Som jag sa - lägg ner. En R1 får pisk av en Enzo. Basta. Inte för att jag gillar Ferrari. Men säg porsche-turbo, koenigsegg eller vad du vill som har 285'or bak, 245'or fram, ett bra chassi och 320 kusar eller mer. Det är inte på rakorna man vinner tid - det är i kurvor och i inbromsningar, något som är hojjarnas sämsta sida.
Jämför varvtider MotoGP / F1.
Vakna.
Jämför vad en bil resp hoj gör i inbromsningar resp kurvor. I synnerhet för en nobody som du och jag så är det otroligt mycket lättare att smiska en bil än en hoj.
Skit i vad fordonen kostar, det är inte intressant i jämförelsen här. Ska man jämföra körglädjer per krona eller prestanda per krona så vinner hojjen JÄMT. Men det gällde inte det.
Och föressten --> :kocko kan du va själv.
Jämför varvtider MotoGP / F1.
Vakna.
Jämför vad en bil resp hoj gör i inbromsningar resp kurvor. I synnerhet för en nobody som du och jag så är det otroligt mycket lättare att smiska en bil än en hoj.
Skit i vad fordonen kostar, det är inte intressant i jämförelsen här. Ska man jämföra körglädjer per krona eller prestanda per krona så vinner hojjen JÄMT. Men det gällde inte det.
Och föressten --> :kocko kan du va själv.
Messiah skrev:nä men en jämförelse i priser :kocko och ja jag har kört annat än 125a....varför skulle jag ha den som referens föressten :kocko för att jag tror zx10an är snabbare med turbo och öhlinare runt om?
Last edited: