R1 vs Porche 911

kajlyl skrev:
ja, stcc är ju knappast extrema bilar!? en vanlig 911, hade väl piskat dem?

För djävulen Kajlyl...var det inte du som var "bilintresserad", kan avslöja att Flash körde 1.20 på Mantorp med sin Volvo och 1.36 med en 911 som var lite trimmad.
 
Blue skrev:
Gå in på http://www.potatoesmc.com/ och ladda ner filmen Head 2 Head, där kör en zx6r och en Ktm 640 bogesundsvägen "parallellt".

Gissa viken som är först framme!
Kanske inte riktigt rättvist för det kan ju ha varit olika mycket trafik, men dock!

Skämtar du med mig? Använder du alltid gatrace som källa? Det jämförelsen säger absolut ingenting. Absolut ingenting....

Ska man jämföra varvtider så får man jämföra tider på bana satta av riktiga proffs på båda fordonen. Att komma dragande med ett jävla korvkioskrace är helt ointressant.

Är det ingen här som har kollat vad som skrivits i denna tråden?
 
Han på hojen kan ju börja med att gasa då, det är ju inte mycket nerlägg han har nånstans känns det som, inget negativt om Porschen... det är ju min drömbil!
 
Denna tråden är bara för underbar. Snillen spekulerar. :rofl :lol

Läs och njut åt alla moppefuckons idioti.
 
McB skrev:
Denna tråden är bara för underbar. Snillen spekulerar. :rofl :lol

Läs och njut åt alla moppefuckons idioti.

Jag måste ändå beundra dig lite, att köpa något som gör varvet på prick 1 minut var fasiken ingen tokig idé! Den skulle nog överraska i F1 på Suzuka.
 
Ingen här som läser Bike ???.... Såg i ngt nummer förra året att de gjort ett test på en bana här i Sverige.... STCC-bil mot SS 600. Vem vann ??.... Det bevisar ju bara att man inte behöver ha en F1 bil för att piska en mc , när man kan göra dte med en STCC-bil... :näsblod .
Kommer inte ihåg vilka förare det var eller vilken bil o mc de hade , men bilen var ca 4 sek snabbare / varv än mc:n...

O det säger väl sig egentligen självt ??.... Vilket ger bäst bett ??...2 anläggningsytor stora som en tändsticksask , eller 4 anläggningsytor stora som 4 paketer knäckebröd ???.... En mc kan aldrig komma upp i en bils kurvhastighet , måste bromsa tidigare i ingången , men tar i gengäld igen lite på rakorna. Tyvärr räcker det inte.... :huvet

En kompis var på Ringen för 2 år sen... Åkte 220 km/h i en böj med sin Blade 929:a...så mycket han vågade o han är duktig på att köra. Hur kul är det då att bli omkörd av en Golf1:a på yttern ???...... :kocko
 
Folkezx9r skrev:
Ingen här som läser Bike ???.... Såg i ngt nummer förra året att de gjort ett test på en bana här i Sverige.... STCC-bil mot SS 600. Vem vann ??.... Det bevisar ju bara att man inte behöver ha en F1 bil för att piska en mc , när man kan göra dte med en STCC-bil... :näsblod .
Kommer inte ihåg vilka förare det var eller vilken bil o mc de hade , men bilen var ca 4 sek snabbare / varv än mc:n...

O det säger väl sig egentligen självt ??.... Vilket ger bäst bett ??...2 anläggningsytor stora som en tändsticksask , eller 4 anläggningsytor stora som 4 paketer knäckebröd ???.... En mc kan aldrig komma upp i en bils kurvhastighet , måste bromsa tidigare i ingången , men tar i gengäld igen lite på rakorna. Tyvärr räcker det inte.... :huvet

En kompis var på Ringen för 2 år sen... Åkte 220 km/h i en böj med sin Blade 929:a...så mycket han vågade o han är duktig på att köra. Hur kul är det då att bli omkörd av en Golf1:a på yttern ???...... :kocko

Ta nu inte i så att du storknar, för du har fel. I nedanstående tabell hittar du 2004 års snabbaste kvaltider för STCC respektive SS600 (Veidec Trophy).

STCC SS600
Mantorp 01:22.711 01:19.590
Karlskoga 01:08.979 01:07.155
Falkenberg 00:42.483 00:41.753
Knutstorp 01:01.756 01:00.111
 
hahaha, det lustiga är att folk fortsätter med den där anläggningsytan trots millioner sånna här trådar.

Bilar står platt på marken eller ja de lutar utåt i kurvorna medans hojar utnytjar det hela på ett annat sätt och lutar innåt, rita lite vektorer så får ni se nåt kul.
Visst nånstans tar säkert anlägningsytor och extrema hjulupphängningar ut sitt till en bils fördel, men att rakt över avfärda en hoj på en hyfsat plan bana är just :koko tecken
 
Last edited:
McB skrev:
Ta nu inte i så att du storknar, för du har fel. I nedanstående tabell hittar du 2004 års snabbaste kvaltider för STCC respektive SS600 (Veidec Trophy).

Det nummer som Folkezx9r refrerar till så testade man Cralles R-6 mot Fredrik Ekbloms Audi och på just den dagen var Audin snabbare än Cralles R6:a.
Tror det var lite fuktigt eller ngt annat som gjorde att Cralle int ekunde sätta några värstingtider.
 
Goodstuff skrev:
Det nummer som Folkezx9r refrerar till så testade man Cralles R-6 mot Fredrik Ekbloms Audi och på just den dagen var Audin snabbare än Cralles R6:a.
Tror det var lite fuktigt eller ngt annat som gjorde att Cralle int ekunde sätta några värstingtider.

Således ett fullständigt ointressant test. Jag lutar mig hellre tillbaks på kvalitiderna, de ger i alla fall en speglig av hur det egentligen ser ut när perfekta förhållanden råder.
 
Folkezx9r skrev:
Ingen här som läser Bike ???.... Såg i ngt nummer förra året att de gjort ett test på en bana här i Sverige.... STCC-bil mot SS 600. Vem vann ??.... Det bevisar ju bara att man inte behöver ha en F1 bil för att piska en mc , när man kan göra dte med en STCC-bil... :näsblod .
Kommer inte ihåg vilka förare det var eller vilken bil o mc de hade , men bilen var ca 4 sek snabbare / varv än mc:n...

O det säger väl sig egentligen självt ??.... Vilket ger bäst bett ??...2 anläggningsytor stora som en tändsticksask , eller 4 anläggningsytor stora som 4 paketer knäckebröd ???.... En mc kan aldrig komma upp i en bils kurvhastighet , måste bromsa tidigare i ingången , men tar i gengäld igen lite på rakorna. Tyvärr räcker det inte.... :huvet

En kompis var på Ringen för 2 år sen... Åkte 220 km/h i en böj med sin Blade 929:a...så mycket han vågade o han är duktig på att köra. Hur kul är det då att bli omkörd av en Golf1:a på yttern ???...... :kocko

Friktionskraft är inte beroende av ytarea utan endast av normalkraft och friktionkoefficienten som är specifik i det enskilda fallet. Alltså spelar inte anläggningsytan någon större roll för kurvhastigheten.

Kompisjämförelserna och :kocko kan du ta på moppenet eller bike.se, här försöker vi hålla lite högre nivå.
 
McB skrev:
Således ett fullständigt ointressant test. Jag lutar mig hellre tillbaks på kvalitiderna, de ger i alla fall en speglig av hur det egentligen ser ut när perfekta förhållanden råder.

Jag håller med om varvtiderna/varvrekorden som talar ett annat språk men just det testet hade en annan utgång.
 
Goodstuff skrev:
Jag håller med om varvtiderna/varvrekorden som talar ett annat språk men just det testet hade en annan utgång.

Ett test betyder ingenting, i synnerhet som det hölls under för motorcykeln ogynsamma förhållanden. Som att jämföra toppfart mellan en isbrytare och en offshore-båt när det är islägg och blåser 25 m/s.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top