Rösträtt

.....Flytta från Filipstad? Aldrig i livet. Hon ska ha jobb på ålderdomshemmet i Filipstad, annars får det vara.

Jag förespråkar stenhård kontroll.

Du blandar ju snudd på rashygieniska tankar med fullt förnuftiga och du duckar för de hål dina resonemang leder till.
Vad innebär din stenhårda kontroll när Diana är på tjocken igen då? (Det finns folk som inte förstår det olämpliga i att wheela på Avenyn och det finns folk som aldrig lär sig hur preventivmedel funkar)

Jag anser att man självklart ska flytta dit jobben finns, oavsett om man är 08 eller Mellerudare.
Man har inte rätt att vara kräsen om man går på bidrag....

Du blandar ju snudd på rashygieniska tankar med fullt förnuftiga och du duckar för de hål dina resonemang leder till.
Vad innebär din stenhårda kontroll när Diana är på tjocken igen då? (Det finns folk som inte förstår det olämpliga i att wheela på Avenyn och det finns folk som aldrig lär sig hur preventivmedel funkar)

Jag anser att man självklart ska flytta dit jobben finns, oavsett om man är 08 eller Mellerudare.
Man har inte rätt att vara kräsen om man går på bidrag....
Stenhård kontroll av arbetsförhet, dåra.

Att Diana kommer bli på tjocken fyra, fem gånger med tre, fyra olika killar med mysbrallor skiter jag i, men soc ska inte betala för hennes liv.

Stenhård kontroll av arbetsförhet, dåra.

Att Diana kommer bli på tjocken fyra, fem gånger med tre, fyra olika killar med mysbrallor skiter jag i, men soc ska inte betala för hennes liv.
Även om jag, till viss del, håller med dig i dina tankar så skulle det i slutändan leda till ett sådant samhälleligt förfall att vi snarast skulle klassas som ett utvecklingsland.

Kalla mig blåögd men jag tror att det finns bättre och mindre radikala vägar att nå en lösning i frågan.

Mvh

Vem ska göra det då? Om ingen gör det så har du få alternativ kvar.

Vad ska vi göra med folket som är för duktiga på att föröka sig??
Låta dem ta ansvar för sina egna liv, kanske? På dig låter det som om vi pratar om treåringar, oförmögna till allt.

Låta dem ta ansvar för sina egna liv, kanske? ....

Hur då?
Du måste väl ha ett enda konkret tips?

Hur löser Diana barnpassning, jobb och allt runtomkring. Vi vet hur din modell ser ut och hon har troligtvis inte körkort eller fullständig gymnasie-utbildning.

Den enda trygghet hon har är den sina vänner och familj om de funkar... Dom ska hon ju flytta ifrån. Sen då? Nattdagis för barnen och horstråk för mamma?

Påstår Diana att hon "stämplar" eller är "sjukskriven" så ska det fanimej inte vara lättatt gå hemma men om hon bara har hamnat i skiten?

Hur då?
Du måste väl ha ett enda konkret tips?

Hur löser Diana barnpassning, jobb och allt runtomkring. Vi vet hur din modell ser ut och hon har troligtvis inte körkort eller fullständig gymnasie-utbildning.

Den enda trygghet hon har är den sina vänner och familj om de funkar... Dom ska hon ju flytta ifrån. Sen då? Nattdagis för barnen och horstråk för mamma?

Påstår Diana att hon "stämplar" eller är "sjukskriven" så ska det fanimej inte vara lättatt gå hemma men om hon bara har hamnat i skiten?
Det handlar om att skapa ett kraftigt reducerat bidragsparadis, där man tvingas tänka själv innan man skaffar barn, bil, hus eller vad fan som helst. Diana, som redan sitter i sin trailer, måste skyddsnätet fånga upp, men endast under hård kontroll och med reduktion av bidragen över tid.

Har du levt på socialbidrag?
Han bor (antagligen) hemma hos föräldrarna i Löddeköping som väl om jag inte är felunderättad är Skånes svar på Djursholm, så jag tror nej, det har han nog inte :D. Oddjob ska ju för övrigt starta Sporthojspartiet, jag håller tummarna för ett motorcykelbidrag!

Jag skrev 111 rätt av 122 möjliga på det senaste högskoleprovet, så min röst i nästa riksdalsval borde vara viktad med en faktor 5 eller så :näsblod.

Låta dem ta ansvar för sina egna liv, kanske? På dig låter det som om vi pratar om treåringar, oförmögna till allt.

Så har det väl alltid varit med vänstern, dom blir ju fan sura om dom måste göra ett beslut själva.

Inte lönt att fortsätta diskussionen valmers.

Socialbidrag är väl hyran + typ 3000 kr/månad som ska räcka till allt annat. Sen om man har barn så får man väl ca 1000 kr till per unge. Dom pengarna räcker knappast till hummer, champange, hus, bilar och lustjakter, som några verkar tro. Känns som att vissa kommer med minst sagt grovt överdrivna spekulationer och exempel dragna ur röven.

Kan hålla med om det borde införas hårdare kontroller, men just socbidraget tycker jag inte man ska sänka. Det kommer alltid att finnas folk som sätter sig själva i skiten oavsett vad konsekvenserna blir. Ger man dom inga pengar så hamnar dom på gatan, och det är det väl ingen som tjänar på.

Socialbidrag är väl hyran + typ 3000 kr/månad som ska räcka till allt annat. Sen om man har barn så får man väl ca 1000 kr till per unge. Dom pengarna räcker knappast till hummer, champange, hus, bilar och lustjakter, som några verkar tro. Känns som att vissa kommer med minst sagt grovt överdrivna spekulationer och exempel dragna ur röven.

Hur kan du tro det? Det här är Sporthoj.com, här vet vi allt och kan lösa alla problem utan att använda hjärnan.

Djupfryst schitzel med potatismos och brunsås = billigare än att själv köpa allt och slänga ihop det?

Det där har jag svårt för att köpa, överbevisa mig tack?

Burgare på McDonalds $3.
Kalvinnanlår, ägg, mjöl, ströbröd, potatis, mjölk, en påse brunsås + el till spisen, fläkten och TV:n som måste stå på när man lagar mat >$3.

Sen om man har någon som helst smak så ska det ju till persilja och citron också... :tungan

Edit: Oj vilken fart den här tråden tog!

En liten fråga relaterat till "kunskapstestet"... Borde verkligen alla svenska medborgare boende utanför Sveriges gränser få rösta utan vidare kvalifikationer? Det enda som krävs är egentligen att man vart tionde år säger till att man vill vara kvar i röstlängden. :confused:

Last edited:
Jag begriper inte skillnaden på en fet whitetrash amerikan och en fet svensk småbarnsmamma. Den ena har rätt att vara fet pga hon inte får bidrag medans den andra ska ta ansvar för sina handlingar?

Eller vad handlade tråden om?

Eller vad handlade tråden om?

Man får vara hur fet man vill så länge man inte visar sig utomhus och betalar själv.

En liten fråga relaterat till "kunskapstestet"... Borde verkligen alla svenska medborgare boende utanför Sveriges gränser få rösta utan vidare kvalifikationer? Det enda som krävs är egentligen att man vart tionde år säger till att man vill vara kvar i röstlängden. :confused:

Det som torde vara intressantare är varför utländska medborgare ska få rösta i Sverige, någon som någonsin hört ett endaste bra skäl till det?

Last edited:

Kan hålla med om det borde införas hårdare kontroller, men just socbidraget tycker jag inte man ska sänka. Det kommer alltid att finnas folk som sätter sig själva i skiten oavsett vad konsekvenserna blir. Ger man dom inga pengar så hamnar dom på gatan, och det är det väl ingen som tjänar på.
Och vad hyran är skiter Tabita fullständigt i. Soc betalar. Underbart.

Om du är narcissistisk kan jag inte uttala mig om, men om man framför tankar om att man själv är lyckad på grund av sina enorma förmågor helt utan inblandning av tur eller slump och att det ger en rätten att utifrån det perspektivet döma andra och anse att det ska vara skillnader i rättigheter, t.ex. rösträtt, p.g.a. detta uppfyller man kriterierna.
För att förtydliga:
Jag är bättre än andra! = Grandios
Andra borde inte få rösta! = Jag tillhör en utvald skara!
Andra handlar fel! = Fantasi om egen ofelbarhet kombinerad med bristande empati.
Alla som inte röstar som mig är dåliga människor! = Arogans!
Jag behöver inte styrka mina påstående med fakta! = Jag är utvald!
Andra ska anpassa sig för att mitt liv ska bli bra, t.ex. inte ta bidrag som ju är MINA pengar! = Oresonliga förväntningar på förmåner!

Så du får själv bedöma utifrån det! Normalt hittar du inte narcissiterna längst ner på samhällsstegen!

Bonny, dina försök till internetdiagnoser är bara pinsamma. :3freak

Vem vill inte tro sig tillhöra en utvald skara? Vem trivs med att tro sig vara mainstream? Självklart vill folk tro sig vara bättre än andra, kallas självförtroende.

Extra underhållande är när övriga salongsbolsjeviker i traditionell Bill och Bull anda stämmer in, denna gången Chris. Ni tycks verkligen trivas med att snabbt idiotförklara SH medlemmar som inte delar er uppfattning eller tänker fritt. Påfallande ofta de som heller inte tycks besitta motsvarande förmåga att argumentera tillbaks, även om så inte var i detta fall.

Go Freppa!

/Olzki

Det som torde vara intressantare är varför utländska medborgare ska få rösta i Sverige, någon som någonsin hört ett endaste bra skäl till det?

Får dom det? Vad är det för krav för att få rösta i Sverige?

Här får man inte ens rösta fram granndagisets lucia innan man blivit medborgare. :gnissla

Här får man inte ens rösta fram granndagisets lucia innan man blivit medborgare. :gnissla
Nja, man får inte rösta i riksdagsvalet utan svenskt medborgarskap men däremot i kommun- och landstingsval om man varit folkbokförd i tre år.

Last edited:
Extra underhållande är när övriga salongsbolsjeviker i traditionell Bill och Bull anda stämmer in...

:rofl

/Bull

Huvudsaken är att man är socialdemokrat eller socialdemokrat light (fp), då får vem som helst rösta.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...