för att få hetare avgaser o därmed få expansionskammaren avstämd till högre varv. Men det kanske inte lirar ihop alls om man inte har dom porttider o expansionskammare som cdi'n är tänkt för.
/u
 
Nu äntligen en NSR tråd... (då slapp jag starta)
Har ju en Nsr -97. strypt å hela kittet. va jag förstår .. gick då genom regbesiktningen å den vägrar typ varva ur på 6an=130km/h på 5an topp!
funderar då på två alternativ.
billigast: dreva ner den så den orkar varva på 6an
dyrare:slipa bort strypningen i systemet å ta bort insugsplattan.
dyrast. köpa ett helsystem + insugsplattan

Frågorna är då: Behöver jag bestycka om i dom dyrare alternativen. och isåfall hur mycket? nån aning?

Och det billiga blir två kugg ner fram bra?

(låter ut som ett moppefucko) :lol
 
#2 skrev:
Nu äntligen en NSR tråd... (då slapp jag starta)
Har ju en Nsr -97. strypt å hela kittet. va jag förstår .. gick då genom regbesiktningen å den vägrar typ varva ur på 6an=130km/h på 5an topp!
funderar då på två alternativ.
billigast: dreva ner den så den orkar varva på 6an
dyrare:slipa bort strypningen i systemet å ta bort insugsplattan.
dyrast. köpa ett helsystem + insugsplattan

Frågorna är då: Behöver jag bestycka om i dom dyrare alternativen. och isåfall hur mycket? nån aning?

Och det billiga blir två kugg ner fram bra?

(låter ut som ett moppefucko) :lol



ta bort alla strypningar. du kanske inte behöver byta munstycke.. men det märker du direkt
 
#2 skrev:
Nu äntligen en NSR tråd... (då slapp jag starta)
Har ju en Nsr -97. strypt å hela kittet. va jag förstår .. gick då genom regbesiktningen å den vägrar typ varva ur på 6an=130km/h på 5an topp!
funderar då på två alternativ.
billigast: dreva ner den så den orkar varva på 6an
dyrare:slipa bort strypningen i systemet å ta bort insugsplattan.
dyrast. köpa ett helsystem + insugsplattan

Frågorna är då: Behöver jag bestycka om i dom dyrare alternativen. och isåfall hur mycket? nån aning?

Och det billiga blir två kugg ner fram bra?

(låter ut som ett moppefucko) :lol
Ta bort strypning resp dreva om är ju 2 helt olika saker. Vill du ha mer effekt så måste du ta bort ev. strypningar, det är väl självklart.
Om du sen vill dreva om den eller inte är ja bara en fråga om vilken drevning du trivs bäst med för det skick motorn är i. Troligen inte samma för strypt resp ostrypt.
/u
 
spectre skrev:
ta bort alla strypningar. du kanske inte behöver byta munstycke.. men det märker du direkt

Jo nog märker jag om der rasslar till i motorn!!
men den budgeten har jag inte till MCn
 
ulf_lundin skrev:
Ta bort strypning resp dreva om är ju 2 helt olika saker. Vill du ha mer effekt så måste du ta bort ev. strypningar, det är väl självklart.
Om du sen vill dreva om den eller inte är ja bara en fråga om vilken drevning du trivs bäst med för det skick motorn är i. Troligen inte samma för strypt resp ostrypt.
/u

Jo det vet jag att det är olika saker.
men huvudsaken me modden är ju att den ska kunna varva på 6an som den i princip vägrar göra nu.
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top