R1 och R6-tråden!

Tänkte ha lite flashigare skivor om jag hittar annars blir det att lacka centrum på originalskivorna samtidigt som fälgarna lackas o så. Tack endå =)

Ingen som kan färgkoden?
 
Hej,

Jag funderar på att införskaffa ett par extrafälgar (som man inte behöver vara rädd om) till R6:an, en -08:a.

So far so good, men så kikade jag i Yamaha´s Parts Catalog för att se vad som kan tänkas passa och där körde jag fast... :va

Detta är vad jag fått fram:

R6 -08
Fram: 5SL-25168-00-98 & 5SL-25168-00-P1
Bak: 5SL-25338-00-98 & 5SL-25338-00-P1

R6 -07
Fram: 5VY-25168-00-98 & 5VY-25168-00-0X
Bak: 5VY-25338-00-98 & 5VY-25338-00-0X

R6 -06
Fram: 5SL-25168-00-98 & 5SL-25168-00-0X
Bak: 5SL-25338-00-98 & 5SL-25338-00-0X

R6 -03/04
Fram: 5SL-25168-00-98
Bak: 5SL-25338-00-98

Då till frågorna, vilka skulle kunna tänkas passa min, och vad är det för skillnad på dom olika fälgarna till 06-08?
 
Last edited:
Sitter på jobbet och söker, men hittar dåligt med sökfunktionen.
Nån som kan svara på serviceintervallen på R1 04-06?

Tacksam för ett svar som inte innehåller moralkakor om hur man söker här på SH...
 
Stämmer som Darth väder skrev 1000mil (Har själv alltid bytt olja o filter var 500mil)
Sen är det väll ventiljustering vid 4000 har för mig att man bytte tändstift någon gång innan åxo.
 
Hej,

Jag funderar på att införskaffa ett par extrafälgar (som man inte behöver vara rädd om) till R6:an, en -08:a.

So far so good, men så kikade jag i Yamaha´s Parts Catalog för att se vad som kan tänkas passa och där körde jag fast... :va

Detta är vad jag fått fram:

R6 -08
Fram: 5SL-25168-00-98 & 5SL-25168-00-P1
Bak: 5SL-25338-00-98 & 5SL-25338-00-P1

R6 -07
Fram: 5VY-25168-00-98 & 5VY-25168-00-0X
Bak: 5VY-25338-00-98 & 5VY-25338-00-0X

R6 -06
Fram: 5SL-25168-00-98 & 5SL-25168-00-0X
Bak: 5SL-25338-00-98 & 5SL-25338-00-0X

R6 -03/04
Fram: 5SL-25168-00-98
Bak: 5SL-25338-00-98

Då till frågorna, vilka skulle kunna tänkas passa min, och vad är det för skillnad på dom olika fälgarna till 06-08?

Det som skiljer är distanserna & färger på fälgarna.

R1 04-08 och R6 06-09 är identiska.
 
Då vart man ägare till en R1 -07 :D den går mkt bättre än min -06 skiljer dem i hk/vrid eller gör slipon så mkt skillnad?
 
Då vart man ägare till en R1 -07 :D den går mkt bättre än min -06 skiljer dem i hk/vrid eller gör slipon så mkt skillnad?

Grattis! Det är de variabla insugstrattarna (YCC-I) som garanterat gör så att du tycker den känns piggare. Främst ger dessa mer kraft i mellanregistret.
 
Första posten här på forumet och hoppas någon kan hjälpa mig.
Tog MC-kort för någon dag sedan (A med begränsning) och undrar hur lätt/svårt det är att strypa ner en R1/6 -06> till 25kw, eventuellt hur mycket kostar det?

Jag är 190cm lång, är där någon storleksskillnad på R1an och R6an?
 
Första posten här på forumet och hoppas någon kan hjälpa mig.
Tog MC-kort för någon dag sedan (A med begränsning) och undrar hur lätt/svårt det är att strypa ner en R1/6 -06> till 25kw, eventuellt hur mycket kostar det?

Jag är 190cm lång, är där någon storleksskillnad på R1an och R6an?

Du kommer definitivt passa bättre på en R1 än på en R6. Vill du promt ha en R6 ska du välja 06-09 eftersom de är högre i sadelhöjd. Kika in här så kan du jämföra olika årsmodeller mellan R1 & R6 i längd & höjd. http://www.yamaha-motor.se/rseries10/comparison/?select=tcm:36-216876

Att strypa dem är väldigt lätt med hjälp av en strypningssats för insuget. Denna kostar ca 1500kr och kan beställas hos www.mc-kompaniet.se

Grattis till kortet & lycka till!
 
Last edited:
Går det att strypa samtliga Yamaha R1?

Lutar ju helt klart åt en sådan cykel då den är större och skulle passa min längd bättre.
 
Fick precis bekräftat att det går att strypa samtliga Yamaha R1 och att det kostar ca 1800kr. Blir till att börja sökandet i nästa vecka då :-)
 
hur plockar man av förgasarna på r6?? min pappa håller på att strypa min till 25 kw och den ska ju strypas med både brickor och i föggarna
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top