R1 och R6-tråden!

Hur får man igång den inbyggda laptimern på r6 2006??

Står ju bara "is activated via a right handlebar switch".....
 
Jag tror du trycker in reset och select-knapparna samtidigt. Så är det iaf på 09an (blev tvungen läsa instruktionsboken härom dagen för att komma på det) :tungan

Har testat de, men de funkar inte :confused:

Har ingen instruktionsbok och när jag googlar de så står de som jag skrev i första inlägget.

På Daytona så startar den tydligen om bågen är igång och du trycker till startknappen, men det funkade inte heller
 
Har testat de, men de funkar inte :confused:

Har ingen instruktionsbok och när jag googlar de så står de som jag skrev i första inlägget.

På Daytona så startar den tydligen om bågen är igång och du trycker till startknappen, men det funkade inte heller

Klicka på min länk nedan & ladda hem instruktionsboken, där står hela förfarandet.
 
Någon som köpt original ensitskuts till R6 08-09
undrar om det möjligtvis följer med täckbrickor till hålet för passagerarfotpinnarna.
 
Var ute nyss och tänkte byta stift på r6:an, när jag hade skruvat bort lite plastkåpor och försökte få ut det första stiftet märket jag att det var väldigt trångt där inne pga av luftfiltret som sitter under tanken, då är frågan gör jag på helt fel sätt? eller ska jag skruva bort både tanken och luftfiltret för att kunna byta stiften?
 
Retta -04a....varför Yamaha...varför?

Varför har dom gjort en sån uber lösning med att ha en specialnyckel för att kunna fylla på/byta olja för??jag skulle göra det idag o efter lite meck med kåporna å varmkörning av motorn så upptäcker jag till mitt förtret att d satans verktygs kitet inte finns på min annars så fina retta! fuckin skit oxå nu måste ja införskaffa d oxå så OM det finns nån som har ett sånt kit ligger på hyllan så e ja intresserad att köpa typ NUUUU ;)

PM om nån har please.. /Anders
 
Någon som är sugen på att byta bort sin R1 04 mot mina? :)
 
Last edited:
Var ute nyss och tänkte byta stift på r6:an, när jag hade skruvat bort lite plastkåpor och försökte få ut det första stiftet märket jag att det var väldigt trångt där inne pga av luftfiltret som sitter under tanken, då är frågan gör jag på helt fel sätt? eller ska jag skruva bort både tanken och luftfiltret för att kunna byta stiften?


När jag bytte på min fd -02 så tog jag bort tank+luftburk å det var ändå lite bökigt men det gick
 
Var ute nyss och tänkte byta stift på r6:an, när jag hade skruvat bort lite plastkåpor och försökte få ut det första stiftet märket jag att det var väldigt trångt där inne pga av luftfiltret som sitter under tanken, då är frågan gör jag på helt fel sätt? eller ska jag skruva bort både tanken och luftfiltret för att kunna byta stiften?

Japp, det är enklast att demontera tank & luftfilter.

Varför har dom gjort en sån uber lösning med att ha en specialnyckel för att kunna fylla på/byta olja för??jag skulle göra det idag o efter lite meck med kåporna å varmkörning av motorn så upptäcker jag till mitt förtret att d satans verktygs kitet inte finns på min annars så fina retta! fuckin skit oxå nu måste ja införskaffa d oxå så OM det finns nån som har ett sånt kit ligger på hyllan så e ja intresserad att köpa typ NUUUU ;)

PM om nån har please.. /Anders

Du kan använda en tygbit & en vanlig ringnyckel av mindra storlek för att öppna locket utan att skada det. Verktygskit kan du säkerligen hitta på eBay.
 
Last edited:
Hej

Har en R1-03 som varvräknaren inte funkar på. Snubben jag köpte den av sa att den dumma sig efter att han tvättat cykeln. Då tänkte jag att det bara kommit nån fukt in bland några sladdar. Men jag pilla inte på något och har bara kört vidare. Varvräknare flög fram och tillbaks när jag gazza på de första omgångerna jag var ute. Men nu har den lagt sig sten död i topp och undrar bara vad det kan vara? Är det en givare eller är det själva varvräknaren som dött? Vart kan man fixa det man behöver isåfall?

Tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Hej

Har en R1-03 som varvräknaren inte funkar på. Snubben jag köpte den av sa att den dumma sig efter att han tvättat cykeln. Då tänkte jag att det bara kommit nån fukt in bland några sladdar. Men jag pilla inte på något och har bara kört vidare. Varvräknare flög fram och tillbaks när jag gazza på de första omgångerna jag var ute. Men nu har den lagt sig sten död i topp och undrar bara vad det kan vara? Är det en givare eller är det själva varvräknaren som dött? Vart kan man fixa det man behöver isåfall?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Varvräknaren brukar alternera mellan att ställa sig på ett fast varvtal i 3 sekunder och sedan återgå till aktuellt varvtal när den vill påvisa att något inte står rätt till, var det så i detta fallet innan den ställde sig i topp?

Vad varje felkod (varvtal) betyder kan du läsa i ägarmanualen.
Har du möjlighet så skulle jag börja med att försöka få tag i någon annans fungerande mätare av samma modell för att utesluta att det är mätarhuset som är kaputt.
 
Spinner vidare på fråga om varvräknare, min hoppar mellan 500-1000+- vid jämn gas, vid fullgas efter nålen gått över 6000 v så hoppar hela nålen mellan 2000-11000 varv.

Nån som har råkat ut för samma på en 99?
 
Spinner vidare på fråga om varvräknare, min hoppar mellan 500-1000+- vid jämn gas, vid fullgas efter nålen gått över 6000 v så hoppar hela nålen mellan 2000-11000 varv.

Nån som har råkat ut för samma på en 99?

Stannar den någonsin på ett konstant varvtal?
 
Märkte att min katalysator läcker i en av fogarna på min r6-07.
Någon som vet om garantin täcker sådana fel ?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top