R6 Bra Köp??

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
GSX-R 750
Yamaha R6 bra köp eller?

Jag har nu en GSX-R 600 -97 och funderar lite löst sådär på att byta upp mig (?) till en R6:a till sommaren är detta en vettig idé?? :kocko

De jag tänker på är de första årsmodellerna som kom som nu börjar komma ner lite i pris.
Jag har iofs bara haft sukkan en sommar så jag har långt ifrån tröttnat på den men väg gärna för/nackdel i jämförelse eller R6/GSX-R

Ha det.. :tummenupp

Är det inte bara den senaste rsexan som klått gixxern? :va
har för mig att den varigt värre i alla tidigare versioner! ...akta så du inte byter ner dig :p

E det inte läge för en GSX-R 750 istället - jag menar om du vill byta upp dig? Eller kostar de riktigt roliga (= 00 å framåt) för mycket :va
/F.

En R6-99 är bättre än en GSX-R600-97 motor- och chassimässigt. R6 är fulare dock, och då är ändå GSX-R ingen oljemålning...

Utseende är ju högst subjektivt men R6:an ser betydligt smidigare och vassare ut i mina ögon. Har aldrig riktigt lärt mig tycka om Gixxerns bakdel.

De som skiljer mest tycker jag iaf att du få lite bättre knuff på något lägre varv.. sen sitter du lite mer upprätt än på gixxern.. men du kommer ju inte märka så stor skillnad.. sånna fall om du byter upp dig till en dom nya.. typ Hondan ska väl vara lite vassare än övriga just nu.. annars så få du ju gå upp lite i kubik.. så varför inte en gixxer 750 -00 el nyare..

Jag tror nog att majoriteten tycker att R6an är snyggare och vassare än en GSXR -97.

Jag har kört flera och R6an är lättare och skönare. Tycker även R6an har mer klipp genom hela registret. Tyckte den drog rätt bra.. den jag körde var iofs en 2002a.

Swedie skrev:
Jag har kört flera och R6an är lättare och skönare. Tycker även R6an har mer klipp genom hela registret. Tyckte den drog rätt bra.. den jag körde var iofs en 2002a.

R6an går bra på hela registret. Bättre än vad dom flesta tror. Tror nog den åker ifrån en gsxr 750. Skulle va jämt men R6an skulle dra det längsta strået till slut.

bilohoj skrev:
R6an går bra på hela registret. Bättre än vad dom flesta tror. Tror nog den åker ifrån en gsxr 750. Skulle va jämt men R6an skulle dra det längsta strået till slut.

:hihi 80-tals gixxer då eller?

Hej ja har kört en R6a hela sommaren & det va helt OK mycke smidig hoj tycker ja!! :tummenupp men ja bytte till en :Bugar R1a 01 :squid i sept trodde inte att det skulle vara så stor skillnad men det va det helt klart!!! :banana

bilohoj skrev:
Jo tjena du.... :rolleyes:

det där med hojar med effekt ja... jag kollade upp försäkringen på mig på en GSXR 750 bara för skoj skull.... 65.000:- helår, nej inte jag som skrivit fel, en -97 kollade jag på. då bor jag i skogen men iofs bara 19 år

Nero_jkpg skrev:
Yamaha R6 bra köp eller?

Jag har nu en GSX-R 600 -97 och funderar lite löst sådär på att byta upp mig (?) till en R6:a till sommaren är detta en vettig idé?? :kocko

De jag tänker på är de första årsmodellerna som kom som nu börjar komma ner lite i pris.
Jag har iofs bara haft sukkan en sommar så jag har långt ifrån tröttnat på den men väg gärna för/nackdel i jämförelse eller R6/GSX-R

Ha det.. :tummenupp

Tja, kör själv en gixxer 600 - 97, trivs grymt bra med den..i mina ögon är r6:an så liten, man vill ju gärna ha lite hull att klämma i....tyckte också efter ett tag att min gixxer gick lite dåligt, men istället för att byta hoj så köpte jag dynojet, k&n filter samt effekt system, detta gjorde att jag fick 104 hk på bakhjulet :banana , inte illa......behåll hojen!!!!!!!!!!!!!

bilohoj skrev:
På vilken planet då :D

Det verkar minst sagt vara ett splittrat ämne om GSX-R VS R6 :tungan , funderar ju vidare men trodde det skulle skillja sig mycket... om det blir en R6:a blir det den första årsmodellen , har inte råd med mer :( men jag har även kollat på GSX-R 750 96:a den guldfärgade om ni vet vilken jag menar.. är detta stor skillnad mot min 600 som jag har nu? Har förstått att jag ska satsa på 750 om jag ska märka den stora skillnaden..Kul att det blir så många inlägg :)

Kommer du över med en postväxel á 62k så kan du få denna skönhet. :tummenupp

Bifogat

• IMG_0503X.JPG
    IMG_0503X.JPG
    92.8 KB · Visningar: 99
ang R6 vs GSXR750

Min Supersport R6:a jag körde RR med 2001 var betydligt snabbare än alla gat-R6:or. Den hade hela YEC-kitet och Roelofs portning, mm. 117 hk på bakhjulet i bänk = minst 10 hk mer än en trimmad gat R6:a (standard ligger t.ex. 1999 års R6:a under 100 hk på bakhjulet).

I vilket fall, på Sviesta-rakan hade min Supersport R6:a inte en gnutta chans att hänga på helt standard GSXR 750 års.2000.

Om man jämför prestanda rakt fram så är alla GSXR 750 med insprutning helt överlägsna R6:an (alltså, en GSXR 750 -97 åker ifrån en R6:a -2004 rakt fram. Garanterat.)
:fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta

För övrigt älskade jag min R6:a. Effektstark, smidig och villig. En dröm på bana. Säkert är R6:an helt ok på gata också.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph