Japp, det är enklast att demontera tank & luftfilter.
Okej tack X-up är väl bara att gå ut och skruva lite då

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp, det är enklast att demontera tank & luftfilter.
Det är inte så krångligt som det låter, do or dieOkej tack X-up är väl bara att gå ut och skruva lite då![]()
Det är inte så krångligt som det låter, do or die![]()
Stannar den någonsin på ett konstant varvtal?
Behöver tydligen en ny kedja till min r6, den blir slak ganska snabbt efter att jag spänt den, Vad tar dom för en kedja på yamaha center? Vilka andra alternativ finns det?
Är även nyfiken på hur sittställningen på en r1 -04 är i jämnförelse med min r6 -02
Nej den åker fram och tillbaka mellan 2000-11000v i snabb takt, och bara när jag gasar för fullt. Normal körning så pendlar den bara lite lätt.
Jag vill minnas att ett komplett drivpaket (D.I.D kedja & Yamaha-drev fram + bak) kostar ca 2000kr.
Andra alternativ är att köpa från en tredjepart, te x "RK", Tsubaki mfl.
Angående sittställningen så kommer du att känna igen dig i sadeln direkt. Dock så är körställningen på 99-02 betydligt komfortablare än vad den är på 04-06 där den är mer utsträckt.
Vad kan enbart kedjan kosta då? Har för mig att mina drev såg helt okej ut
Okej tack, törs man köra på biltemas kedja?En kedja brukar gå lös på ca en 1000-lapp beroende på märke & modell.
Okej tack, törs man köra på biltemas kedja?
Det är säkert inga problem, men jag skulle heller aldrig göra det, men det beror på att jag är allmänt skeptisk mot lågpris-prylar.
Det har jag garanterat förlorat massor på, men en känsla av trygghet är värt mycket också![]()
Kul för nästa ägare senJo jag är helt med dig i tänketTror dock att jag kommer sälja denna hoj till våren och har redan lagt ut rätt mycke pengar på nya däck osv, så det känns rätt surt att detta dök upp nu, 1-2k extra som ska ut på en hoj jag inte kommer ha så länge så det kanske får bli en biltemakedja
Det är upp till honom om han vill köra vidare på kedjan eller köpa en ny, dokumentation och kvitton över vad som gjorts med hojen följer med hojenKul för nästa ägare sen![]()
Tjosan, nu har jag inte orkat läsa igenom alla sidor, men det är så att i helgen så ska jag förhoppningsvis kolla på en R6,a, en 03,a med ca 1200 mil på mätaren. Något speciellt man borde veta om dessa hojjar innan man köper?
Mvh Emil.
Är väl växellådan? lägg i ettan sen gasa till den ska inte hoppa ur gör den det så är det ett tecken på att den har varit hårt körd..
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |