R1 och R6-tråden!

Köpes:

Vänster airduct(kåp-topp) till R1 '01.
Höger sidokåpa, blå.
Transmissionskåpa.

Eventuellt något annat skoj.
 
Behöver tydligen en ny kedja till min r6, den blir slak ganska snabbt efter att jag spänt den, Vad tar dom för en kedja på yamaha center? Vilka andra alternativ finns det?

Är även nyfiken på hur sittställningen på en r1 -04 är i jämnförelse med min r6 -02
 
Behöver tydligen en ny kedja till min r6, den blir slak ganska snabbt efter att jag spänt den, Vad tar dom för en kedja på yamaha center? Vilka andra alternativ finns det?

Är även nyfiken på hur sittställningen på en r1 -04 är i jämnförelse med min r6 -02

Jag vill minnas att ett komplett drivpaket (D.I.D kedja & Yamaha-drev fram + bak) kostar ca 2000kr.
Andra alternativ är att köpa från en tredjepart, te x "RK", Tsubaki mfl.

Angående sittställningen så kommer du att känna igen dig i sadeln direkt. Dock så är körställningen på 99-02 betydligt komfortablare än vad den är på 04-06 där den är mer utsträckt.

Nej den åker fram och tillbaka mellan 2000-11000v i snabb takt, och bara när jag gasar för fullt. Normal körning så pendlar den bara lite lätt.

Har du kontrollerat alla anslutningar?
 
Last edited:
Jag vill minnas att ett komplett drivpaket (D.I.D kedja & Yamaha-drev fram + bak) kostar ca 2000kr.
Andra alternativ är att köpa från en tredjepart, te x "RK", Tsubaki mfl.

Angående sittställningen så kommer du att känna igen dig i sadeln direkt. Dock så är körställningen på 99-02 betydligt komfortablare än vad den är på 04-06 där den är mer utsträckt.

Vad kan enbart kedjan kosta då? Har för mig att mina drev såg helt okej ut
 
Okej tack, törs man köra på biltemas kedja?

Det är säkert inga problem, men jag skulle heller aldrig göra det, men det beror på att jag är allmänt skeptisk mot lågpris-prylar.

Det har jag garanterat förlorat massor på, men en känsla av trygghet är värt mycket också:)
 
Det är säkert inga problem, men jag skulle heller aldrig göra det, men det beror på att jag är allmänt skeptisk mot lågpris-prylar.

Det har jag garanterat förlorat massor på, men en känsla av trygghet är värt mycket också:)

Jo jag är helt med dig i tänket :) Tror dock att jag kommer sälja denna hoj till våren och har redan lagt ut rätt mycke pengar på nya däck osv, så det känns rätt surt att detta dök upp nu, 1-2k extra som ska ut på en hoj jag inte kommer ha så länge så det kanske får bli en biltemakedja
 
Jo jag är helt med dig i tänket :) Tror dock att jag kommer sälja denna hoj till våren och har redan lagt ut rätt mycke pengar på nya däck osv, så det känns rätt surt att detta dök upp nu, 1-2k extra som ska ut på en hoj jag inte kommer ha så länge så det kanske får bli en biltemakedja
Kul för nästa ägare sen ;)
 
Vet ju att det finns en del turbo hojar som kör med biltemas kedja utan minsta problem. Kanske värt att tänka på? Jag själv har inga problem att slå fast biltemas kedja på min retta. Men mitt är helt nytt original och lär hålla tills ja säljer hur som helst.
 
Tjosan, nu har jag inte orkat läsa igenom alla sidor, men det är så att i helgen så ska jag förhoppningsvis kolla på en R6,a, en 03,a med ca 1200 mil på mätaren. Något speciellt man borde veta om dessa hojjar innan man köper?


Mvh Emil.
 
Tjosan, nu har jag inte orkat läsa igenom alla sidor, men det är så att i helgen så ska jag förhoppningsvis kolla på en R6,a, en 03,a med ca 1200 mil på mätaren. Något speciellt man borde veta om dessa hojjar innan man köper?


Mvh Emil.


Är väl växellådan? lägg i ettan sen gasa till den ska inte hoppa ur gör den det så är det ett tecken på att den har varit hårt körd..
 
Var ute nu och skulle byta min generator kåpa som hade spruckit, allt gick fin fint tills jag skulle montera tillbaka allt igen, då finns det en sprint som håller upp ett litet kugghjul längst upp så naturligtvis fipplade jag med den sprinten så den föll in i själva motorn . Så skulle behöva tips på att få bort detta hjul (bild) är det mutterknack som gäller eller finns det någon speciell avdragare? förhoppningsvis ligger den där annars får jag plocka bort tråget som är lite mera jobb med...
 

Bifogat

  • IMG_0212.jpg
    IMG_0212.jpg
    94.8 KB · Visningar: 57
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top