Rösträtt

Problemet är att det inte är så många som faktiskt ÄR oförmögna att arbeta som påstår det.
DETSAMMA!

Men herregud, utan att gå tillbaka nu och läsa igenom inläggen igen för det orkar jag inte;

I USA var dom tjocka, men i USA äter dom sig inte tjocka på socialbidrag,
i Sverige får dom så mycket i bidrag att dom KAN äta sig tjocka medan i USA äter dom sig tjocka på pengar dom har FÖRTJÄNAT!

Hur kan det vara så svårt att förstå?

Du är ju inte sann, visst kan du tycka å ha åsikter.. men livserfarenhet för en 19 åring, ja den sträcker sig väl ut knappt ut genom ytterdörren hos dina föräldrar. Antar att du har barn, bott i usa, levt medelklass, varit långtidssjukskriven after att ha tjänat duktigt bra ett par år, samt plötsligt blivit arbetslös.:rolleyes:

Du gör dig bara löjlig, om du nu verkligen menar allvar och inte ironiserar duktigt bara för att få igång en muppdiskucison om dig själv. Är du byfåne på riktigt ?:D

Bonny, dina försök till internetdiagnoser är bara pinsamma. :3freak

Vem vill inte tro sig tillhöra en utvald skara? Vem trivs med att tro sig vara mainstream? Självklart vill folk tro sig vara bättre än andra, kallas självförtroende.

Extra underhållande är när övriga salongsbolsjeviker i traditionell Bill och Bull anda stämmer in, denna gången Chris. Ni tycks verkligen trivas med att snabbt idiotförklara SH medlemmar som inte delar er uppfattning eller tänker fritt. Påfallande ofta de som heller inte tycks besitta motsvarande förmåga att argumentera tillbaks, även om så inte var i detta fall.

Go Freppa!

/Olzki

:yoparty :Bugar :klappar

Bonny, dina försök till internetdiagnoser är bara pinsamma. :3freak

Vem vill inte tro sig tillhöra en utvald skara? Vem trivs med att tro sig vara mainstream? Självklart vill folk tro sig vara bättre än andra, kallas självförtroende.

Extra underhållande är när övriga salongsbolsjeviker i traditionell Bill och Bull anda stämmer in, denna gången Chris. Ni tycks verkligen trivas med att snabbt idiotförklara SH medlemmar som inte delar er uppfattning eller tänker fritt. Påfallande ofta de som heller inte tycks besitta motsvarande förmåga att argumentera tillbaks, även om så inte var i detta fall.

Go Freppa!

/Olzki
Jag brukar läsa dina inlägg med rätt stor nyfikenhet och nöje, men blev lite förvånad här. Jag har lite svårt att se vad du är reagerar så starkt på. Jag har aldrig haft någon intention av att diagnostisera Freppa. Varför skulle jag vilja det??? Står ju dessutom uttryckt i första meningen av inlägget du refererar.
Svaret handlade bara om ett förtydligande om hur kriterierna skulle kunna visa sig hos en eller annan person, och att det inte handlade om rätten till sina egan pengar eller inte. Trots allt är det ju många som säger sig ha bra självförtroende, bl.a. gör både narcissisten och psykopaten det.

jag vet inte hur det är med alla andra men personligen har jag inget behov av att tillhöra en utvald skara, så där skiljer vi oss nog lite.

Vidare har jag aldrig kallat någon idiot på detta forumet! Det kan vem som helst gå in och kolla på min sida. Att jag sedan har tänkt det en och annan gång är en annan femma... Men jag har påstått att en del inte är kunniga inom en del akademiska områden. Ungefär som att en ekonom snabbt skulle se att jag inte kan nationalekonomi.

Också lite kul att du tydligen har rätten att kalla folk både salongsbolsjeviker, Bill och Bull samt hinta till att de som inte är eniga med dig saknar förmågan att "tänka fritt". Vilket väl ligger nära det du beskyller mig för att göra?:va

Trevlig helg i alla fall och detta kommer att bli min enda kommentar i denna fråga!

Du är ju inte sann, visst kan du tycka å ha åsikter.. men livserfarenhet för en 19 åring, ja den sträcker sig väl ut knappt ut genom ytterdörren hos dina föräldrar. Antar att du har barn, bott i usa, levt medelklass, varit långtidssjukskriven after att ha tjänat duktigt bra ett par år, samt plötsligt blivit arbetslös.:rolleyes:

Du gör dig bara löjlig, om du nu verkligen menar allvar och inte ironiserar duktigt bara för att få igång en muppdiskucison om dig själv. Är du byfåne på riktigt ?:D

DU är inte sann?

jag förklarade vad valmers menade med sitt inlägg, det var inte en enda av mina egna åsikter, förutom den översta meningen i inlägget.

:confused:

.....
jag vet inte hur det är med alla andra men personligen har jag inget behov av att tillhöra en utvald skara, så där skiljer vi oss nog lite.
.....

Låter vackert Bonny men jag tror inte du är helt ärlig på den punkten eller att du kanske brister i självinsikt en aning. Men det är ju mänskligt. Nedan inlägg är en replik från dig till en meningsmoståndare i en annan tråd.

Du kan ju kolla inlägg 107...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=142564&page=6

Nu är jag väl medveten om att du inte kommer att svara på frågorna. Din stil är ju lite mer konfrontativ och kanske inte direkt byggd på kunskap och/eller bildning.

Att du ser min utbildning som "låtsas" är ju inte så svårt att förstå. Du har ju inte en chans i världen att ens komma in på den. Undrar om det pekar på någon kvalitativ skillnad på dig och mig? Vad tror du?:7peta

För att vara en person som inte har "något behov av att tillhöra en utvald skara" är du i alla fall inte sen att utnyttja att du tillhör en utvald skara som kommit in på psykologiutbildningen. Detta för att (ordagrant!) påvisa en kvalitativ skillnad mellan dig och din meningsmotståndare.

Trevlig helg själv! :hej

/Olzki

Last edited:

Opinionsundersökningar efter ett riksdagsval slutar aldrig att förvåna; nu skulle tydligen oppositionen krossa "om det vore val idag". Om man är så jävla korkad att man byter politisk och ideologisk ståndpunkt några månader efter ett val, borde man tamejfan vara diskvalificerad för fortsatt valdeltagande.
...

Nej det borde man inte.

Lättrörliga väljare gör mer för demokratin än folk som har snöat in sig på
att någon ideologi är den rätta och tror att någon politiker med inflytande
låter sig styras av någon sådan. Politiker med inflytande styrs inte av
ideologier utan av sin egen maktkåthet.

Vår demokrati fungerar inte pga av att vi vart fjärde år har rätt att välja
mellan en handfull partier som representerar någon sorts politik och/eller
ideologi.

Den fungerar för att vi har två olika partiblock som båda, via
opinionsundersökningarna, låter sin politik styras av fotröstande väljare
för att uppnå en minimal majoritet. Med stort engagemang nära valet
för att få väljare, och något mindre mellan valen för att upprätthålla
trovärdigheten. Det är därför valresultaten brukar bli väldigt nära 50/50
mellan blocken, inte därför att det har slumpat sig så att halva svenska
folket är rött eller blått.

Det är intressant att se när de "utsatta och svaga" i samhället är och storhandlar. Det är iallafall inte sämre ställt än att mamma och pappa kan väga 300 pannor ihop, och fyra limpor cigg måste man ju ha. 20 liter sockerläsk, chips och halvfabricerad mat. McDonalds till hela familjen, inklusive redan överviktiga barn. Lägenheten som kostar 8000 kr i månaden är inget problem, den betalar soc.

Det är något fundamentalt fel som sossestyret har präntat in i folksjälen i årtionden. Nu har vi en regering som sakta, sakta har börjat skrapa på ytan till en förbättring, men vägen till attitydförändring är lång, mycket lång.

Detta är utan tvekan det bästa, mest sanningsenliga, inlägget någonsin på denna domän.

Nej det borde man inte.

Lättrörliga väljare gör mer för demokratin än folk som har snöat in sig på
att någon ideologi är den rätta och tror att någon politiker med inflytande
låter sig styras av någon sådan. Politiker med inflytande styrs inte av
ideologier utan av sin egen maktkåthet.

Vår demokrati fungerar inte pga av att vi vart fjärde år har rätt att välja
mellan en handfull partier som representerar någon sorts politik och/eller
ideologi.

Den fungerar för att vi har två olika partiblock som båda, via
opinionsundersökningarna, låter sin politik styras av fotröstande väljare
för att uppnå en minimal majoritet. Med stort engagemang nära valet
för att få väljare, och något mindre mellan valen för att upprätthålla
trovärdigheten. Det är därför valresultaten brukar bli väldigt nära 50/50
mellan blocken, inte därför att det har slumpat sig så att halva svenska
folket är rött eller blått.
Så korkade väljare som kastar mellan Moderaterna den ena dagen och kommunisterna den andra, är demokratins räddning? :3freak

Jag är bättre än andra! = Grandios

Well, yes. Jag anser att jag på många områden är bättre än andra. Jag inser också att jag suger på andra områden. Är jag minimalistisk då?

bonny skrev:
Andra borde inte få rösta! = Jag tillhör en utvald skara!

Jag har inte sagt att andra inte får rösta. Däremot borde ALLA få göra ett prov för att visa att vi faktiskt förstår vad partierna vill. Jag drar alla över samma jävla hårda kamm.

bonny skrev:
Andra handlar fel! = Fantasi om egen ofelbarhet kombinerad med bristande empati.

Det går inte att generalisera så. Alla får väl anse att andra har fel? Tänk om man faktiskt har rätt någon gång? "Hitler gjorde fel tycker jag" - "AHA! Narcisist!". Jag anser bl.a. att Moderaterna handlar fel när de höjer skatten på reavinst från husförsäljning till 30% och retroaktivt ändrar det för dom som skjutit upp skatten sedan tidigare. Är det ok för dig?

bonny skrev:
Alla som inte röstar som mig är dåliga människor! = Arogans!

Jag skall ärligt säga att jag tycker att om man röstar på sossarna, vänstern eller miljöpartiet så är man bortdömd i min bok. Ok, jag är väl arrogant. Vissa svagheter måste man få ha...

bonny skrev:
Jag behöver inte styrka mina påstående med fakta! = Jag är utvald!

Nu blandar du nog ihop mig med någon annan tror jag. Läser du inte vad jag skrivit?

bonny skrev:
Andra ska anpassa sig för att mitt liv ska bli bra, t.ex. inte ta bidrag som ju är MINA pengar! = Oresonliga förväntningar på förmåner!

Jag har uttryckligen sagt att det skall finnas ett skyddsnät, men då skall det fanimig vara för dom som verkligen behöver det! Det är väl inte oresonligt? Och jag är inte beroende på andra för att ha ett bra liv. Det löser jag själv.

bonny skrev:
Så du får själv bedöma utifrån det! Normalt hittar du inte narcissiterna längst ner på samhällsstegen!

Är du vänlig och styrker det påståendet med någon form av statistik/undersökning? För jag har väldigt svårt att se varför narcissister företrädesvis är i högre samhällsskikt.

/F

Javisst vad?

Sveriges statsskick bygger ju på att våra representanter i riksdag och
regering följer folkviljan, oavsett om folk är korkade eller inte.

Frank Zappa sa en kul grej en gång:
I have an important message to deliver to all the cute people all over the world.
If you're out there and you're cute, maybe you're beautiful. I just want to tell you something:
There's more of us UGLY MOTHERFUCKERS than you are, hey-y, so watch out.

Vi korkade är också rätt många, så det kanske är bäst att du ser upp du med! :)

Nu blandar du nog ihop mig med någon annan tror jag. Läser du inte vad jag skrivit?

Är du vänlig och styrker det påståendet med någon form av statistik/undersökning? För jag har väldigt svårt att se varför narcissister företrädesvis är i högre samhällsskikt.

/F
Som sagt: Jag har aldrig påstått att du skulle vara narcissist! Har du uppfattat det så så ber jag om ursäkt!:pannkyss
Det finns verkligen inget som jag har läst av dig som fått mig att ens tänka tanken. Mitttidigare svar till dig handlade bara om hur de kriterierna som du skrivit upp skulle kunna visa sig i en persons sätt att resonera. Absolut inte riktat mot dig som person!
Det jag ville ha fram var att om man anser att andra personer/grupper i samhället inte borde få rösta för att de är "svaga i karaktären" eller något och man själv lite bättre än andra (som person, inte på något ämne!) så är det ett narcissistiskt resonemang. Vilket vi alla bör ha en del av... Men det kan bli för mycket och det kan vara fake. Du går troligen inte in i HA för att du har god självkänsla utan för att du behöver en grupp bakom dig. Men som sagt: Nyanser.

Att narcissisten finns mer högre upp i samhället är inte så konstigt, om du ser på kriterierna så fungerar de ofta som en drivkraft och är bra att ha om du vill göra karriär. Många är gå-på människor som tar "vad som är deras". M.a.o. inte helt fel att ha detta.
Sedan kan det rent logiskt vara svårt att ha denna hållning om man bor på gatan.

Sedan som en liten petighet: kriterierna du klippt in är för en narcissistisk personlighetsstörning, något allvarligare än att "bara" vara narcissistisk.
För övrig bör det finnas runt 2-300 som uppfyller de kriterierna, d.v.s. runt 1 % av en normal befolkning.

Så ännu engång: Ber om ursäkt om du trodde att jag pratade om dig!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman